Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Koelkast te koud - RB36T602CSA/EF

(Onderwerp aangemaakt op: 19-09-2022 05:52 PM)
1157 Weergaven
CharissaV
First Poster
Opties

Beste,

Ik heb een koel-vriescombinatie Samsung RB36T602CSA/EF sinds zaterdag. Deze staat op 5 graden, echter met een thermometer (in een glas water) meet ik kouder (1 graad Celsius). Het eten is te koud om te eten. Is dit verschil in temperatuur normaal? En waar meet de koelkast de temperatuur van 5 graden? Zowel boven als onderin is het namelijk kouder als 5 graden. 

Ook is de koelkast altijd actief (ventilator), ik lees dat dit normaal is bij dit soort koelkasten? 

Dank voor de hulp! 

Charissa

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

Er zijn een aantal stappen die je kan doorlopen:

• Zorg dat de koelkast voldoende ruimte heeft om zijn warmte kwijt te kunnen, het meest ideale is tenminste 10 cm aan de achterkant en 5 cm aan de zij- en bovenkanten. De koelkast kan dan eenvoudig de warmte kwijt. Controleer ook of de achterzijde stofvrij is, verwijder dit zo nodig. 
• Is je koelkast niet te vol is en-/of de ventilatiesleuven vrije luchtdoorgang hebben op de achterwand van je koelkast.
• Check ook de deurrubbers of deze goed sluiten, om na te gaan of er geen valse lucht wordt aangezogen. Houd rekening met omgevingstemperatuur. Als de koelkast bijvoorbeeld in zonlicht staat moet de koelkast harder draaien. Dit geldt ook voor een warme omgevingstemperatuur.

Maakt dit geen verschil dan zal een serviceverzoek de volgende stap worden 😇

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
2 Antwoorden
CharissaV
First Poster
Opties

PS geeft de temperatuur in de koelkast de wenselijke of de daadwerkelijke temperatuur aan? Want wenselijke temperatuur klopt (daar heb ik het op ingesteld), alleen werkelijke temperatuur is dus veel kouder. 

0 Likes
Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

Er zijn een aantal stappen die je kan doorlopen:

• Zorg dat de koelkast voldoende ruimte heeft om zijn warmte kwijt te kunnen, het meest ideale is tenminste 10 cm aan de achterkant en 5 cm aan de zij- en bovenkanten. De koelkast kan dan eenvoudig de warmte kwijt. Controleer ook of de achterzijde stofvrij is, verwijder dit zo nodig. 
• Is je koelkast niet te vol is en-/of de ventilatiesleuven vrije luchtdoorgang hebben op de achterwand van je koelkast.
• Check ook de deurrubbers of deze goed sluiten, om na te gaan of er geen valse lucht wordt aangezogen. Houd rekening met omgevingstemperatuur. Als de koelkast bijvoorbeeld in zonlicht staat moet de koelkast harder draaien. Dit geldt ook voor een warme omgevingstemperatuur.

Maakt dit geen verschil dan zal een serviceverzoek de volgende stap worden 😇

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes