19-01-2024 08:52 PM - bewerkt 19-01-2024 09:05 PM
Hallo allemaal,
Ik heb op 9 April 2022 een Galaxy Z Fold3 5G #gekocht via bol.com (niet aangeboden door bol.com via een derde partij). Sinds vandaag komt geen geluid uit de luidsprekers in uitgeklapte stand, de gyroscoop werkt dan ook niet meer ,zelfs niet na het inklappen. Als ik dan tijdens het afpelen van geluid de telefoon een beetje of helemaal inklap, werkt het geluid weer. De gyroscoop werkt daarbij nog steeds niet, het scherm draait namelijk niet meer na kanteling van het toestel. Apparaat heb ik opnieuw opgestart, cache geleegd, geopened in veilige modus, maar niks helpt.
Ik zie op het internet dat dit veel is gebeurd bij andere fold 3 gebruikers, is een bekend probleem bij Samsung en een hardware probleem en het lijkt er op dat het een een ontwerp fout in de connectors bij het scharnier is.
No audio when Fold 3 is open - Samsung Community
Samsung Galaxy Z Fold3 Speaker Not Working & Main Display Blank || Qaswa Telecom - YouTube
Samsung fold 3 no sound when open - YouTube
Dus heb ik vandaag online een afspraak geprobeerd te maken via de website bij één van de Samsung reparatie centra. Zie ik tot mijn verbazing na het invullen van het IMEI nummer dat de garantie is vervallen?? Ik heb de telefoon immers minder dan twee jaren geleden gekocht.
Gebeld met de klanten service en, na het doorgeven van het IMEI nummer, werd mij verteld dat ik niet de eerste eigenaar zou zijn. Ik heb gezegd dat dit niet klopt, ik heb de telefoon nieuw bij bol.com gekocht. Daarop gaf de klanteservice aan dat bol.com de telefoon zou hebben aangeboden via een externe partij, wat niet het geval is, ik heb dit geverifieerd bij bol.com. Zij gaven aan dat dit een fout bij Samsung is.
Ook tijdens een tweede telefoongesprek met de samsung klantenservice kon een andere medewerker vertellen dat ik een afspraak moest maken en de bon doorsturen omdat er vaker fouten in het systeem van Samsung zouden staan betreffende verlopen garantie periodes. Bij de tweede online poging voor het maken van een afspraak kreeg ik de melding dat er voor het gemelde Imei nummer al een openstaande reparatieverzoek staat, ik kan dus geen afspraak maken. Geen idee waar dit nu weer vandaan komt.
Is er iemand met een soortgelijk probleem en hoe kan ik een afspraak maken voor reparatie binnen de garantieperiode?
Alvast bedankt voor jullie reacties/ de gouden tip.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 23-01-2024 03:03 PM
Hallo SAM_B81,
Ik heb net een bericht gestuurd naar de Service Center Amsterdam om na te kijken of de reparatie wel goed is afgesloten. Zo snel mogelijk neem ik weer contact met je op.
Met groet,
Ajay
op 22-01-2024 09:47 AM
Hallo @Sam_B81 ,
Bedankt voor jouw bericht. Wanneer de hersteldienst contact met je opneemt krijg je de kans om jouw aankoopbewijs door te geven. Ze kunnen dan na controle hiervan e.v. het factuur aanpassen of laten vervallen. Is jouw toestel trouwens direct bij https://bit.ly/481Zzf1 gekocht of via een externe verkoper bij https://bit.ly/481Zzf1?
Wanneer je mij voorziet van het reparatienummer kan ik intern een bericht sturen om jouw openstaande reparatieverzoek te laten te vervallen.
Met groet,
Ajay
op 22-01-2024 10:58 AM
22-01-2024 01:30 PM - bewerkt 22-01-2024 01:31 PM
op 22-01-2024 01:55 PM
Hallo @Ajay-A , ik heb geprobeerd twee malen eerder via dit forum te reageren maar ik zie dat mijn reacties niet lijken door te komen.
Als antwoord op je reactie. Service ordernummer zou kunnen zijn 4271041791. Ik heb de telefoon direct bij Bol.com gekocht en niet via een derde partij.
op 23-01-2024 10:28 AM
Bedankt voor jouw reactie Sam_B81,
Ik zie dat reparatieverzoek 4271041791 is afgesloten. Dus je kan een nieuwe reparatieverzoek indienen, zie hierbij de onderstaande link. Laat weten wanneer je hulp nodig hebt.
Met groet,
Ajay
op 23-01-2024 02:37 PM
Hallo @Ajay-A , ik krijg na het invullen van het imei nummer nog steeds de melding dat er een reparatie verzoek openstaat. Kunnen jullie niet zien wat er dan open staat en dit dan in jullie interne systeem sluiten?
Ik kan dus nog steeds geen afspraak inplannen.
op 23-01-2024 03:03 PM
op 25-01-2024 07:52 PM
Hallo @Ajay-A , is er al iets bekend over de afsluiting van de reparatie?
op 26-01-2024 01:20 PM