op 14-10-2017 07:00 PM
Zoals reeds eerder door anderen gemeld draait ook bij mijn motor niet meer. Machine is 2 jaar en 3 maanden oud. Service support geeft aan dat misschien wel het motherboard kapot is ( geen garantie !!) en adviseert om eerst nog maar eens te calibreren.
Gezien de vele andere berichten over hetzelfde onderwerp, sta ik voor een dilemma: een (dure) lijdensweg te beginnen met de Samsung service of Samsung voor altijd maar te vergeten en en na deze korte periode maar een ander en beter merk te kopen ?
op 16-10-2017 12:29 PM
op 24-10-2017 05:53 PM
Kalibratie vlgs instructie uitgevoerd. Trommel draait echter niet. Zowel de man van helpdesk als de technische dienst van CE repair zijn zeer stellig, dit komt vaker voor, geen verdere analyse noodzakelijk, printplaat is stuk !!
Offerte voor reparatie € 226,- dit is ca. 47 % van de nieuwprijs. !!!!!
Als korting wil men dan er wel enkele tientjes afdoen.
Met de helpdesk valt op geen enkele manier te praten, zelfs een voorstel mijnerzijds om in beider belang het probleem op te lossen wordt niet in overweging genomen. Op het tweede bericht wordt niet eens meer gereageerd.
Conclusies: - kwaliteit van de machine voldoet niet aan de normaal te verwachten kwaliteits eisen.
- de kosten voor het verwisselen van een printplaat zijn buitenproportioneel.
- helpdesk/servicedesk nemen een zeer harde en klant onvriendelijke houding in.
Deze machine wordt door mij niet meer gerepareerd maar is inmiddels vervangen door een ander merk.
Het woord Samsung hebben wij uit het woordenboek geschrapt !
op 25-10-2017 09:52 AM
Het toestel is nu eenmaal buiten garantie. Wanneer dit buiten garantie is, en je bent het niet eens met de kosten, dan kun je dit beter bespreken met de winkel. De fabrikant biedt 2 jaar garantie, daarna is het aanspreekpunt de winkel.
Wij kijken bij een issue net na 2 jaar wel naar de prijs, dit zal de 'paar tientjes' zijn geweest. Helaas kan ik hierin verder niets voor jou betekenen.
op 20-02-2018 09:34 AM
Bij mij precies hetzelfde, net kort een jaar na verloop van 2 jaar garantie, tromel draait niet.
De conclusie die jij gaaf ook precies bij mij hetzelfde:
Conclusies: - kwaliteit van de machine voldoet niet aan de normaal te verwachten kwaliteits eisen.
- de kosten voor het verwisselen van in mijn geval de motor, (die stond gewoon op de grond met hele grote dikke schroef ernaast!) Bovendien is garantie voor nieuwe motor maar 3 maanden!!!
- helpdesk/servicedesk nemen een zeer harde en klant onvriendelijke houding in.
NOOIT meer SAMSUNG nee!!!
op 20-02-2018 12:29 PM
Hi @MJV29, wat ongelukkig dat jij dit probleem ook hebt ervaren 😞 Ik kan me voorstellen dat je niet blij bent met hoe dit allemaal is gelopen. Buiten de twee jaar fabrieksgarantie, zal een reparatie echter niet kosteloos zijn. Daar is helaas niks aan te veranderen. Het enige wat ik nu kan hopen, is dat dit in de toekomst niet meer voor zal komen!
op 22-02-2018 08:03 AM
Tim, de wasmachine zou niet na 4 jaar defect mogen worden. Zoals je zit ben ik niet de enige met zo'n ervaring. Blijkbaar is iets sterk mis met het product die jullie leveren.
Dat zegt ook niets dat jullie zo onvrindelijk en slordig zijn met afspraken te maken.
Bovendien heb ik de reparatie betaald kreeg ik pinbonnentje (met de routeplanning) maar GEEN specificatie wat is er vervangen en hoe lang heb ik nu garantie op vervangen producten. Nu moet ik weer achterand.
Zo ben je bezig zeker paar maanden tot alles in orde is.
Het hoort niet zo te zijn!
op 22-02-2018 11:31 AM
Ik snap je opmerking en had je ook graag een andere oplossing geboden. Buiten de fabrieksgarantie is een reparatie simpelweg niet kosteloos. Mocht je graag een andere oplossing wensen, dan kun je dit bespreken met de verkoper. Die is jouw eerste aanspreekpunt bij problemen en daar heb je een koopovereenkomst mee.
op 09-08-2020 08:22 PM
op 10-08-2020 04:23 PM