Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Gebarenhint uitschakelen Samsung OneUI 6.1

(Onderwerp aangemaakt op: 30-01-2024 01:20 PM)
2487 Weergaven
mollie319
Big Cheese
Opties
Hier een tip voor de mensen die Veeggebaren gebruiken in plaats van Knoppen om hun Samsung Galaxy S24 series smartphone te bedienen.

Voor diegenen die het irritant vinden, zoals ik zelf, dat je de gebaren-hint (streep midden onderin het scherm) niet uit kunt zetten, daar is nu een oplossing voor.

Je hebt wel GoodLock nodig van Samsung en de module NavStar
GoodLock download je uit de Samsung Store.

Eenmaal geïnstalleerd open je GoodLock; Je ziet onderstaand scherm.

Samsung Good LockSamsung Good Lock

Op de tab "Make up" vindt je NavStar. (Als er nog een pijltje achter NavStar staat (zoals je kunt zien bij Theme Park) moet je eerst hierop tikken om de NavStar module te downloaden en te installeren.)
Tik op NavStar om de module te openen.

NavStar staat op: OFF en dat is verder prima zo.
Zet vervolgens "Enable extra gesture settings" aan

Samsung NavStar; Good Lock moduleSamsung NavStar; Good Lock module

Dit is het enige wat je doet in Good Lock en NavStar.

Ga nu naar de instellingen (app) van je telefoon en ga daar naar Display.
Scroll naar beneden net zolang totdat je "Navigatiebalk" tegenkomt en tik daar op.
Tik hier vervolgens op Meer opties. 

Instellingen - Display Settings - NavigatiebalkInstellingen - Display Settings - Navigatiebalk

Zoek naar Gebarenhint en zet deze uit.

Instellingen - Display Settings - Navigatiebalk - VeeggebarenInstellingen - Display Settings - Navigatiebalk - Veeggebaren

En Voilà, die lelijke streep onderin je scherm is weer weg.

Overigens de nieuwe functie "Circle to Search" werkt hierna nog steeds.
Gewoon je vinger op de plek leggen en even vasthouden waar de Gebarenhint balk eerst was en Circle to Search wordt geactiveerd.

Peace & Β ωild!
In This Galaxy, On My Galaxy and Beyond!
Alledaags: S25 Ultra/Z Fold6, Watch Ultra, Galaxy Ring, Book4 360, Tab S10 Ultra, Buds3 Pro, SmartTags2
Familie: Z Fold5, Watch7, Tab S9, Buds3 Pro

16 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Bedankt voor het delen @mollie319 ,

Duidelijke uitleg.

Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
TheGaloxe
Journeyman
Opties

Klasse!

died
Apprentice
Opties
Ik zie heel de optie vegen vanaf de onderkant niet meer. Kan niet meer mijn telefoon besturen hoe het hoort. Echt schandalige kloten update. Keer op keer slaan ze de plank mis. Volgende gewoon weer een iPhone.
0 Likes
Panse
Explorer
Opties

Werkt ook op de Flip4 maar,  waarom zo moeilijk? Het werkte voorheen goed en nu moet je apps installeren om dezelfde werking terug te krijgen.  

Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @Panse,

Bedankt voor jouw bericht en feedback. Via onze Samsung Members-app kun je een foutrapport indienen, open de Samsung Members-app en kies voor Ondersteuning. Scroll je dan iets naar beneden, dan zie je de optie staan om een Foutrapport in te dienen. Mijn collega's van de R&D afdeling ontvangen dan jouw feedback hierover.

Met groet,

Ajay  

Community Manager
0 Likes
Panse
Explorer
Opties

Als ik dat probeer dan,  krijg de melding dat je limieten voor achtergrond moet uitschakelen. Klik ik daarop dan kom ik in het scherm met apps in ultieme slaapstand en kom ik niet verder. Denk ook niet dat een fouten rapport veel toevoegt. Dat je de Samsung app Goodlock en module Navstar moet installeren zegt eigenlijk genoeg. Als dit de oplossing is dan,  weet Samsung ook waar het aan ligt.  UI6.1 want, in UI6.0 werkte het prima. 

0 Likes
Skatecrazy
Pioneer
Opties
Thanks!
Myro543
First Poster
Opties
Suf dat het nodig is, maar dit is echt een top oplossing. Bedankt voor je uitgebreide uitleg!
MissDaantje
First Poster
Opties
Helaas werkt dit op mijn S22 niet op die manier.
Zodra ik bij navstar de knop aan wil zetten word ik meteen doorgelinkt naar de keuze voor "veeggebaren" en zodra ik deze aanzet kan ik niets meer.
Gebarenhints onderaan mijn scherm werkt dan nog steeds niet.1719222311986.jpg
0 Likes