op 11-03-2023 08:44 PM
Goedendag,
Onlangs heb ik de Samsung bespoke koelvriescombinatie #RB34A7B5DCE/EF aangeschaft. Prachtig uiterlijk, maar wat een tegenvaller dit apparaat. De compressor draait een derde van de tijd bijna en geeft naast een lage brom ook een hoog schel geluid. Dit werkt op de zenuwen. Je hoort het zelfs als de hal deur open staat en ik ben boven in de kinderkamer. Meteen teruggestuurd en een andere besteld. Maar helaas het volgende exemplaar zelfde herrie. Hoe Samsung aan 35 db komt begrijp ik echt niet. Mijn vorige koelkast sloeg veel minder aan. Aan getwijfeld om deze ook terug te sturen, maar als dit volgens de specificaties een van de stilste koelkasten is, welk model dan nog proberen? Ik zal het dus ermee moeten doen, maar wil graag de boel isoleren. Kan ik tegen de hele achterwand isolatieschuim plaatsen, of is dat slecht voor de koelkast? Aan de zijkant kan ik weinig doen, want ik heb een grote open keuken.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 13-03-2023 03:03 PM
Hi @Members_qEABWjq, goedemiddag.
Het is natuurlijk niet fijn wanneer de nieuwe koelkast meteen al overlast geeft. Onze huidige koelkasten zijn erg zuinig en goed geïsoleerd en om het verbruik te optimaliseren zal de compressor vaker aanslaan, dit zorgt er voor dat de temperatuur ook stabieler blijft. Het gebruik van extra isolatie materiaal raden wij ook niet aan, dit kan ervoor zorgen dat de koelkast de warmte niet goed kwijt kan.
Om dit te laten beoordelen kan je ook een serviceverzoek aanvragen, je kan dan ook een video of geluidsfragment delen met het servicecentrum. Kijk hier voor meer informatie: Reparatieservice | Aanmelden | Samsung Nederland
Groeten,
Martijn
op 13-03-2023 03:03 PM
Hi @Members_qEABWjq, goedemiddag.
Het is natuurlijk niet fijn wanneer de nieuwe koelkast meteen al overlast geeft. Onze huidige koelkasten zijn erg zuinig en goed geïsoleerd en om het verbruik te optimaliseren zal de compressor vaker aanslaan, dit zorgt er voor dat de temperatuur ook stabieler blijft. Het gebruik van extra isolatie materiaal raden wij ook niet aan, dit kan ervoor zorgen dat de koelkast de warmte niet goed kwijt kan.
Om dit te laten beoordelen kan je ook een serviceverzoek aanvragen, je kan dan ook een video of geluidsfragment delen met het servicecentrum. Kijk hier voor meer informatie: Reparatieservice | Aanmelden | Samsung Nederland
Groeten,
Martijn
13-03-2023 10:54 PM - bewerkt 13-03-2023 11:04 PM
op 24-11-2024 09:14 PM
Ja ik was ook opgelucht dat ik een nieuwe keuken kreeg met andere inbouwkoelkast. Verademing. De telefoons van samsung zijn geweldig. Ik ben ook erg blij met de wasmachine van samsung. Maar de droger en koelkast maken allebei scherpe fluitgeluiden. Droger meteen omgeruild, maar begrijp precies wat je bedoeld met deze geluiden. Het aantal db zegt ook niets want mijn nieuwe vriezer heeft meer db dan de koelkast en de vriezer hoor ik minder.