op 13-10-2020 02:28 PM
Enkele maanden geleden deed ik hier al een oproep dat ik hetzelfde probleem heb met ijs ophoping in het no Frost vriesgedeelte en ik ook geen enkele temperatuur meer kan aanpassen. Ik heb mijn vriezer toen helemaal zoals hier beschreven 4 dagen af laten staan. Ook nagekeken of de afvoer niet verstopt was. Neen hoor! Mijn combi koelkast is inmiddels nog maar 4,5j en heb al 2
j problemen. Als respons werd ik naar de verkoper gestuurd. En daar kreeg ik zoals verwacht ook het deksel op mijn neus. Dus dan toch maar blijven prutsen met mijn koelkast en steeds het ijs weghalen. Sinds 2 maanden blijkt de compressor luider en luider te draaien. Waar nu blijkt dat deze simpelweg niet meer stopt! Wat dus verwijst dat de thermostaat nu ook nog een keertje stuk is. Het ijs stapels zich nu razend snel op in de vriezer en moet deze om de paar dagen verwijderen. Hieronder geef ik een foto mee van ijs dat ik 14 dagen liet zitten met een soeplepel as indicatie hoeveel ijs hier opgehoopt zit. Een dure combi koelkast van een zogenaamd topmerk dat na 2j zulke taferelen vertoont is toch niet normaal meer. Kan hier nu niets aan gedaan worden zonder dat ik hiervoor naar het gerecht moet?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 14-10-2020 11:39 AM
Hi @InekeB,
Als je alle stappen hebt doorlopen omtrent het nalopen van de rubbers, of er genoeg ruimte vrij is aan de zij- en achterkant van de koelkast en de koelkast al eens hebt ontdooid, dan zit er niets anders om dan hem of te laten repareren of om dit aan te kaarten bij de verkoper.
Zoals ik de vorige keer ook had aangegeven, is het aan de verkoper om voor een oplossing te zorgen, zo is dit nu eenmaal wettelijk geregeld. De zogeheten wettelijke garantie loopt via de verkoper en gaat in na de fabrieksgarantie.
Ik heb toen ook aangegeven dat we een monteur kunnen langs sturen, maar dat daar dan wel kosten bij komen kijken.
Mocht je liever naar een nieuwe koelkast kijken tegen een gereduceerde prijs, dan kun je mij een privebericht sturen.
op 14-10-2020 11:39 AM
Hi @InekeB,
Als je alle stappen hebt doorlopen omtrent het nalopen van de rubbers, of er genoeg ruimte vrij is aan de zij- en achterkant van de koelkast en de koelkast al eens hebt ontdooid, dan zit er niets anders om dan hem of te laten repareren of om dit aan te kaarten bij de verkoper.
Zoals ik de vorige keer ook had aangegeven, is het aan de verkoper om voor een oplossing te zorgen, zo is dit nu eenmaal wettelijk geregeld. De zogeheten wettelijke garantie loopt via de verkoper en gaat in na de fabrieksgarantie.
Ik heb toen ook aangegeven dat we een monteur kunnen langs sturen, maar dat daar dan wel kosten bij komen kijken.
Mocht je liever naar een nieuwe koelkast kijken tegen een gereduceerde prijs, dan kun je mij een privebericht sturen.