Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Alarm blijft afgaan bij koelvriescombinatie

(Onderwerp aangemaakt op: 29-08-2019 11:30 AM)
18843 Weergaven
DirkRömer
Apprentice
Opties

Hallo, het alarm van de deur van mijn koelvriescombinatie blijft afgaan. Ondanks dat de deuren dicht zijn. Het gaat om type RB31FEJNBSA. Wat kan ik hier aan doen? 

0 Likes
24 Antwoorden
SjorsK
Maestro
Opties
Je hebt een mooie koelkast, ik ben jalloers :winking-face:

het probleem lijkt mij een vastlopertje, wat je kan proberen is even het apparaat uit en aan te zetten.

Echter als het probleem blijft terug komen dan zou ik wel wat verder kijken :winking-face:
0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Goeie tip van @SjorsK! Maakte het van het stroom halen nog verschil?

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
DirkRömer
Apprentice
Opties

Helaas heeft het niet geholpen.

We hebben de stroom zeker 20 minuten eraf gehad.

Weet niet wat we nu moeten doen?

Volgens de online hulp van Samsung kunnen we nu alleen een monteur laten komen.

Maar het moet toch op te lossen zijn zonder dure monteur?

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Het feit dat het deuralarm af blijft gaan betekent dat de koelkast denkt dat de deur nog openstaat. Het enige wat je hier nog in kunt controleren is of de deurrubbers goed sluiten. Als in, gaat de deur moeilijk weer open nadat hij net open is geweest? Ook zou je met een nat doekje de deurrubbers schoon kunnen maken, mocht een stofje of iets dergelijks ervoor zorgen dat hij niet luchtdicht meer afsluit. 

Afhankelijk van hoe technisch je bent zou je ook nog bij het deurscharnier kunnen kijken of je iets abnormaals kunt ontdekken aan de bedrading, maar ik weet niet zeker hoe goed dat uberhaubt zichtbaar is.

 

Mocht dit alles het probleem niet oplossen blijft er als laatste optie toch een monteur over. Hoe lang heb je de koelkast al?

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
Tomhaps
Journeyman
Opties

Beste moderatoren, 

 

Ik ondervind hetzelfde probleem. De rubbers heb ik nagelopen deze zitten vast en sluiten goed, ik voel geen tocht. Ook de reset geprobeerd d.m.v. de toetscombinatie en natuurlijk de stekker langere tijd uit het stopcontact gehad. Wat kan ik nog meer doen? 

 

De temperatuur van zowel de diepvries  als koelkast zijn gewoon goed. 

Tomhaps
Journeyman
Opties
Hallo Dirk, hoe heb jij het probleem uiteindelijk opgelost?
DirkRömer
Apprentice
Opties

Helaas nog niet opgelost. Als u de oplossing vind hoor ik het graag. Gr. Dirk

0 Likes
tdk84
Apprentice
Opties

Hallo, ik heb hetzelfde probleem, maar met model RB29FERNBWW. Elke minuut 10 piepjes, geen knipperende display, de temperatuur is goed (koelt/vriest goed) en een reset helpt niet. Hebben jullie inmiddels een oplossing gevonden?

Nick
MegaStar
Opties

Heb je bovenstaand allemaal geprobeerd, tdk?


---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes