Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Koelkast temperatuur vreemd

(Onderwerp aangemaakt op: 27-10-2024 11:24 AM)
394 Weergaven
arcox
Journeyman
Opties

In mijn RB36T672 heb ik de vries temperatuur ingesteld op -22 graden.

Echter varieert die zo nu en dan tussen -24 en -12, lijkt me niet acceptabel? (Deuren gaan maar weinig open dus ik begrijp 't niet erg). Zie de grafiek.

TempLogVries2.png

7 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedemiddag,

Waarom -22? -18 is zat alles lager dan dat geeft geen voordeel bij de houdbaarheid van voedsel, het geeft je alleen een hoger energieverbruik.

Die schommeling is wel apart.. deze kunnen worden veroorzaakt door een defecte thermostaat, slechte afdichting van de deur of problemen met de compressor. Ik denk dat het wel raadzaam is om de klantenservice te bellen en een monteur in te plannen hiervoor.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
arcox
Journeyman
Opties

Dank voor je reactie. Ik heb hem op -22, omdat bij -18 de situatie nog slechter wordt en ik bang ben voor de levensmiddelen dat ze snel verslechteren.

Monteur ben ik wat terughoudend in, ik ben bang dat die zegt 'dit is normaal' en ik het bezoek dan zelf moet betalen... (helpdesk is ook wat onoverzichtelijk; ik kan niet echt zien waar ik dan terecht moet...

Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @arcox,

Bedankt voor jouw bericht. Werkt de koelkast voor de rest wel goed?

Met groet,

Ajay

Community Manager
0 Likes
arcox
Journeyman
Opties

Dat ligt eraan wat je goed noemt... 🤔

Ik vind dat een koelkast die op -22 staat ingesteld en zo nu en dan 'stijgers' naar -11 heeft, niet acceptabel... (het wordt zo onmogelijk om te voorspellen hoe lang het voedsel dat erin ligt goed blijft...)

hawkje
Apprentice
Opties
Hier ook RB38C7B6AB1 precies hetzelfde.
Dacht dat het een defecte ijskast was dus aangemeld voor omruilen..
De 2e ijskast precies dezelfde euvel, gedoe met de temperatuur die helemaal terug loopt naar -3 en dan weer oploopt...

Ben nu helemaal klaar met samsung ijskasten range.

Straks komt er een ander merk ijs / vrieskast die dat euvel NIET hebt!

BTW samsung heeft dat euvel al vanaf 2017 en doet er niets aan!
Ik hou het voortaan bij Samsung tv en soundbars...
0 Likes
arcox
Journeyman
Opties

@hawkje:

Duurt het bij jou dan ook uren voor de temperatuur weer normaal is?

0 Likes
hawkje
Apprentice
Opties
Klopt, meerdere uren. Lekker als je brood in je vriezer had liggen.... gelijk de vuilnisbak in..
0 Likes