op 20-01-2017 11:48 AM
Hallo,
ik maak al een tijdje naar volle tevredenheid gebruik van de oven/magnetron combinatie MC28H5015AK, echter is me altijd al iets onduidelijk geweest. Volgens de handleiding zou ik de glasplaat (draaiplateau) zowel voor de oven- als magnetronfunctie kunnen gebruiken. Op de glasplaat zelf staat echter de tekst "for microwave oven only", wat mij het vermoeden geeft dat deze alleen voor de magnetron functie gebruikt mag worden.
Tot nu toe heb ik de glasplaat altijd uit de oven gehaald bij het gebruik van de ovenfunctie, echter vraag ik mij nu af of dit wel nodig is?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 23-01-2017 11:11 AM
Hey Stera,
Welkom op het forum en leuk dat je ons hebt gevonden. Wat er op de glasplaat staat aangegeven is leidend! Als er in de handleiding staat dat het dus een andere soort plaat zou moeten zijn, dan is het misschien wel de moeite waard om langs de winkel te gaan waar je een koopovereenkomst hebt Vergeet dan niet je aankoopbon mee te nemen. Heb je verder nog vragen hierover?
op 23-01-2017 11:11 AM
Hey Stera,
Welkom op het forum en leuk dat je ons hebt gevonden. Wat er op de glasplaat staat aangegeven is leidend! Als er in de handleiding staat dat het dus een andere soort plaat zou moeten zijn, dan is het misschien wel de moeite waard om langs de winkel te gaan waar je een koopovereenkomst hebt Vergeet dan niet je aankoopbon mee te nemen. Heb je verder nog vragen hierover?
op 25-01-2017 07:29 PM
Bedankt voor de snelle reactie. Hier was ik inderdaad al bang voor, hoewel ik het vreemd vind dat Samsung blijkbaar een verkeerde glasplaat meelevert, aangezien de ovenroosters ervoor gemaakt lijken te zijn om op de glasplaat geplaatst te worden.
Ik zal in ieder geval je tip eens uitproberen, en kijken of ze me in de winkel meer kunnen vertellen
op 30-12-2019 11:26 AM
Zelf heb ik vorige week een combi-oven MC28H5015CS van Samsung gekocht.
Bij de eerste bereiding met de warme-lucht oven sprong de glasplaat met een knal in twee stukken, mat kleine schade aan de oven. Bij leverancier Vanden Borre werd me gezegd dat glasbraak nooit door garantie wordt gedekt.
IN het servicecenter van Vanden Borre beweerde men dat dit gewoon niet mogelijk was omdat de meegelreverde glasplaten hittebestendig zijn. Door uiteindelijk jullie community te lezen ben ik ook de glasplaat beter gaan onderzoeken. Inderdaad, nauwelijks leesbaar, maar er staat "for microwave oven only". Toch raar dat zo een glasplaat bij een combi-oven wordt geleverd. In de handleiding is hierover niets te vinden en op de website is er enkel een waarschuwing voor teveel vet onder de glasplaat en tegen afwassen in de vaatwasser.
Intussen had ik bij Vanden orre een nieuwe glasplaat besteld: de aangewezen glasplaat op de site werd me geleverd : 43,90 euro (erg veel geld) en opnieuw de inscriptie: "for microwave oven only". Zijn er correcte glasplaten beschikbaar ?
Kan garantie er hier voor zorgen dat ik het betaalde terugkrijg ? Wat zo mijn leverancier bij zijn standpunt blijft ?
op 30-12-2019 03:14 PM
Hi @michsam1,
Ik zie op de website van onze partner een magnetronschaal staan, wellicht dat je daar wat aan hebt? https://samsungonderdelen.com/samsung-model/mc28h5015csen.htm?popular=yes
op 30-12-2019 04:04 PM
Bedankt voor de snelle reactie,
Volgens mij komt het getoonde onderdeel overeen met de glasplaat die die door vanden Borre op 26-12-2019 werd besteld: "for microwaveoven only" . Alleen kostte die me €43,90 i.p.v. €32,05. Zie factuur in bijlage.
Kan er geen draaiplateau geleverd worden dat ook in de hete luchtoven kan worden gebruikt ?
In de manuele handleiding staat pag 21 lm.b.t. het gebruik van de hete lucht oven letterlijk: “Open de deur en zet de schaal op het lage rooster op het draaiplateau.
Graag had ik ook een antwoord op mijn vragen m.b.t. garantie.
Alvast bedankt
op 31-12-2019 09:40 AM
op 31-12-2019 11:54 AM
Alvast bedankt,
Als ik zie hoe ook bij andere merken de opmerking "for microwave only" telkens op de glasplaat voorkomt en er in de handleiding van Samsung bij combigebruik telkens van wordt uitgegaan dat de glasplaat blijft liggen, denk ik dat men misschien bedoelt dat men voor de hete-lucht oven beter steeds het metalen rooster op de glasplaat zet en niet de Pyrex schotel rechtstreeks op de glasplaat. Het is maar een gok hé.
op 31-12-2019 01:02 PM
op 05-01-2020 07:12 PM
@Stera schreef:Hallo,
ik maak al een tijdje naar volle tevredenheid gebruik van de oven/magnetron combinatie MC28H5015AK, echter is me altijd al iets onduidelijk geweest. Volgens de handleiding zou ik de glasplaat (draaiplateau) zowel voor de oven- als magnetronfunctie kunnen gebruiken. Op de glasplaat zelf staat echter de tekst "for microwave oven only", wat mij het vermoeden geeft dat deze alleen voor de magnetron functie gebruikt mag worden.
Tot nu toe heb ik de glasplaat altijd uit de oven gehaald bij het gebruik van de ovenfunctie, echter vraag ik mij nu af of dit wel nodig is?
Vreemd, Combinatie van magnetron en hete lucht. In de magnetron geen metaal, dus geen rek, hete lucht geen glas... Dus hoe doe je dat dan?