Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Z Fold7: 5 Tips & Tricks

(Onderwerp aangemaakt op: woensdag)
325 Weergaven
mollie319
Big Cheese
Opties

Nu dat de nieuwe Galaxy Z-series langzamerhand uitgeleverd gaan worden, hier een handvol tips&tricks voor de Galaxy Z Fold7

Zoals met elke tip, zal het voor de één wel van toepassing zijn, voor een ander niet.

1)
Je vindt deze onder:  Instellingen - Startscherm - Coverscherm spiegelen

Coverscherm spiegelen.

Als je je Z Fold7 uitpakt en de eerste installatie is gedaan, zul je merken dat het Coverscherm hetzelfde is als het opengevouwen scherm qua layout!

Samsung OneUI 8 Z Fold7: Coverscherm spiegelenSamsung OneUI 8 Z Fold7: Coverscherm spiegelen

Dat komt omdat Coverscherm spiegelen standaard aanstaat, waardoor de layout dus gespiegeld wordt.

Wil je aparte layout gebruiken voor de Coverscherm en je interne scherm, zet je deze functie dus uit!

2)
Je vindt deze onder: Instellingen - Display - Apps naar Coverscherm

Als je op je uitgeklapte scherm een app gebruikt, en je klapt je Z Fold7 dicht, kun je gebruikte app voortzetten op je Coverscherm.

Je hebt hierin een aantal keuzes:

Altijd

Omhoog vegen om app te blijven gebruiken

Nooit

Samsung OneUI 8 Z Fold7: Apps naar coverschermSamsung OneUI 8 Z Fold7: Apps naar coverscherm

Ik persoonlijk gebruik: Omhoog vegen om app te blijven gebruiken, zodat ik nog de keuze heb of ik de zojuist gebruikte app wil gebruiken op mijn Coverscherm of een andere app wil openen. Dit is voor iedereen een persoonlijke keuze, kijk welke instelling bij jou past.

3)
Je vindt deze onder: Instellingen - Display - Taakbalk

Als je je Z Fold7 openvouwt, zie je onderin de Taakbalk.
Maar, je kunt een aantal zaken aanpassen hoe deze taakbalk functioneert.

Samsung OneUI 8 Z Fold7: TaakbalkSamsung OneUI 8 Z Fold7: Taakbalk

Zo kun je Recente of voorgestelde apps aanpassen van 2 naar 3 of respectievelijk 4 apps

Verder kun je Taakbalkstijl bepalen, te weten: Op scherm blijven of Automatisch verbergen bij openen van apps

4)
Je vindt deze onder: Instellingen - Display - Verhouding

Dit is iets wat tegenwoordig wat minder speelt, maar mocht je toch nog tegen een app aanlopen die niet lekker wordt weergegeven op je Z Fold7, kun je per app de verhouding aanpassen. 

Samsung OneUI 8 Z Fold7: VerhoudingSamsung OneUI 8 Z Fold7: Verhouding

Je hebt hierbij de mogelijkheid tussen: een app full-screen weer te geven, in een 4:3 verhouding of 16:9 verhouding

5)
Je vindt deze onder: Instellingen - Geavanceerde functies - Venster Flexstand

Met deze instelling kun je app forceren om Flexstand te gebruiken, als deze niet wordt ondersteunt. In de FlexStand krijg je onderin wat mediatoetsen bijvoorbeeld in een app. YouTube is hier het bekendste voorbeeld van.

Samsung OneUI 8 Z Fold7: Venster FlexstandSamsung OneUI 8 Z Fold7: Venster Flexstand

Als je bij een app ziet staan: Geeft aangepaste indeling wordt de FlexStand al ondersteund door die betreffende app.

Bonus-tip(S)!??!

Hier nog een Bonus-tip, wat niet zozeer met de Z Fold7 te maken heeft maar met OneUI 8:

Je vindt deze onder: Instellingen - Geavanceerde functies - Labs - Voorbeeld vorig scherm bij vegen

Als je bijvoorbeeld in je Instellingen zit (laten we zeggen: Instellingen - Meldingen - Statusbalk) en je swiped langzaam van rechts naar links (dus pagina terug) kun je met deze instelling aangeven of je meteen 1 pagina terug wilt gaan, of dat je, als je langzaam swiped, de vorige pagina te zien krijgt.

Samsung OneUI 8: Voorbeeld vorig scherm bij vegenSamsung OneUI 8: Voorbeeld vorig scherm bij vegen

Voegt niet heel veel toe verder, maar ik vindt het wel een geinig effect 🙂

Voorbeeld vorig scherm bij vegenVoorbeeld vorig scherm bij vegen

Okay, nog ééntje dan:

Over geinig effect gesproken, check absoluut de nieuwe weer app van Samsung. 
De nieuwe animaties rechtsboven zijn in mijn ogen zeer goed gelukt!

Samsung Weer app OneUI 8Samsung Weer app OneUI 8

Hier nog een impressie wat betreft fotografie met de Galaxy Z Fold7:
https://eu.community.samsung.com/t5/galaxy-gallery/samsung-galaxy-z-fold7-fototime/td-p/12871797

Galaxy Z Fold7 

Peace & Β ωild!
In This Galaxy, On My Galaxy and Beyond!
Alledaags: Z Fold7, Watch Ultra, Galaxy Ring, Buds3 Pro, SmartTags2
Familie: Z Fold5, Watch7, Tab S9, Buds3 Pro

9 Antwoorden
ClausJZ
Maestro
Opties
Altijd handig die tips, mijn vrouw zal waarschijnlijk vandaag of morgen haar abonnement willen verlengen met een nieuw mobiel...1x raden 😉
mollie319
Big Cheese
Opties

Echt waar, cool zeg!! 😎

Het is echt een waanzinnig toestel. Ik was vanochtend in de garage, de monteurs ken ik een beetje, en ze wilden stuk voor stuk die nieuw Z Fold7 zien!

Maar nee nee, niet aanraken met die oliehanden 😂

Maar ze waren allemaal onder de indruk. De 'baas' van die tent was dusdanig onder de indruk dat hij er vanmiddag eentje gaat bestellen.

De Power of The Z Fold7 🤗

Ik wens je vrouw nu al heel, heel erg veel plezier ermee.

Galaxy Z Fold7 

Peace & Β ωild!

ClausJZ
Maestro
Opties
In het echt al getest in de winkel, tja, dan ben je meteen verkocht zal ik maar zeggen 😊.
Ze zal er zeker heel veel plezier van hebben..
MeanD
Voyager
Opties
Toppie, heb hem nog niet binnen maar dit is altijd handig, thanks man! 👏
mollie319
Big Cheese
Opties
Graag gedaan en dank je wel.

Maar balen zeg dat die van jou nog niet binnen is.

Welke heb je besteld en wanneer verwacht je dat hij binnenkomt?

Peace & Β ωild!

MeanD
Voyager
Opties
Ja kan niet wachten hahaha! Heb de 1TB Blue Shadow uitgekozen. Leverdatum helaas pas 8 of 9 augustus. Dus lees ik tot die tijd aandachtig alle tips en reviews 😊 🙏
MeanD
Voyager
Opties
@mollie319, Alvast heel veel plezier met je nieuwe toestel!
mollie319
Big Cheese
Opties
Ah, okay. Mooie kleur ook 😊

Nou, nog even volhouden dan maar dan 8 of 9 augustus kan het genieten beginnen 🔥

Peace & Β ωild!

mollie319
Big Cheese
Opties
Dank je wel 🙏

Peace & Β ωild!