op 09-06-2022 09:08 PM
Hallo, wij hebben het volgende probleem met onze koel/vriescombinatie van 5 jaar oud. een tijd geleden was deze uit het niets in storing gegaan. op het display knipperden 3 streepjes en de dooralarm en vacation lampjes knipperden. We hebben de stekker er uit gehad om hem te resetten. hierna ging het weer een tijdje goed. maar na verloop van tijd kwam de storing vaker achter elkaar terug. ook werd na een lange tijd in storing het vries gedeelte erg warm. dit is waarschijnlijk het verwarmingselement geweest. Ik heb hiervan de stekkers los gehaald maar storing bleef terug komen.
Als de storing erin kwam kon je op de freeze of fridge knop drukken en zag je een temperatuur staan. als je nog een keer drukte ging hij weer naar de ingestelde temperatuur. maar hoe vaker ik dit achter elkaar deed hoe sneller hij weer terug in storing ging. dit gebeurde binnen enkele seconde. ook viel dan vaak het display en de binnenverlichting uit en gingen vervolgens alle symbolen etc op het display branden. alsof de koelkast opnieuw opstartte. (zie bijgevoegde video) Als de stekker er langere tijd (bijf. een week) uit was geweest deed hij het weer langer goed (ong. een half uur)
op de momenten dat hij geen storing geeft worden beide verdampers wel koud. Ik heb de weerstanden van 4 temperatuursensors door gemeten deze waren alle 4 gelijk en veranderden van waarde wanneer ze warm werden. ook zijn van 1 van de printplaten de elco's getest. deze zouden ook goed moeten zijn.
Hebben jullie nog tips wat het kan zijn of wat ik kan testen?
op 10-06-2022 11:18 AM
Hi @sander-dekens, goedemorgen.
Welkom op de Samsung Community en goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder!
Dit ziet er overigens niet goed uit, je hebt zelf ook al het één en ander geprobeerd maar niet met het gewenste resultaat. Een serviceverzoek zal dan ook de volgende stap worden, kijk hier voor meer informatie: Samsung Reparatie: Smartphone, Tablet, TV | Samsung Nederland
Groeten,
Martijn