Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

SAMSUNG RB37J5018SA/EF koelkast met no frost

(Onderwerp aangemaakt op: 17-06-2017 12:36 PM)
2045 Weergaven
HugoS
Journeyman
Opties

Ik ben geïnteresseerd in een koelkast, de  SAMSUNG RB37J5018SA/EF omdat het een no frost koelkast is, en lekker zuinig, maar nou hoor ik dat de Samsung koelkasten na 3 jaar veel problemen geven.

Iemand hier enige ervaring mee ?

Ook zie ik dat de meeste Samsung koelkasten je alleen een vaste koelwaarde kan geven

-15 -17 -19 -21 -23 en 1 2 3 5 en 7 wel raar omdat ik dacht dat de beste waardes -18 voor

de vries gedeelte en 4 voor de koel gedeelte was.

Alvast bedankt,

Hugo

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
HugoS
Journeyman
Opties

Dan valt mijn keuze toch voor de Samsung koelkast.

Ik ga liever voor de nieuwe technologie, ook omdat ik meestal alles van Samsung koop.

Bedankt voor de duidelijke uitleg. :smileyhappy:

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

8 Antwoorden
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi Hugo,

Hier staat een Samsungkoelkast die nog uit het guldentijdperk stamt. Nooit problemen mee gehad en doet het nog steeds perfect. Ook ik ga binnenkort eens denken aan een nieuwe, gewoon zodat er een wat zuiniger model staat, maar de koelkasten van Samsung kan ik dus zeker aanraden!

De aan te raden temperaturen voor het koelgedeelte ligt rond de 4°, voor het vriesgedeelte is dat -20°.

De temperatuur van de door jou genoemde koelkast is vrij per graad in te stellen tussen de 1° en de 7° en tussen de -15° en de -23° voor respectievelijk het koel- en vriesgedeelte.

Ik hoor veel positieve verhalen over dat model koelkast!

kevin-sig
0 Likes
HugoS
Journeyman
Opties

Ik las ook ergens dat de no frost van Samsung toch soms ijsvorming kreeg, is dat ook verholpen met de nieuwe modelen.

En dat die technologie ( no frost ) wat meer storingsgevoelig was, of valt dat wel mee.

Op papier is deze koelkast een hele aantrekelijke aankoop vergelijke met bijv. de Bosch KGE39BL40

0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties
De technologie is inderdaad verbeterd ten opzichte van jaren geleden. In enkele gevallen kan er toch nog ijsvorming optreden. Dit is wanneer de ventilatieopeningen geblokkeerd zijn en wanneer de laden van de vriezer te lang open staan waardoor er zo veel vocht binnenkomt dat dit niet door de ventilatie verwerkt kan worden. Beide gevallen dus goed te voorkomen :face-with-tears-of-joy:

Ik ben niet goed bekend met die koelkast van Bosch, maar heb even via Coolblue de specificaties naast elkaar gezet en dan scoort de Samsung inderdaad beter op een puntje na; de bewaartijd bij stroomuitval. 18 uur bij de Samsung tegenover 35 uur bij de Bosch. Nu is het stroomnetwerk in west-Europa zo goed ingericht dat de kans op meer dan 18 uur stroomuitval gelukkig zeer klein is :winking-face:

kevin-sig
0 Likes
Oplossing
HugoS
Journeyman
Opties

Dan valt mijn keuze toch voor de Samsung koelkast.

Ik ga liever voor de nieuwe technologie, ook omdat ik meestal alles van Samsung koop.

Bedankt voor de duidelijke uitleg. :smileyhappy:

zahia
First Poster
Opties
ik had hem maar zes maanden en er waren al brokken aan en zes maanden later terug hetzelfde probleem en nu constant water onder en in groentenbak
za
0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Dat is natuurlijk niet de bedoeling, Zahia. Heb je het rooster op de achterkant van de koelkast schoongemaakt? Anders kan de koelkast z'n lucht niet kwijt. Verder moet de koelkast zo'n 10 cm van de muur afstaan, tegen de muur aan zorgt dus ook voor problemen.

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
zahia
First Poster
Opties
ja doe ik regelmatig en de koelkast staat steeds zeker 10 cm van de muur zelfs meer
za.
0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Dat klinkt dan zeker alsof je 'm perfect onderhoudt :smiling-face: top! Heb je ook al gekeken of de deuren goed sluiten? De ijsvorming en/of water in de groentelade zou ook nog kunnen komen door lucht wat van buitenaf condenseert. ^Joeri

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes