Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Trommel problemen met de Eco bubble 7 kg

(Onderwerp aangemaakt op: 18-02-2017 08:28 PM)
39826 Weergaven
Desiree_Braat
First Poster
Opties

Sinds vandaag doet de wasmachine het niet meer. Hij wilt niet centrifugeren. Wanneer de motor begint te "zoemen", dan "schud" de trommel met een soort " bonk"-geluid, waarna de machine weer gaat pompen en vervolgens niets meer doet. Ik kan de trommel handmatig draaien en heb de machine gekalibreerd. Ook hebben we de aandrijfriem gecontroleerd en de aan/afvoer gechecked. Met de app ook nog geprobeerd een smart check uit te voeren maar geeft aan " geen fout"  te hebben.

We hebben hem 7 november 2015 online gekocht. Kan er een monteur snel langskomen? Gezien de kersverse gezinsuitbreiding is er hoge nood. 

0 Likes
Spring naar oplossing
88 Antwoorden
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Franco7019,

Er wordt bij een reparatie buiten de fabrieksgarantie rekening gehouden met de leeftijd en op basis daarvan wordt de prijsopgave aangepast.

Als je liever geen reparatie wilt, mag je mij ook een privébericht sturen, dan kijk ik even of ik je wat anders aan kan bieden.

rsz-846676
0 Likes
Danielle11
First Poster
Opties

Ik heb sinds enkele weken af en aan problemen met onze wasmachine  type WF70F5EBP4W/en. Tijdens bv het wasprogramma dagelijkse was met een volle of lege trommel, stopt de machine midden in het programma. De trommel draait 1 a 2 cm en stopt dan, pompt en probeert normaals te draaien. Als je de machine uitzet en de trommel test, dan is er niets aan de hand. Afpompen en wasafvoer gaat prima, filters zijn leeg etc. Wat veroorzaakt dit probleem? Het lijkt steeds vaker voor te komen. Eerst dacht ik dat waspods de oorzaak waren maar die gebruik ik niet meer.  Heeft u een advies. Zojuist een calibratie gedaan en nu doet de machine het weer wel. Soms stopt hij bij 57 min en soms bij 50. Welk deel van de controle of vh programma doorloopt hij dan wat de oorzaak kan zijn van het vastlopen? Alvast bedankt. De machine heb ik in 2015 gekocht dus de reguliere garantie is om. Is dit een probleem met de aansturing of printplaat van de motor? Bvd

0 Likes
Anonymous User
Niet van toepassing
Opties

Ik vrees dat jij ook een defecte printplaat hebt @Danielle11 

Samsung-wf70f5ebp4w Review Tweakers 

Zelf heb ik een paar jaar geleden ook een Eco Bubble gehad, maar die heeft het net geen 3 jaar vol gehouden.

0 Likes
Danielle11
First Poster
Opties
Kan het dan zo zijn dat deze de ene keer wel werkt en de andere keer niet? Bij defect verwacht ik dat de machine het helemaal niet meer doet in een bepaald deel vh programma...
0 Likes
Danielle11
First Poster
Opties

Aanvulling, zojuist de kalibratie gedaan en hoewel de machine bij 50 min even dezelfde kuren wilde vertonen, ging deze na 2 keer de trommel stoppen toch weer door. Er zaten maar 4 of 5 stuks was in dus heel weinig. Het is toch erg dat er zoveel mensen exact dezelfde problemen hebben en je toch opdraait voor de volledige aanschaf van een nieuwe printplaat. Dit is toch eigenlijk een fabrieksfout of ondeugdelijk onderdeel in de machine... 

0 Likes
Anonymous User
Niet van toepassing
Opties
Zoals ik uit alle verhalen heb begrepen is de printplaat van ondeugdelijke kwaliteit. Dat is ook de reden waarom bij mij (en waarschijnlijk bij heel veel anderen) nooit meer een Samaung wasmachine zal komen. Dat wil niet zeggen dat alle wasmachines van Samsung slecht zijn, maar het vertrouwen is wel weg.
Hier staat sinds een aantal jaar een Siemens te draaien naar volle tevredenheid.
0 Likes
Danielle11
First Poster
Opties

Bedankt @gouwepeer, we gaan maar eens oriënteren op een nieuwe wasmachine. Zodra deze dan definitief besluit ermee te stoppen dan  maar een nieuwe aanschaffen. 4 jaar met een wasmachine is wel heel kort ..:face-with-rolling-eyes:

0 Likes
Nogeekapot
Apprentice
Opties

Hier nog een met een Samsung eco Bublé uit 2015 met een trommel die niet meer wil draaien. Contact opgenomen met Samsung en jawoord: onderdelen gratis als het over een kapot motor gaat maar als ik goed lees, valt dit buiten de garantie? Mijn machine is pas 5 jaar oud 31 mei ☹️

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Nogeekapot,

Er zit inderdaad vijf jaar garantie op de motor. Ik kan op afstand niet zien waar het defect zit, dus zou er een monteur naar moeten kijken.

rsz-846676
0 Likes
Piraat
First Poster
Opties

Printplaat waarschijnlijk kapot.

Als je een beetje handig bent, kan je de printplaat er zelf uithalen en de connecties terug solderen.
Niet heel simpel, en Samsung zal zich distantieren hiervan, maar aangezien je garantie er toch al door is zou ik het toch proberen. Er bestaan filmpjes van op youtube, die ik hier niet ga posten uit vrees voor censuur.

Ook is laten maken door een monteur een barslecht idee: je krijgt dezelfde rommel terug en 2 jaar later is hij weer kapot.
Nee, volgende keer een ander merk en wees gerust.

Zelf heb ik een nieuwere Ecobubble Addwash, maar vrees dat binnen de korste keren mijn model ook hier overal op het forum verschijnt.

Succes,

Piraat

0 Likes