op 22-11-2021 02:23 PM
Hallo allemaal!
Sinds een jaar of 6 heb ik een Samsung koel-vriescombinatie met modelcode RB31FERNDSA.
Sinds een paar weken bevriest het eten in het koelgedeelte. Ik heb de instellingen al aangepast naar 'minst koud' maar het bevriest nog steeds. Ik heb daarnaast last van ijsvorming in de vriezer. Er ligt soms een hele plak ijs op de bodem. Dat is iets waar ik nooit last van gehad heb. Ik heb de vriezer ook nooit hoeven ontdooien vanwege het 'no-frost' systeem.
Onlangs wel ontdooit en helemaal schoongemaakt, maar dat heeft het probleem niet opgelost. Een losse thermometer in de koelkast vertelt me dat de temperatuur schommelt tussen de -3 en + 2 graden Celsius.
Wie weet wat er aan de hand is en hoe ik het op kan lossen?
Alvast heel erg bedankt!
op 23-11-2021 03:01 PM
op 25-11-2021 02:32 PM
Goeiemiddag @ananas1, Patrick had een goeie tip maar er zijn alsnog een paar dingen die je zelf kunt controleren:
- zijn de deurrubbers schoon? het kan gebeuren dat de koelkast te hard z'n best doet door warme lucht die van buitenaf naar binnen lekt.
- als je hem ontdooit, doe dit voor 4-5 dagen om zeker te weten dat intern ook alles ontdooid is.
- is de achterkant schoon/stofvrij en zit er voldoende ruimte omheen? Aan de achterkant raden van 10 cm aan en aan de zijkanten 5 cm.
Hopelijk kan je hier nog iets mee.
op 09-09-2024 10:57 AM
hallo
Ik heb hier hetzelfde probleem met de RH57H90707F
maar waar zit de thermostaat?
op 11-09-2024 08:00 AM
Hi @GEERTJE22, welkom op de Community en bedankt voor jouw bericht! Heb je de temperatuur al aan kunnen passen? Kijk ook of bovenstaande tips voor jou werken. Op het controlepaneel kan je de temperatuur zien en aanpassen.
Groetjes,
Daphne