op 07-04-2021 11:55 AM
DV70F5E0HGW
Warmtepompdroger
Hallo, ik heb sinds kort een probleem met mijn droger. Na een uur draaien maakt hij een continue herrie, druk je op pauze. En Play gaat het 5 minuten goed. Daarna begint de herrie weer.
Na zoeken op internet de machine uit elkaar. Waaier goed, snaren goed. Ik heb het vermoeden dat het in de compressor zit. Iemand ervaring mee? (heb hem ondertussen vier jaar)
op 08-04-2021 10:01 AM
Vaak gaan de lagers op termijn kapot. Heb je deze ook gecontroleerd?
op 08-04-2021 03:21 PM
Ik moet inderdaad nog even de snaren los doen en dan goed luisteren met draaien. Ik bedacht me ook dat de kleine ventilator voorop pas aangaat als het een bepaalde temperatuur is binnenin de kast. Want met de eerste tien minuten met een lege trommel (langer draait hij niet zonder lading en deur) hoor ik niks vreemds. Bedankt voor de tip!
op 19-04-2021 09:12 AM
Ondertussen heb ik goed verder gezocht. En ik ben tot de conclusie gekomen dat ondanks de vele filters mijn condensor grill te vol zit met stof (nat en ophoping) ik heb al geprobeerd met een compressor via de achterkant de stofresten eruit te blazen. Helaas blijft dit nog steeds zitten. Iemand nog tips? Wil het niet verder het blok inblazen. Heb zelf nog mini ragertjes/borsteltjes besteld hopelijk gaat dit beter.
via de zijkant kon ik achter het condensorblok komen. Maar ging niet gemakkelijk.
hoop dat ik met deze info andere kan helpen.