op 01-10-2018 06:35 PM
Ik ben benieuwd naar service-ervaringen van andere bezitters van Samsung wasmachines. Wij hebben een wasmachine van Samsung die kapot is gegaan op 20 juni. Na veel bellen omdat we de wasmachine dagelijks gebruiken kwam de monteur 28 juni !! De monteur had helaas niet de juiste onderdelen mee, vervolgafspraak op 5 juli!! Kortom zo'n 14 dagen zonder wasmachine. Nu is de wasmachine weer kapot, zelfde probleem. Nu komt de monteur op 5 oktober, weer een week verder. Na de melding afgelopen vrijdag zouden we vandaag gebeld worden, helaas. Een mailtje zodat we het zelf konden regelen. Ik ben benieuwd naar andere gebruikers ervaringen. Wij vinden de service dramatisch en zullen nooit meer een Samsung wasmachine of welk ander Samsung apparaat dan ook aanschaffen.
op 02-10-2018 09:22 AM
Hoi Eric,
Helaas hebben wij deze ervaring ook. Onze wasmachine is nu voor de 4e keer binnen een half jaar kapot, en er zit zelfs nog volledige garantie op. Elke keer moeten we minimaal een week wachten op een monteur, en zoals je al zegt, dat is erg vervelend. Uiteraard laten we hem ook nu weer maken, maar we kunnen al redelijk voorspellen dat hij binnen niet al te lange tijd ongetwijfeld weer kapot is. Nu is het meer vervelende dat de garantie half november verlopen is, dus het komt erop neer dat we een flink bedrag hebben weggegooid straks in 2 jaar tijd en er alleen maar ellende van hebben gehad. Samsung klantenservice is ronduit onvriendelijk en beroept zich constant op 'ik heb er niet de juiste bevoegdheid voor' als we doorvragen en aangeven dat deze wasmachine gewoon één grote fabricage fout is. Vaak hangen ze gewoon op als je kritisch wordt. Wij zijn op het punt dat we juridische stappen overwegen.
Er komt hier ook nooit meer een Samsung wasmachine, vanwege de slechte kwaliteit van het apparaat én de zeer slechte service. Samsung is goed in tv's en smartphones, maar iets met schoenmaker blijf bij de leest he.
08-10-2018 11:37 PM - bewerkt 08-10-2018 11:43 PM
Ook wij ondervinden slechte service van Samsung. Ik dacht door de goede ervaringen met onze Samsung telefoons, tablets en tv, dat Samsung een betrouwbaar merk was voor een wasdroger. De wasdroger ziet er gelikt uit, maar als het pluisfilter binnen 4 jaar kapot gaat, zijn ze niet meer thuis. Het pluisfilter is niet eens meer normaal te verkrijgen, omdat ook de vaste onderdelenleverancier toegeeft dat dit inferieure filter niet meer leverbaar is. Op het laatst krijg je een offerte van weer een ander bedrijf die wel een nieuw filter wil leveren voor Euro 54,57!
Dus mijn advies: mobieltjes en tablets van Samsung prima, maar huishoudelijke apparatuur van Samsung: ga dit
avontuur niet aan!
Gescheurd pluisfilter a
Gescheurd pluisfilter b
op 22-11-2018 05:46 PM
Goeiedag Eric,
Ik heb zelf meerdere apparaten en ben techinisch aangelegd met/van Samsung. Nu is er bij mij ook wel eens wat kapot gegaan en heb inderdaad ook een uitgestelde reparatie gehad (in mijn geval omdat er onderdelen vanuit het buitenland ivm buitelandse modelcode), natuurlijk was ik hier niet blij mee maar in mijn geval was het overmacht voor de monteurs.
Nu had daarna nog een lange wachtijd tot de monteur ook langs kon komen toen het onderdeel binnen was en vond dit vreemd tot ik er achterkwam dat meer dan half nederland Samsung thuis had staan. Nu gaat natuurlijk niet alles tegelijk stuk maar dan snap ik toch dat het lang duurt als er maar een bedrijf die de reparatie kan uitvoeren in de buurt zit.
Overall snap ik dat het wat langer duurt om zoiets te regelen.
op 22-11-2018 06:07 PM
Goeiedag,
Over het algemeen wordt er naar 3 reparaties een andere oplossing geregeld (is al eens eerder gebeurd bij mij na 5de ).
Nu kan het wel gebeuren dat er 4 reparaties plaats kunnen vinden maar maak u vooral geen zorgen waarschijnlijk komt u hierna daar tot in aanmerking, zeker als het binnen een half jaar is.
op 12-12-2018 07:59 PM
Na eerst een kapotte surround set na een jaar die we hebben laten repareren en helaas een jaar later weer stuk nu een wasmachine na 3 jaar stuk. Mag van Samsung gerepareerd worden op eigen kosten en anders 10% korting op de aanschaf van een nieuwe. Voor mij nooit meer Samsung! Ik had meer verwacht van dit bedrijf. Ze staan blijkbaar niet achter hun eigen producten als ze dit allebij de “normale” economische levensduur noemen. Bij het servicecentrum 088-9090100 heb je niet eens iemand aan de lijn die bij Samsung werkt dus kreeg ik als reactie niet meer als “ik begrijp uw keuze meneer dat u nooit meer Samsung neemt”. Lekker bedrijf hoor. Bah!
op 01-01-2019 11:52 AM
Bij ons is het net zo beroerd gesteld momenteel, we zitten midden in de belabberde afhandeling, lees maar mee:
OUDJAARSDAG >> HUMEUR VERZIEKT!! (lees ook het vervolg!!!)
Samsung heeft bewezen de meest waardeloze klantenservice te hebben die er maar bestaat. Al 5 dagen bezig een reparatie te organiseren om hun 'topmodel' wasmachine de 'AddWash' ad € 1399,00 gerepareerd te krijgen die naar de galamiezen is gegaan.
Klantenservice samsung maakt een fout door mijn reparatieverzoek niet door te spelen naar Servilux, het bedrijf dat hun wasmachines repareert. En ik maar wachten en ondertussen telkens naar de wasserette. Na 5 dagen bellen (zondag ertussen, dat wel) eindelijk een afspraak. In totaal pas 2 weken na de reparatie-aanmelding want ze hebben het zo druk bij de reparatieservice van Servilux,
Nee, dat is het niet. die website van Servilux werkt ook voor geen meter waardoor de reeds gemaakte afspraak niet was verwerkt en ook maar niet werd bevestigd. Het is dat ik zelf in aktie ben gekomen anders was de machine volgend jaar nog niet gerepareerd, haha, ik realiseer me dat deze uitspraak wel van pas komt, het is vandaag 31 december, voor mij de dag der frustraties met dank aan Samsung.
Begrijpt u waarom hun reparatiedienst het zo druk heeft? Bingo! Hun apparatuur deugt niet, evenals hun klantenservice.
Terug naar Miele dan maar weer, altijd goed. Kost een paar centen maar wat koop ik voor hetzelfde bedrag? Juist: kwaliteit en geen schroot zoals een Samsung dus.
Update: het is nog altijd oudjaarsdag. De blunders van SAMSUNG blijven zich opstapelen!! Zojuist gebeld door de reparatiedienst Servilux dat de inmiddels gemaakte afspraak wordt gecandelled (!).
Dit vanwege het simpele feit dat mijn postcodegebied door een ander bedrijf wordt bediend genaamd CE Repair.
Weer gebeld met de klantenservice van samsung met rook uit mijn oren komend afscheid genomen. Ze hebben gewoon maling aan mijn verhaal, ik moet nu wachten op een nieuwe afspraak, ik word gebeld door CE repair. Wanneer?
Wordt ongetwijfeld vervolgd.........
U kunt zich aanmelden met uw klacht over Samsung in onderstaande facebookgroep welke ik zojuist special voor deze problematiek heb aangemaakt:
https://www.facebook.com/groups/591217664635274/
op 08-06-2020 10:03 AM
Ik heb hetzelfde probleem met het pluizenfiler van mijn droger, maar dan al na 4 1/2 mnd. Na bellen en veel chatten is mij een nieuw filter beloofd op 8 mei 2020. Nog steeds niets gekregen (8 juni);dus weer maar chatten. Volgens medewerker nr. 3 verstuurd op 11 mei , maar volgens hem is het nu heel druk met pakketbezorging door de corona maatregelen. Dat kan wel wezen, maar kan nooit zolang duren. Weer maar chatten, nu met medewerker nr. 4 en plm 60 chatberichten verder, die het ook weer opnieuw gaat uitzoeken.
Ik vind dat ik heel lang mijn geduld heb bewaard, terwijl ik het idee heb dat ik aan het lijntje wordt gehouden. Ondertussen gaat mijn droger er niet op vooruit , laat veel stof door. Dit is toch belachelijk dat je zo behandeld wordt, terwijl je een dure droger gekocht hebt.