op 24-01-2017 05:03 PM
Wij hebben na 2 jaar gebruik last van een vreemde ratel in de warmtepomp droger van Samsung.
https://www.youtube.com/watch?v=24zFv1OgEhc
Ik heb dit aangemeld bij Samsung, met de claim dat ik dit erg matig vind voor een apparaat in deze klasse.
Ze hebben aangeboden de 'delen in de kosten' van de reparatie. Alleen gaat een reparateur laten langskomen minimaal 126,- kosten... Dus ehh... misschien eerst zelf maar eens informeren of iemand dit issue kent.
Kent iemand dit issue?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 31-01-2017 09:49 AM
Ik begrijp dat dat kosten zijn waar je niet op zit te wachten. Na de twee jaar fabrieksgarantie is er sprake van een coulanceregeling, maar daar komen inderdaad bijvoorbeeld de voorrijkosten van onze servicepartner bij. Mocht je echt niet akoord gaan met de reparatiekosten, kun je eventueel bij jouw verkoper terecht voor een andere oplossing.
op 30-01-2017 11:08 AM
op 30-01-2017 01:12 PM
Hi Lot,
ja ik heb contact gehad met jullie support via de chat. De trommel loopt vrij, en er steekt ook niets in of uit het achterste van de trommel. Trommel zelf is verder dicht (diamond drum).
Je collega heeft aangeboden een reparatiebedrijf te laten langskomen, en dat ik tot 136 moet betalen en alles hoger zou Samsung vergoeden (als compensatie, omdat droger nét iets ouder dan 2 jaar is).
Echter vroeg ik aan reparatiecenter wat de minimale kosten (bijv. voorrijkosten etc) waren, en die komen sowieso op 126,-
Dus ook al is een riempje of een wieltje iets versleten, dan heb ik sowieso 126,- kosten zonder dat Samsung mij tegemoet komt. Daar ben ik natuurlijk niet blij mee, want zo'n ratel kan best een riempje zijn. Zou wat anders zijn als hij compleet niet meer zou drogen of ronddraaien, dan weet je dat de kosten hoger zijn.
Deze service vind ik écht teleurstellend voor een apparaat dat 588,- heeft gekost, dan ga je toch ervan uit dat je een 'iets hogere klasse' apparaat koopt en toch wel langer meegaat dan 2 jaar (de rammels begonnen binnen 2 jaar, maar was toen nog zachter waardoor niet opviel dat het om defect ging)
op 30-01-2017 02:43 PM
ter verduidelijking; ik ben er absoluut niet tegen om bij te moeten betalen gezien ik dit zelf buiten de 2 jaar gemeld heb, maar ik vind de verhouding van de door mij te betalen kosten erg uit balans.
op 31-01-2017 09:49 AM
Ik begrijp dat dat kosten zijn waar je niet op zit te wachten. Na de twee jaar fabrieksgarantie is er sprake van een coulanceregeling, maar daar komen inderdaad bijvoorbeeld de voorrijkosten van onze servicepartner bij. Mocht je echt niet akoord gaan met de reparatiekosten, kun je eventueel bij jouw verkoper terecht voor een andere oplossing.
op 31-01-2017 10:51 AM
Hi Lot,
Waren het alleen maar de voorrijkosten, dan kon ik het begrijpen. Maar CE Repair heeft glashelder zijn tarieven op hun site staan voor witgoed reparaties; http://www.cerepair.nl/tarieven
reparatieonderzoekskosten € 33,00, voorrijkosten € 57,00
Dan is er nog een flinke brug naar 126,-.
Als het zoiets is als een spanrol; https://www.youtube.com/watch?v=OCvqja8Bl-A dan betaal ik daar veel te veel voor en dan compenseert Samsung dus niets. Ik zie het gedeelte 'coulance regeling' niet in het hele verhaal.
Verder is de dubbele pech dat Modern failliet is en dat de overnemende partijen ook failliet zijn.
Is dit werkelijk alle service die een consument van Samsung mag verwachten? Want dan heb ik ook bijzonder veel spijt dat ik afgelopen jaar een Ecobubble heb gekocht, óók met de gedachte dat een wat duurder apparaat wat langer mee zou mogen gaan... ik vrees hiervoor, dat begrijp je wel denk ik...
op 08-09-2019 12:48 PM
Hallo,
ik heb momenteel een gelijkwaardig geluid. Wat was de oorzaak en de kosten?
op 08-09-2019 03:36 PM