Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Filter foutmelding

(Onderwerp aangemaakt op: 18-04-2017 02:35 PM)
125726 Weergaven
Sol
First Poster
Opties

Droger type SDC35701,  machine slaat regelmatig uit en geeft melding filter moet gereiningd worden.

Op de filter is geen vuiltje te zien. Heb de machine ( trommel, condensator, filter ) helemaal schoon gemaakt.

Na reset (stroom eraf) doet hij soms wel heel zijn programma.

groet

Sol

0 Likes
Spring naar oplossing
127 Antwoorden
Dave38
First Poster
Opties

Beste Bart, Komt er kortgezegd op neer dat je dan +\~ €300,- kwijt bent. Kortom een nieuwe andere (niet Samsung) wordt dan aantrekkelijker op te kopen. Het schijnt dat Samsung er om bekend staat dat van deze droger de levensduur niet lang is. Tevens een heel erg gevaarlijke machine is ; door al dat stof wat ik binnen bij de elektronica aantrof.

Tip! Filtersensor voor onderin stoffilter en op achterkant schoonmaken kan helpen. Uiteraard eerst stof uit machine zelf te halen!!! Ivm brandgevaar.

Ik had t opgegeven, maar ineens doet onze droger het weer. Fingers crossed voor hoe lang? Ik zal m nu geregeld checken vwb evt stof wat in de machine zelf is gekomen.

Nog een tip! Nooit de droger aan laten staan als je van huis bent ivm brandgevaar!! Tenminste dat zal ik nooit meer durven bij dit product.

Mvgr. Dave

0 Likes
Anonymous User
Niet van toepassing
Opties
Hallo Dave, die sensor aan de voorkant al meerdere malen schoongemaakt, maar die aan de achterkant. Waar vind je die? Wij hebben een dv70h4300cw.
0 Likes
Anonymous User
Niet van toepassing
Opties
Welk type machine heeft u? En waar kun je die sensor bestellen?
0 Likes
WJHuls
First Poster
Opties

Had hetzelfde probleem. Sensor onderin het pluizenfilter goed opgepoetst met een schuursponsje zoals aanbevolen bracht uitkomst. Hiervoor meerdere dagen droogprogramma's geprobeerd, maar steeds werden ze afgebroken. Inmiddels heeft ie er alweer drie hele beurten opzitten.

Heb overigens ook de machine van binnen stofvrij gemaakt. Dus ook de klep losgeschroefd. Ik schrok er wel van hoeveel stof zich daar ophoopt. Aan de ene kant misschien wel logisch, maar ook wel tricky ivm brandgevaar.

Maar goed, ik ben blij dat er eerst nog geen nieuwe droger gekocht hoeft te worden.

0 Likes
Anonymous User
Niet van toepassing
Opties

Ik heb 2 nieuwe sensoren besteld. Voor en achter.

Voor:

https://www.partsnl.nl/wasdroger-onderdelen/samsung/samsung-dv70h4300cwee-fcdsenase-1469729/dc90-101...

Achter:

https://www.partsnl.nl/wasdroger-onderdelen/samsung/dc90-10128g-sensor-dc9010128g-wasdroger

Besteld en zelf vervangen (best makkelijk als je wat handig bent), droger draait nu weer normaal en geen storing.

Inderdaad veel stof binnen in. Wasdroger draait nu alleen nog wanneer 1 van ons thuis is. En heb een rookmelder extra geplaatst. 

Sensoren kosten bij elkaar 60 Euro, in ieder geval goedkoper dan Samsung er bij laten komen voor 300 euro....

0 Likes
Sander10
First Poster
Opties

Ik heb het zelfde probleem hij is echt helemaal schoon filter sensor alles. Hoe kan dat ? Ik lees het zelfde probleem bij Samsung? 

En mijn tegelijk gekocht te wasmachine is ook stuk dat klinkt als n lager altans van de voorkant voelt de trommel los en dat hoor je ook en van achter gewoon vast. Ze zijn 6 jaar maar gewoon goed onderhouden.  Snap er niks van.

Mvg Sander Oldenburg 

0 Likes
Nowenwow
Journeyman
Opties
Hi,

Probeer eens de optie koude lucht droging.
Als deze wel werkt ligt het aan de sensor voor de temperatuur. Deze is makkelijk te vervangen door de achterplaat en de bovenkant te openen. Je zal de sensor aan de achterkant zien zitten, zit met één schroef vast en de bedrading loopt naar binnen. Via de bovenzijde is de stekker los te koppelen. Een nieuwe sensor( DC90-10128P )kost rond de 40 euro ( https://www.samsungonderdelen.com/samsung-model/sdc35701xen/sensor_-_temperatuur.htm )Bovenstaande geldt ook vaak als de foutmelding bij het aanzetten
Jennifer_vl
First Poster
Opties

Mijn droger heeft het zelfde probleem. 

Als ik de sterker eruit doe en na een tijd er weer in doe. Dan doet de machine het 1 ronde weer goed en daarna weer drama... Type SDC3C801... Kan de sencor niet vinden, als deze ook bij dit type erin zit. 

Waarschijnlijk is me garantie verlopen. Er gebruiken hem nu wel 5 jaar. Maar in juni of Juli 2014 aan geschraft. (zou ik de bon er even bij moeten zoeken) 

0 Likes
Nowenwow
Journeyman
Opties

Zie dat de sensoren gewoon verkrijgbaar zijn dus zou je moeten kunnen vinden. Heb je al gekeken hoe de thermostaat sensor eruit ziet op het internet? Misschien kan je een foto sturen van je droger zonder achterklep.

0 Likes
Erdogankar
Journeyman
Opties

Hi, 

Kan iemand mij helpen? Mijn wasdroger geeft HE melding. Ik heb de stroom 30 minuten uitgehaald en later weer geprobeerd maar de probleem is er nog steeds. Serie nummer SDC3C801.

0 Likes