Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

RS61681GDSR amerikaanse koelkast maakt te weinig ijsblokjes

(Onderwerp aangemaakt op: 17-05-2021 09:44 AM)
378 Weergaven
Members_6mEE8aD
First Poster
Opties

Weinig ijsproductie. 

Mijn RS61681GDSR amerikaanse koelkast met ijsdispenser in deur is de laatste tijd (nog) trager geworden met produceren van ijsblokjes. Ik heb alle mogelijke tips van web sites geprobeerd (vervangen waterfilter, testen waterdruk mbv water in glas binnen 8 seconden, resetten ijsmachine via testknop, schoonmaken ijsmachine, verlagen temperatuur vriezer, indrukken powerfreeze). Maar probleem blijft dat ik maar enkele tientallen ijsblokjes per dag krijg uit de machine (zelfs op powerfreeze). Van web sites begrijp ik dat bij powerfreeze elke 55 minuten 10 blokjes gemaakt zouden moeten worden. Is er nog iets dat ik zelf kan doen om dit op te lossen of wordt het tijd voor een monteur?

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Members_6mEE8aD,

Welkom op de Community.

Het is aan te raden om de ijsmaker te testen om te zien of er problemen zijn. Je kunt de ijsmaker testen door de testknop op de ijsmaker ingedrukt te houden Als er te weinig ijsblokjes worden geproduceerd, kan dat verschillende oorzaken hebben zoals wateraansluiting, waterdruk enz.

De testknop bevindt zich aan de zijkant of onderkant van de ijsmaker. Je hoort een responstoon als u op de knop drukt, en een andere toon aan het einde om aan te geven dat de ijsmaker het doet. Je hoort de motor lopen en aan het eind wordt er een kleine hoeveelheid water afgegeven.

Test de binnenkant van de ijsmaker

Let op: 

• Samsung koelkasten produceren ongeveer 120 ijsblokjes per dag.
  • Maak de ijsbak leeg en laat het apparaat 24 uur draaien. Als er minder dan 50 blokjes worden geproduceerd tijdens de 24-uurs test, dan heeft je koelkast service nodig.
rsz-846676

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
1 Antwoord
Oplossing
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Members_6mEE8aD,

Welkom op de Community.

Het is aan te raden om de ijsmaker te testen om te zien of er problemen zijn. Je kunt de ijsmaker testen door de testknop op de ijsmaker ingedrukt te houden Als er te weinig ijsblokjes worden geproduceerd, kan dat verschillende oorzaken hebben zoals wateraansluiting, waterdruk enz.

De testknop bevindt zich aan de zijkant of onderkant van de ijsmaker. Je hoort een responstoon als u op de knop drukt, en een andere toon aan het einde om aan te geven dat de ijsmaker het doet. Je hoort de motor lopen en aan het eind wordt er een kleine hoeveelheid water afgegeven.

Test de binnenkant van de ijsmaker

Let op: 

• Samsung koelkasten produceren ongeveer 120 ijsblokjes per dag.
  • Maak de ijsbak leeg en laat het apparaat 24 uur draaien. Als er minder dan 50 blokjes worden geproduceerd tijdens de 24-uurs test, dan heeft je koelkast service nodig.
rsz-846676
0 Likes