Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

S24 batterij verbruik verhoogt

(Onderwerp aangemaakt op: een maand geleden)
266 Weergaven
Tommy124
Pioneer
Opties
Ik gebruik een Galaxy S24 (1 maand oud). In Roemenië behaalde ik met alleen 4G een SoT van 4u10m op 80%.

Sinds terugkomst in Nederland verbruik ik bij identieke instellingen 40-50% batterij zonder gebruik, puur op 5G. Standby drain is absurd hoog (bijv. 44% drain met 1u24m SOT).

Dit lijkt een bug in One UI's netwerkaanpak of een 5G-probleem in combinatie met het lokale netwerk. Komt hier nog een update voor? Dit slaat alles.

Voor de details:
Ik heb dit altijd aan: bluetooth i.c.m. watch 6,
In Roemenië waren de instellingen gewoon lichte kleurmodes en de hele dag 4G aan, eind van de dag 20/30% met een SoT van meer dan 4 uur.

Vandaag in NL,
's ochtends om half negen weg met de trein, batterij was 70% gisteravond, vanochtend wakker batterij was 67%, weggegaan batterij was 64%.
3 uur later 20%, sot is 1 uur 24 min, standby 12 uur (waarvan 9,5 slaap), hier gebruik ik zelfs dark mode, waar slaat dit op, sinds de laatste updates is de standby drain heel hoog.
3 Antwoorden
Bert_S22
Explorer
Opties
Misschien een dag de network mode op 4G zetten en monitoren wat het verschil is. 5G is niet overal voldoende sterk en switchen tussen 4G en 5G kost batterij.
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @Tommy124

Bedankt voor jouw bericht! Ik help je ook graag! Een 5G netwerk verbinding verbruikt wel meer stroom. Was je nog in de gelegenheid gekomen om het advies van Bert_S22 op te volgen?

Had je verder ook nog het cache geheugen van het toestel via het Recoverymenu? Als dit niet het geval is, schakel jouw toestel uit en verbindt het aan je computer. Houd vervolgens de knoppen Volume omhoog en Aan/uit ingedrukt totdat je het Android-logo ziet. Na een paar seconden wordt de Recoverymenu opgestart. Selecteer  'Wipe cache partition'' en daarna 'Reboot systeem now'.

Je kan ons gerust laten weten of het heeft geholpen.

Met groet,

Ajay

Community Manager
0 Likes
Tommy124
Pioneer
Opties
Had hem gereset, dit was de SoT, ongeveer 50% WiFi en 50% 5G1751052711273.jpg
0 Likes