woensdag - laatst bewerkt vrijdag
Nu dat de nieuwe Galaxy Z-series langzamerhand uitgeleverd gaan worden, hier een handvol tips&tricks voor de Galaxy Z Fold7
Zoals met elke tip, zal het voor de één wel van toepassing zijn, voor een ander niet.
1)
Je vindt deze onder: Instellingen - Startscherm - Coverscherm spiegelen
Coverscherm spiegelen.
Als je je Z Fold7 uitpakt en de eerste installatie is gedaan, zul je merken dat het Coverscherm hetzelfde is als het opengevouwen scherm qua layout!
Samsung OneUI 8 Z Fold7: Coverscherm spiegelen
Dat komt omdat Coverscherm spiegelen standaard aanstaat, waardoor de layout dus gespiegeld wordt.
Wil je aparte layout gebruiken voor de Coverscherm en je interne scherm, zet je deze functie dus uit!
2)
Je vindt deze onder: Instellingen - Display - Apps naar Coverscherm
Als je op je uitgeklapte scherm een app gebruikt, en je klapt je Z Fold7 dicht, kun je gebruikte app voortzetten op je Coverscherm.
Je hebt hierin een aantal keuzes:
Altijd
Omhoog vegen om app te blijven gebruiken
Nooit
Samsung OneUI 8 Z Fold7: Apps naar coverscherm
Ik persoonlijk gebruik: Omhoog vegen om app te blijven gebruiken, zodat ik nog de keuze heb of ik de zojuist gebruikte app wil gebruiken op mijn Coverscherm of een andere app wil openen. Dit is voor iedereen een persoonlijke keuze, kijk welke instelling bij jou past.
3)
Je vindt deze onder: Instellingen - Display - Taakbalk
Als je je Z Fold7 openvouwt, zie je onderin de Taakbalk.
Maar, je kunt een aantal zaken aanpassen hoe deze taakbalk functioneert.
Samsung OneUI 8 Z Fold7: Taakbalk
Zo kun je Recente of voorgestelde apps aanpassen van 2 naar 3 of respectievelijk 4 apps
Verder kun je Taakbalkstijl bepalen, te weten: Op scherm blijven of Automatisch verbergen bij openen van apps
4)
Je vindt deze onder: Instellingen - Display - Verhouding
Dit is iets wat tegenwoordig wat minder speelt, maar mocht je toch nog tegen een app aanlopen die niet lekker wordt weergegeven op je Z Fold7, kun je per app de verhouding aanpassen.
Samsung OneUI 8 Z Fold7: Verhouding
Je hebt hierbij de mogelijkheid tussen: een app full-screen weer te geven, in een 4:3 verhouding of 16:9 verhouding
5)
Je vindt deze onder: Instellingen - Geavanceerde functies - Venster Flexstand
Met deze instelling kun je app forceren om Flexstand te gebruiken, als deze niet wordt ondersteunt. In de FlexStand krijg je onderin wat mediatoetsen bijvoorbeeld in een app. YouTube is hier het bekendste voorbeeld van.
Samsung OneUI 8 Z Fold7: Venster Flexstand
Als je bij een app ziet staan: Geeft aangepaste indeling wordt de FlexStand al ondersteund door die betreffende app.
Hier nog een Bonus-tip, wat niet zozeer met de Z Fold7 te maken heeft maar met OneUI 8:
Je vindt deze onder: Instellingen - Geavanceerde functies - Labs - Voorbeeld vorig scherm bij vegen
Als je bijvoorbeeld in je Instellingen zit (laten we zeggen: Instellingen - Meldingen - Statusbalk) en je swiped langzaam van rechts naar links (dus pagina terug) kun je met deze instelling aangeven of je meteen 1 pagina terug wilt gaan, of dat je, als je langzaam swiped, de vorige pagina te zien krijgt.
Samsung OneUI 8: Voorbeeld vorig scherm bij vegen
Voegt niet heel veel toe verder, maar ik vindt het wel een geinig effect 🙂
Voorbeeld vorig scherm bij vegen
Okay, nog ééntje dan:
Over geinig effect gesproken, check absoluut de nieuwe weer app van Samsung.
De nieuwe animaties rechtsboven zijn in mijn ogen zeer goed gelukt!
Samsung Weer app OneUI 8
Hier nog een impressie wat betreft fotografie met de Galaxy Z Fold7:
https://eu.community.samsung.com/t5/galaxy-gallery/samsung-galaxy-z-fold7-fototime/td-p/12871797
donderdag
donderdag - laatst bewerkt donderdag
Echt waar, cool zeg!! 😎
Het is echt een waanzinnig toestel. Ik was vanochtend in de garage, de monteurs ken ik een beetje, en ze wilden stuk voor stuk die nieuw Z Fold7 zien!
Maar nee nee, niet aanraken met die oliehanden 😂
Maar ze waren allemaal onder de indruk. De 'baas' van die tent was dusdanig onder de indruk dat hij er vanmiddag eentje gaat bestellen.
De Power of The Z Fold7 🤗
Ik wens je vrouw nu al heel, heel erg veel plezier ermee.
donderdag
donderdag
donderdag
donderdag
Krijg snel deskundige hulp, met toegewijde ondersteuning precies wanneer je het het meest nodig hebt
Ontdek meer