Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Filter foutmelding

(Onderwerp aangemaakt op: 18-04-2017 02:35 PM)
125771 Weergaven
Sol
First Poster
Opties

Droger type SDC35701,  machine slaat regelmatig uit en geeft melding filter moet gereiningd worden.

Op de filter is geen vuiltje te zien. Heb de machine ( trommel, condensator, filter ) helemaal schoon gemaakt.

Na reset (stroom eraf) doet hij soms wel heel zijn programma.

groet

Sol

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Helga,

als je de sensor en pluizenfilter grondig hebt schoongemaakt en het lampje blijft branden dient er een monteur naar te kijken.

Kun je mij een privebericht sturen met je contact- en adresgegevens en het serienummer en aankoopdatum van de machine? Dan kan ik een reparatieverzoek inplannen.

rsz-846676

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
127 Antwoorden
BruceH
Community Manager
Opties

Hi Sol,

welkom op de Community!

Brandt het lampje nog steeds van het filter nadat je ze hebt schoongemaakt? Het kan ook zijn, dat in de ruimte waar het pluizenfilter zit, de sensor vuil is door bijvoorbeeld wasverzachter. Dit kan je dan schoonmaken met een schuursponsje.

Ik hoor graag of het is gelukt!

rsz-846676
0 Likes
Helga
First Poster
Opties

Ik heb het zelfde probleem. hoe ontdek ik waar die sensor zit?

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Helga,

onderin de machine vind je het pluizenfilter, deze haal je eruit. In de ruimte waar het pluizenfilter zit, zit een sensor, zoals hierboven op de foto wordt weergegeven.

rsz-846676
0 Likes
Helga
First Poster
Opties

Dank je voor je reactie,

Die sensor is blijkbaar het probleem ook niet. Ik las op internet dat het te maken kan hebben met een defecte thermostaat. Zou dat kunnen?

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Heb je hetzelfde model als Sol? SDC35701 

rsz-846676
0 Likes
Helga
First Poster
Opties

ja, denk ik... SDC35701/xen

0 Likes
Oplossing
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Helga,

als je de sensor en pluizenfilter grondig hebt schoongemaakt en het lampje blijft branden dient er een monteur naar te kijken.

Kun je mij een privebericht sturen met je contact- en adresgegevens en het serienummer en aankoopdatum van de machine? Dan kan ik een reparatieverzoek inplannen.

rsz-846676
0 Likes
Helga
First Poster
Opties

nee, sorry, lampje blijft niet branden, pas als hij afslaat brandt het filterlampje weer, met de melding TE4.

En zo'n monteur........ wat gaat dat kosten?

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Zit er nog garantie op de machine? Dan zal het kosteloos worden gerepareerd, anders komen er wel onderzoekskosten en voorrijkosten bij kijken.

rsz-846676
0 Likes