Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

RS66A8101B1 maakt een vervelend geluid

(Onderwerp aangemaakt op: 24-11-2021 07:56 PM)
302 Weergaven
WCampo
First Poster
Opties

Goedenavond, 

Helaas maakt mijn nieuwe RS66A8101B1 een vrij vervelend geluid bij het koelen.

Nu hadden wij deze aangeschaft omdat de oude al even een raar geluid maakt maar deze kan er ook wat van.

Helaas zie ik niet 123 een optie om een fragment toe te voegen.

Waar ik benieuwd naar ben is of dit normaal is? En eventueel de eerste stappen wat ik hier aan kan doen.

• Hopelijk iets want het is vrij vervelend...

Groet

0 Likes
6 Antwoorden
JoeriS
Mastermind
Opties

Beste @WCampo, welkom op onze Community! Kan je bij gebrek aan audio/video fragment omschrijven om wat voor geluid het gaat? En treedt het op specifieke momenten op of hoor je het constant?

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
WCampo
First Poster
Opties

Goedemiddag, 

Ik was wetransfer vergeten, bij deze enkele geluidsfragmenten.

Dat deze wat geluid maakt bij het koelen is vanzelfsprekend maar het is heel erg aanwezig in de woonkamer.

Helaas lastig op te nemen met je telefoon, zoals je iets ziet en er een foto van maakt wat er ook niet altijd zo uitziet.

Het geluid wat je van dichtbij hoort is wat je door de woonkamer hoort, iets zachter.

https://we.tl/t-0sK9VMUfT6

Groet,

Winrik

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Beste Winrik, dat werkte prima, bedankt voor de filmpjes. Ik denk te horen wat je bedoelt, maar zie ook dat de koelkast vrijwel strak tegen de muur aan staat. Wat je hoort zijn hoogstwaarschijnlijk de leidingen met koelmiddel die een beetje trillen, wat versterkt wordt door de muur erachter. Tip is om de koelkast minstens 10 cm van de muur af te zetten, en te dubbelchecken of de pootjes goed/waterpas gesteld zijn.

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
WCampo
First Poster
Opties

Goedemorgen

Bedankt voor je reactie!

Ik heb de bijgeleverde blokjes gebruikt en daardoor staat deze nu 3.5 cm van de muur.

Om deze nu 10 cm van de muur af te zetten is eigenlijk geen optie, dat is zonde van de ruimte en het ziet er niet mooi uit (die 3.5 cm is al zonde).

Wel staat deze 100% waterpas, al vanaf het begin.

Maar dit geluid is normaal of? Want het is wel een onoverkomelijk punt voor ons, deze hoeveelheid herrie.

0 Likes
WCampo
First Poster
Opties

Ps. Ook met 10 cm.van de muur hoor je het nog redelijk, in alle eerlijkheid wel iets minder.

Het komt er op neer dat ik of een andere koelkast moet gaan zoeken of een ombouw moet gaan maken en zo het geluid dempen (wat toch zonde is van het uiterlijk en de ruimte die dat weer inneemt).

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @WCampo, goedemiddag.

Het is wel zo dat koelkasten tegenwoordig bijna constant aan staan om de temperatuur stabiel te houden, hierdoor zal je je koelkast vaker horen aanslaan. 

We kunnen hier ook een reparatieverzoek voor indienen. Het servicecentrum neemt dan contact met je op om een afspraak in te plannen en dit ter plekke te laten beoordelen. Het oordeel van de monteur is leidend hierin.

Wil je een reparatieverzoek indienen stuur mij dan een privé berichtje met je NAWTE gegevens, het serienummer van je koelkast samen met de aankoopdatum.

Groeten,

Martijn

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes