Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Klacht over cashback actie

(Onderwerp aangemaakt op: 02-03-2021 03:36 PM)
1164 Weergaven
FC1
Student
Opties

N.a.v. de cashback promotie van Samsung NL, welke loopt van 20-01-2021 t/m 14-02-2021, heb ik op 22 januari j.l. een Galaxy Z Fold2 aangeschaft, met bij behorend abonnement bij een door Samsung NL aangewezen deelnemende winkel, te weten: GSMWEB.NL (bewijsstuk aanwezig)

Om deel te nemen aan deze cashback actie moest ik een online registratieformulier gebruiken, waarbij ik zowel de aankoop bon als diverse codes op de verpakking van het apparaat moest fotograferen. Bij dit traject liep ik tegen het probleem aan dat de EAN-code van het product niet werd geaccepteerd. Naar aanleiding hiervan heb ik contact opgenomen met Samsung NL en werd mij verteld dat ik dit probleem moest oplossen met de deelnemende winkel c.q. webshop. Na vervolgens meerdere keren contact te hebben gehad met GSMWEB, (GSMWEB voerde uiteindelijk aan dat Samsung hun te vroeg op de website heeft gezet als deelnemende winkel) wilden zij dit alsnog bespreken met Samsung en naar aanleiding van het resultaat hiervan mij een terugkoppeling geven.

Vreemd genoeg is na de mail van GSMWEB, de lijst van deelnemende winkels door Samsung NL aangepast. GSMWEB komt niet meer voor in de lijst van deelnemende winkels!!! (bewijsstuk aanwezig)

N.a.v. bovenstaand en op advies van GSMWEB, heb ik een klacht ingediend bij Samsung NL.

Samsung NL gaf in hun mail als reactie hierop aan, dat zij van de promotieafdeling zijn en de cashback promotie niet via hun verloopt. Ik werd dan ook geadviseerd verder contact op te nemen met de klantenservice (088-9090100) en anders via Messenger, Facebook of Twitter.

Ik heb hierop telefonisch contact gehad met voornoemd nummer en er werd mij medegedeeld dat zij geen antwoord hebben op de vraag, waarom GSMWEB uit de lijst van deelnemende winkel is gehaald. En als ik kan bewijzen dat GSMWEB wel op de lijst van deelnemende winkel voorkwam, moest ik met dit bewijs GSMWEB vragen contact op te nemen met Samsung NL. Daar volgens Samsung NL zij enkel contract hebben met de deelnemende winkel(s) en dus moet de winkel contact opnemen met Samsung NL. Dit komt mij over als “het van het kastje naar de muur sturen”, gezien GSMWEB dit al gedaan heeft. Ik heb ook een e-mailadres gevraagd om mijn grieven schriftelijk te kunnen deponeren. Maar ook dit kan niet daar ze, lees Samsung NL, geen e-mailadres heeft voor dergelijke klachten!!!

Ik vind dit een heel vreemd verhaal, het lijkt erop dat Samsung NL geen verantwoordelijkheid wil nemen voor deze promotie en deze probeert af te schuiven.

Ik wil het graag bij de feiten houden en stap voor stap naar een uitkomst toe werken.

Feit 1: Samsung heeft rond 20 januari GSMWEB als deelnemende winkel op hun site vermeld voor de cashback actie. (Bewijsstuk aanwezig)

Feit 2: Op 22 januari j.l. een Galaxy Z Fold2 aangeschaft, met bij behorend abonnement bij een door Samsung NL aangewezen deelnemende winkel, te weten: GSMWEB.NL

Feit 3: Op 1 februari j.l. voerde GSMWEB uiteindelijk aan dat Samsung hun te vroeg op de website heeft gezet als deelnemende winkel (bewijsstuk aanwezig)

Feit 4: Rond 6 februari j.l. heeft Samsung stilletjes GSMWEB als deelnemende winkel van hun lijst verwijderd (bewijsstuk aanwezig). Telefonisch konden ze geen antwoord geven op de vraag waarom.

Feit 5: Rond 8 februari j.l. heeft Samsung getweet dat GSMWEB wel een deelnemende winkel is. (bewijsstuk aanwezig)

Feit 6: Op 8 februari op de site van Samsung gekeken naar de deelnemende winkels. In tegenstelling tot wat Samsung beweert staat GSMWEB niet in de lijst als deelnemende winkel. (bewijsstuk aanwezig).

Feit 7: Op 11 februari j.l. krijg ik een mail van GSMWEB. Ze feliciteren mij met de aankoop van mijn Samsung Galaxy Z Fold 2! En dat ik mogelijk recht heb op een € 500,- retour via Samsung. GSMWEB doet nu wel mee met de cashback promotie. (bewijsstuk aanwezig).

Feit  8: medio 20 februari heeft Samsung op Facebook meegedeeld dat GSMWEB niet meedoet met de cashback actie. (bewijsstuk aanwezig).

Vandaag, 2 maart heb ik op jullie site nog gekeken of GSMWEB wel of niet meedoet, want ik kan het niet meer volgen, GSMWEB is door Samsung aangewezen deelnemende winkel.

De ene keer wordt mij verteld dat ik niet aan de voorwaarden voldoet omdat GSMWEB geen deelnemende winkel is. Een ander moment wordt gezegd, dat ik niet aan de voorwaarden voldoe vanwege de onjuiste EAN-code. De cashback actie van Samsung lijkt op loterij. Hopen dat je de winnende lot koopt.  

Door dit gegeven voel ik mij misleid door Samsung. Als GSMWEB niet op de site van Samsung had gestaan dan had ik een andere winkel gekozen.

Ik wacht uw reactie met belangstelling tegemoet.

Hoogachtend,

Coban

0 Likes
4 Antwoorden
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @FC1,

Wat een verhaal! En welkom op de Community.

Kun je mij linkjes sturen van de tweet waarin wordt aangegeven door ons dat het een deelnemende winkel is?

Dan ga ik er voor je achteraan 😉

rsz-846676
0 Likes
FC1
Student
Opties

Hi Bruce,

Hierbij de gevraagde link: https://twitter.com/ataturkecevit/status/1358752714172342272?s=09

Ik heb de link via de mail gestuurd, maar dit schijnt niet te lukken. Kan ik niet via de mail met u communiceren?

0 Likes
Peer_76
Voyager
Opties

@BruceH  schreef:

Hi @FC1,

Wat een verhaal! En welkom op de Community.

Kun je mij linkjes sturen van de tweet waarin wordt aangegeven door ons dat het een deelnemende winkel is?

Dan ga ik er voor je achteraan 😉

In dit topic staat ook een vergelijkbare klacht, maar helaas met iets kinderachtige antwoorden. Kan jij daar ook eens naar kijken @BruceH ?

Misschien is het handig om op de site van Samsung zelf duidelijk te vermelden dat cashbacks niet altijd mogelijk zijn via deelnemende partners in verband met grijze import. Bij een consument mag je er namelijk niet vanuit gaan dat zij alles weten, dus duidelijke informatie is dan wel gewenst.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

@FC1, Thanks! Ik heb het verder nagekeken en zie dat je inderdaad via verschillende kanalen contact hebt gehad en dat we hebben geadviseerd om contact op te nemen met de verkoper hierover. 

Wij kunnen je hierbij helaas niet verder helpen.

rsz-846676
0 Likes