Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

S24 minimum volume telefoongesprek te hard (Sound Assistant geïnstalleerd)

(Onderwerp aangemaakt op: 15-04-2025 06:29 PM)
253 Weergaven
Barry1717
Explorer
Opties

Onlangs heb ik een Samsung S24 (6.2 inch) aangeschaft. Voor mij is het minimum volume van de telefoon en speaker nog te hard. Ik heb al gelezen dat Samsung Sound Assistant hierbij kan helpen via het stapvolume. Dit werkt wel bij media afspelen, maar niet voor telefoongesprekken (al dan niet op speaker). Hoort dit ook voor het volume van telefoongesprekken te werken?

Heeft iemand hier tips voor?Screenshot_20250415_182502_Sound Assistant.jpg

20 Antwoorden
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @Barry1717,

Ik kan me voorstellen dat het niet erg prettig is wanneer de volume tijdens een telefoongesprek te hard staat. Ter controle; is jouw S24 helemaal up-to-date en had je het opnieuw opgestart?

Met groet,

Ajay 

Community Manager
0 Likes
Barry1717
Explorer
Opties

Dank voor je reactie. Jazeker, de S24 (6.2 inch) is helemaal up-to-date en heb al de nodige zaken geprobeerd, zoals de Samsung Sound Assistant bijvoorbeeld. Echter, die kleine stapjes voor het volume worden slechts geaccepteerd bij mediageluiden, niet voor systeemgeluiden en telefoongesprekken (al dan niet op de speaker). Ook in de veilige modus blijft dit probleem bestaan. De S24 ultra blijkt dit probleem ook te hebben.

0 Likes
Barry1717
Explorer
Opties

Ik heb net het aantal decibel gemeten voor het minimumvolume van de telefoon op speaker: 65 db!

Minimum zou 30-40 db moeten zijn  

Zijn er meer mensen hier met dit probleem? 

0 Likes
Barry1717
Explorer
Opties

Is dit probleem bekend bij Samsung en wordt er wat aan gedaan? 

0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Bedankt voor jouw reactie Barry1717,

We raden dan aan om een foutrapport hierover in te dienen via de Samsung Members-app. Mijn collega's kunnen dit dan verder onderzoeken en nagaan of dit met een update vanuit ons kan worden verholpen.  Ga hierbij naar Ondersteuning ---> Feedback verzenden ---> Klik op het potlood icoon ---> Foutrapport.

-------------------------------
1. Reproduceer het probleem
2. Leg het vast op foto of video (zover het mogelijk is).
3. Druk lang op het Samsung Members-pictogram op het scherm Apps en tik op Foutrapporten
4. Tik op OK in het pop-upvenster voor het verzenden van systeemloggegevens
5. Selecteer Symptoomcategorie
6. Beschrijf het probleem in detail, voeg de nodige screenshots/foto’s/video’s toe en druk daarna op verzenden.
7. Stuur tevens gelijk binnen 10 minuten na reproductie een foutrapport op met de bijbehorende logs. Tijdens het versturen van een foutrapport dien je de systeemlogs verzenden vakje aan te vinden. Zo krijgen we de logs binnen.

Je kan ons gerust laten weten of het indienen van het rapport is gelukt.

Met groet,

Ajay

Community Manager
0 Likes
Barry1717
Explorer
Opties

Dank je wel Ajay. Ik heb de feedback via de app doorgegeven. Ik hoop van harte dat dit probleem wordt opgelost, want op deze manier zijn gesprekken voeren op het laagste volume veel te hard.

Gab210
Apprentice
Opties
Ik heb geen oplossing. Maar ervaar hetzelfde met mijn s23. Minimum gespreksvolume is veel te luid.
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @Gab210,

Ook bedankt voor jouw melding hierover. Had je ook een foutrapport hierover ingediend? Wij kunnen ook op afstand dan met je meekijken door middel van onze "Hulp op Afstand" service. Wanneer je een afspraak maakt voor een Hulp op Afstand-sessie dan kan mijn collega de instellingen na lopen en daar waar nodig een aanpassing doen. Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/2OhhbuU

Met groet,

Ajay

Community Manager
0 Likes
Gab210
Apprentice
Opties
Hoi Ajay-A, Dank voor je reactie. In de tussentijd heb ik, mede mbv de member app, de community en de klantenservice geprobeerd het probleem op te lossen. Van hardware checks tot terug naar fabrieksinstellingen, Veilige Modus, een een check van alle instellingen. Conclusie: samsung zou het volume hebben opgehoogd na klachten over een te laag volume. Het huidige volume van mijn s23 hoort bij de telefoon, aldus Samsung.

Er is mij geadviseerd een mail naar de CEO te sturen. Dat heb ik net gedaan. Maar mijn verwachtingen zijn niet hoog.

Feit blijft: langdurig bellen met mijn telefoon is vreselijk en op den duur zelfs pijnlijk (schadelijk?) voor mijn oren. Dit kan toch nooit de bedoeling zijn?!