Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Koelkast koelt niet meer na ontdooien

(Onderwerp aangemaakt op: 21-05-2021 02:48 PM)
1676 Weergaven
Shoorweg87
First Poster
Opties

Zou iemand mij misschien kunnen helpen?

Koelkast, vriezer combinatie, no frost. 5 jaar oud heeft erge ijsafzetting aan de onderkant.
Laten ontdooien en loopt weer door en geen ijsvorming meer, alleen nu koelt de koelkast niet meer goed en blijft op 10 graden hangen.
Ventilator draait, waterpas, staat niet op vacation, staat genoeg van de muur. Wat zou het kunnen zijn voordat ik een dure monteur laat komen 
Hoop dat iemand kan helpen! Dank 

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Shoorweg87,

Welkom op de Community!

Om welke koelkast gaat het precies? En vriest de koelkast wel?

1. Kijk na of de vakantiestand wel uit staat (alleen voor koelt niet).
  2. Kijk of de koelkast 10 centimeter ruimte aan de achterkant heeft en 5 aan de bovenkant / zijkanten.
  3. Controleer op stofvorming aan de achterkant.
  4. Controleer of de deurrubbers nog wel goed aansluiten.
  5. Controleer of de koelkast / vriezer niet te vol staat. Het kan dan namelijk zijn dat de No-Frost gaten op de achterwand van de koelkast / vriezer geblokkeerd zijn en er dus ijsvorming ontstaat.
  6. Als laatste stap kun je de de koelkast ontdooien voor het liefst 4 a 5 dagen.
    Het kan zijn dat er diep van binnen ijsvorming bevindt.
    Dit gaat met 24 uur of 48 uur vaak niet weg.
    Belangrijk is de koelkast altijd met de deur open te ontdooien!

Helpt dit niet, dan kan er het beste een monteur naar komen kijken. Houd dan inderdaad wel rekening met de reparatiekosten. Mocht je liever nar een nieuwe koelkast kijken, tegen een gereduceerde prijs, dan kun je mij een privebericht sturen 👍

rsz-846676

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
1 Antwoord
Oplossing
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Shoorweg87,

Welkom op de Community!

Om welke koelkast gaat het precies? En vriest de koelkast wel?

1. Kijk na of de vakantiestand wel uit staat (alleen voor koelt niet).
  2. Kijk of de koelkast 10 centimeter ruimte aan de achterkant heeft en 5 aan de bovenkant / zijkanten.
  3. Controleer op stofvorming aan de achterkant.
  4. Controleer of de deurrubbers nog wel goed aansluiten.
  5. Controleer of de koelkast / vriezer niet te vol staat. Het kan dan namelijk zijn dat de No-Frost gaten op de achterwand van de koelkast / vriezer geblokkeerd zijn en er dus ijsvorming ontstaat.
  6. Als laatste stap kun je de de koelkast ontdooien voor het liefst 4 a 5 dagen.
    Het kan zijn dat er diep van binnen ijsvorming bevindt.
    Dit gaat met 24 uur of 48 uur vaak niet weg.
    Belangrijk is de koelkast altijd met de deur open te ontdooien!

Helpt dit niet, dan kan er het beste een monteur naar komen kijken. Houd dan inderdaad wel rekening met de reparatiekosten. Mocht je liever nar een nieuwe koelkast kijken, tegen een gereduceerde prijs, dan kun je mij een privebericht sturen 👍

rsz-846676
0 Likes