op 05-02-2021 06:10 PM
Goedendag,
Sinds 2 weken ben ik de 2de eigenaar van een samsung koel/vriescombinatie type rb31ferndsa. Sinds vorige week wordt mijn koelgedeelte zo koud dat al het drinken bevriest, zelfs als ik hem op vakantiestand zet dan vriest de koelkast alsnog. En niet alleen onderin maar ook het drinken wat bovenin staat.
De vorige eigenaar weet natuurlijk van niks en beweert dat de koelkast het nog perfect deed.
Wat zou het probleem kunnen zijn?
Heb gisteren een nieuwe temperatuursensor besteld, hopelijk heeft dit effect.
Met vriendelijke groet,
Pascal Schilderink.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 09-02-2021 11:18 AM
Bedankt voor uw reactie, ondertussen heb ik de koelkast al gemaakt.
Het probleem lag bij de temperatuur regelklep, de klep was afgebroken bij het mechanisme en bleef dus constant open staan. Met het gevolg dat de koelkast constant gekoeld werd vanuit het vries gedeelte.
Ik heb het voetje weer kunnen lijmen en het lijkt weer te werken.
op 09-02-2021 09:19 AM
Hi @Parkisie,
Welkom op de Community.
Dat klinkt niet goed! Heeft de koelkast genoeg ruimte vrij rondom? En heb je de sensor al kunnen vervangen? 👍
op 09-02-2021 11:18 AM
Bedankt voor uw reactie, ondertussen heb ik de koelkast al gemaakt.
Het probleem lag bij de temperatuur regelklep, de klep was afgebroken bij het mechanisme en bleef dus constant open staan. Met het gevolg dat de koelkast constant gekoeld werd vanuit het vries gedeelte.
Ik heb het voetje weer kunnen lijmen en het lijkt weer te werken.
op 09-02-2021 11:25 AM
op 15-02-2021 08:50 PM
Ik zit met zelfde probleem. Wel een ander model koelvriescombinatie. Hoe bent u aan een schema geraakt waar deze zich bevindt en waar kan je dit bestellen?
thanks!
op 15-02-2021 09:28 PM
Ik heb de binnenste plaat wat op de achterwand gemonteerd zit, eruit gehaald en daar zat die in samen met de temperatuursensor.
Bij mij is het lijmen niet goed gegaan, klep is weer afgebroken en zit nu constant dicht.
Dus ik heb een nieuwe mechanisme besteld voor €60.
https://www.partsnl.nl/da31-00043f-motor-da3100043f-koelkast
Groeten