op 09-10-2017 02:04 PM - laatst bewerkt op 31-10-2017 08:58 AM door Nick
Hallo allemaal,
Ik heb gister een nieuwe BRB260035WW koel/vries combinatie geplaatst die nu zo'n 24 uur aanstaat. De vriezer heeft de ingestelde temperatuur bereikt van -19C (gechecked met thermometer), maar de vriezer ventilatie blijft draaien.
Volgens de gebruiksaanwijzing zou dit moeten stoppen als de ingestelde temperatuur bereikt is.
Is dit normaal? Blijft die ventilator (zo klinkt het tenminste) continu draaien?
Mijn Pelgrim van 16 jaar oud was stiller dan deze nieuwe Samsung.
Bij voorbaat dank voor de input.
Groet Martijn
op 10-10-2017 02:57 PM
op 10-10-2017 04:36 PM
Ja op een gegeven moment gaat de ventilator zachter, maar is nog steeds hoorbaar. Daarnaast draait die meerdere malen per dag volop en dan is het echt storend. Ik heb een open keuken en vind deze koel/vries combinatie ongeschikt voor zo'n situatie. Ik kan hem retouren naar de leverancier en omruilen voor een ander merk, want ik ben hier echt niet blij mee. Mijn vorige koelkast was 16 jaar oud en stiller dan deze nieuwe, ook als die aansloeg.
Voor de rest is het een praktisch ingedeeld apparaat en voelt alles kwalitatief goed, maar dat ventilatiesysteem in het vriesgedeelte is voor mij niet acceptabel.
op 10-10-2017 05:02 PM
Ai, ok. Ik kan zo op afstand niet beoordelen of het geluid dat je hoort normaal is of niet. Je kunt inderdaad contact opnemen met de verkoper of met ons (telefonisch), zodat je het eventueel kunt laten horen. Het zou jammer zijn als hij weer uit je keuken moet verdwijnen!
op 10-10-2017 06:05 PM
Ik snap waar je heen wil, maar dat zie ik niet zitten om de volgende reden;
1. Ik heb pech en het is een 'maandagmorgen' product en hoort niet zo luid te klinken. Dan heeft het mijn inziens weinig zin om aan het apparaat te gaan sleutelen.
2. Het apparaat is goed en klinkt gewoon zo; is voor mij niet acceptabel.
Ter verduidelijking ik heb gemeten met een app, Decibel Meter, en nu weet ik dat dit niet 100% accuraat zal zijn, maar is meer ter vergelijking.
1. Samsung vriezer ventilatie aan gemeten bij rooster in keukenplint: 52 db
2. Samsung vriezer ventilatie aan gemeten voor vriezerdeur: 46 db
3. Hete lucht oven aan deur dicht: 48 db
4. Hete lucht oven aan deur open: 56 db
Gemiddelden waarden gemeten op gelijke afstand van het apparaat.
Ik vind het nog steed raar dat nieuw type koelkast anno 2017 meer geluid maakt dan een koelkast uit 2001. En ik verwacht niet dat huishoudelijke apparaten stil zijn en ik weet dat een koelkast af en toe piept en kraakt en sist, maar dit gaat het toch echt niet worden.
op 10-10-2017 06:35 PM