Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Netwerkproblemen met de Z Fold6: Een mooi toestel met een groot probleem?

(Onderwerp aangemaakt op: 18-09-2024 08:19 AM)
479 Weergaven
PowerUser007
Apprentice
Opties
De Samsung Galaxy Z Fold6 wordt geprezen voor zijn indrukwekkende prestaties en innovatieve ontwerp, maar ervaar ik als gebruiker niet toch een groot probleem? Na ongeveer twee maanden gebruik ben ik zeer tevreden over de snelheid, het multitasken en het schitterende scherm wanneer het toestel is opengeklapt. Toch stuit ik steeds op een significant probleem: de belkwaliteit.

Ongeacht of ik thuis ben, in de auto of in andere ruimtes, heb ik constant te maken met een slechte netwerkverbinding. Thuis heb ik vaak slechts één streepje netwerk, terwijl ik met mijn oude S22 Ultra – en dezelfde provider – steevast vijf strepen had. Tijdens telefoongesprekken gebeurt het vaak dat de verbinding plotseling verslechtert, waardoor ik moet ophangen en het gesprek opnieuw moet starten. Dit is vrijwel dagelijks het geval.

Hoewel ik tijdelijk via WhatsApp bel als tussenoplossing, wil ik dat eigenlijk niet hoeven doen. Het is frustrerend dat zo’n geavanceerde telefoon dergelijke problemen heeft. Bovendien heb ik online gelezen dat meerdere Z Fold6-gebruikers met dezelfde problemen kampen. Hebben anderen dezelfde ervaring met de Z Fold6? Het lijkt zonde dat een toestel met zoveel potentie wordt gehinderd door een dergelijk fundamenteel probleem.
0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Ajay-A
Community Manager
Opties

Bedankt voor jouw reactie PowerUser007,

Het probleem is bij ons verder niet bekend. Wanneer de Simkaart wel in jouw S22 zonder problemen werkt kan je ter controle van jouw toestel kan je ook 1 van onze Service Centers bezoeken. Zie de onderstaande link voor locaties en om een afspraak te maken. Mijn collega daar kan je persoonlijk helpen.

https://bit.ly/2CKz9mr

Laat weten of het lukt.

Met groet,

Ajay

Community Manager

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

8 Antwoorden
BasBoos
Pathfinder
Opties

Hoi. Waarom 2 maanden wachten? Als je problemen hebt kan je het toestel terug sturen voor reparatie of dergelijke.

Als whatsapp wel werkt heb je een goede netwerkverbinding. Je kan normaal bellen ook via de wifi laten gaan.

Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @PowerUser007,

Bedankt voor jouw bericht. Is alles verder helemaal up-to-date en ervaar je dit met alleen met bepaalde contacten of meerdere?

Met groet,

Ajay

Community Manager
0 Likes
PowerUser007
Apprentice
Opties
Hoi, bedankt voor je reactie, maar ik denk dat je de situatie niet helemaal goed begrijpt. Het punt is niet dat ik twee maanden heb gewacht om actie te ondernemen, maar dat het probleem zich niet meteen voordeed. Het heeft wat tijd gekost om duidelijk te worden dat de slechte verbinding niet incidenteel is, maar structureel.

Daarnaast, hoewel WhatsApp via internet werkt, is dat geen oplossing voor reguliere telefoonverbindingen. Het probleem is juist dat de telefoon slecht presteert op het gebied van mobiel netwerk, ongeacht waar ik ben. En ja, bellen via WiFi is een optie, maar dat zou niet de standaard oplossing moeten zijn voor een premium toestel als de Z Fold6. Het blijft een probleem dat het toestel zijn primaire functie – bellen – niet goed uitvoert. Het is een beetje alsof je een sportwagen koopt, maar de motor hapert telkens; je zou ook niet zeggen dat je dan maar op de fiets moet stappen, toch?

0 Likes
PowerUser007
Apprentice
Opties
Hoi Ajay,

Bedankt voor je reactie. Alles is volledig up-to-date wat betreft mijn telefoon en ik ervaar dit probleem bij meerdere contacten, niet slechts bij één specifiek persoon. Het lijkt erop dat het netwerkprobleem zich vooral voordoet bij normale telefoongesprekken, terwijl bellen via WhatsApp wel goed werkt.

Is dit een bekend probleem bij de Z Fold6? Ik heb namelijk online gelezen dat meer gebruikers hetzelfde ervaren. Het zou fijn zijn om te weten of er een structurele oplossing voor

0 Likes
BasBoos
Pathfinder
Opties
Duidelijk verhaal maar toch had ik eerder aan de bel getrokken. Ik heb alle folds gehad en nu heb ik ook de 6 maar ik heb zelf geen verbindings problemen.

Alleen de AI is erg slecht op de 6 voor de gebruiker die veel reist buiten NL zoals ik.

Heb je een andere SImkaart of provider geprobeerd?
Oplossing
Ajay-A
Community Manager
Opties

Bedankt voor jouw reactie PowerUser007,

Het probleem is bij ons verder niet bekend. Wanneer de Simkaart wel in jouw S22 zonder problemen werkt kan je ter controle van jouw toestel kan je ook 1 van onze Service Centers bezoeken. Zie de onderstaande link voor locaties en om een afspraak te maken. Mijn collega daar kan je persoonlijk helpen.

https://bit.ly/2CKz9mr

Laat weten of het lukt.

Met groet,

Ajay

Community Manager
PowerUser007
Apprentice
Opties
Ik ga even de eSim proberen, misschien helpt het
Ajay-A
Community Manager
Opties