Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Galaxy AI is hier! Review van Samsung's geavanceerde intelligentie

(Onderwerp aangemaakt op: 31-01-2024 11:13 AM)
3924 Weergaven
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

20240131_105550.jpgVandaag is de officiële releasedatum van de Samsung Galaxy S24-serie, en daarmee is ook Samsung Galaxy AI officieel gelanceerd. De afgelopen weken mocht ik vast aan de slag met deGalaxy S24 Ultra om de geavanceerde intelligentie aan de test te onderwerpen, en dit zijn mijn bevindinge

Galaxy AI is gelanceerd op de Samsung Galaxy S24-serie, en komt later uit voor geselecteerde eerdere toestellen. Dit is dan ook niet zozeer een review van de S24, maar van Galaxy AI.

Barrières voorbij

Dankzij Galaxy AI hoef je je op vakantie niet langer zorgen te maken om taalbarrières; de gloednieuwe vertaalfuncties zorgen ervoor dat je altijd en overal een tolk op zak hebt, zelfs wanneer je geen internetverbinding hebt. Telefoongesprekken, app-berichtjes, SMS’jes en face to face gesprekken worden rechtstreeks vertaald door de intelligente assistent die je vanaf nu altijd op zak hebt.

Ik heb het direct uitgeprobeerd op mijn stiefmoeder, een Thaise vrouw. Ikzelf spreek geen woord Thais, maar door Galaxy AI konden we in haar moedertaal praten en chatten. Haar eerste reactie: nu kunnen we elkaar eindelijk echt begrijpen.

Het bijzondere is dat individuele chatberichten direct worden vertaald vanuit iedere chat. Of je nu chat met WhatsApp, KakaoTalk, LINE, Telegram, Signal, of de standaard Berichtenapp: Galaxy AI helpt jou met vertalen.

KevinW_0-1706695416248.jpegKevinW_1-1706695416252.jpeg

En ook de Tolkfunctie inmiddels van pas gekomen, toen een Frans gezin op weg naar het vliegveld vergeten was om van tevoren de route de checken. Ik ga er van uit dat ze het vliegtuig hebben gehaald, want ik zag ze nog net in de juiste de bus stappen, met dank aan de live vertaling.

Circle to Search

Een van de meest spectaculaire aankondigingen in de presentatie was Circle to Search. Het zou de manier waarop we zoeken volledig veranderen. En ik moet zeggen dat dat best wel in de buurt komt. Bijvoorbeeld wanneer ik een filmpje op YouTube bekijk en ik een product zie waar het filmpje eigenlijk helemaal niet over gaat, maar ik stiekem interessanter vind dan het hele filmpje. Voorheen kostte het te veel moeite om uit te zoeken wat het was, nu is het gewoon een kwestie van een cirkeltje eromheen tekenen.

Ook tekst kan op deze manier eenvoudig worden geselecteerd, zelfs tekst in filmpjes of afbeeldingen.

Het zijn op zich dingen die altijd wel konden. Een deel hiervan was bijvoorbeeld al vrij lang geïntegreerd in Bixby, die je al eenvoudig met je S Pen of via het zijmenu kon oproepen. En een afbeelding uploaden in Google Lens om te zoeken op afbeelding is ook al veel langer mogelijk. Maar het combineren van de twee functies en deze ook nog eens extra toegankelijk maken door Circle to Search veel sneller op te laten roepen, zorgt ervoor dat de functie nu echt van waarde is.

Foto’s en video’s bewerken

Nieuw en spectaculair is de geavanceerde AI in de galerij. Je kunt nu eenvoudig een foto bewerken met resultaten waar je voorheen jarenlange ervaring met Photoshop voor nodig had. Van elementen uit je foto verplaatsen of verwijderen tot het genereren van achtergronden: jouw creativiteit is de grens.

Wat ik hiervan misschien nog wel het meest gebruik, is het verwijderen van reflecties uit foto’s. Bijvoorbeeld wanneer je met grote lichtverschillen door een raam een foto maak, dan maak je vaker een foto van jezelf of je telefoon dan het object aan de andere kant van het glas. Dat is nu verleden tijd door Galaxy AI.

En door de AI kun je nu ieder filmpje op je telefoon vertraagd afspelen, rechtstreeks vanuit de galerij, simpelweg door het filmpje ingedrukt te houden. De AI voegt zelf de missende frames toe om er één vloeiende beweging van te maken. En ben je tevreden met het resultaat? Dan is het een kwestie van op bewerken tikken om het resultaat dat je net zag op te slaan.

Tl;dr

Ook in de browser zit de nieuwe geavanceerde intelligentie. Met een simpele druk op de knop kun je hele webpagina’s vertalen en samenvatten. Zo krijg je altijd het belangrijkste uit een artikel, ook als je geen tijd (of zin) hebt om het hele artikel te lezen. Too long; didn’t read is dus geen excuus meer. En vind je de informatie in de samenvatting te summier? Dan kun je altijd een uitgebreidere samenvatting opvragen.

KevinW_2-1706695416257.jpegKevinW_3-1706695416263.jpeg

Heb jij al een favoriete AI feature? Laat het hieronder weten!

kevin-sig
10 Antwoorden
skeebs
Voyager
Opties
erg blij! fotos bewerken tot nu toe het meest gebruikt en nog de functies leren te gebruiken door veel videos te kijken op youtube en te leren. erg erg blij 20240127_160043_1000000197_1706370491.jpg
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Gaaf om te lezen @skeebs! Deel vooral ook je creaties in de Photo Club als je iets met ons wil delen 😉

kevin-sig
mollie319
Big Cheese
Opties

Ik ben ook nog op ontdekkingstocht met m'n Samsung Galaxy S24 Ultra.
Één ding kan ik wel al delen, en dat is dat ik er ontzettend blij mee ben 😎
Het is echt een onwijs toestel.

De beschreven AI features heb ik wel al een beetje mee gespeeld, maar meer nog niet helaas.

Thanks @KevinW voor de duidelijke uitleg en het overzicht.

Galaxy S24 Ultra

Peace & Β ωild!
In This Galaxy, On My Galaxy and Beyond!
Alledaags: S25 Ultra/Z Fold6, Watch Ultra, Galaxy Ring, Book4 360, Tab S10 Ultra, Buds3 Pro, SmartTags2
Familie: Z Fold5, Watch7, Tab S9, Buds3 Pro

KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Thanks voor het delen @mollie319! Een ontdekkingstocht is het zeker 😎

kevin-sig
MeanD
Pathfinder
Opties
Same here! Ik had een S23 Ultra en hoefde niet echt te upgraden maar met alle nieuwe mogelijkheden en de verbeterde hardware was ik snel om. Ben er erg blij mee, wat is ie snel en mooi. De AI features zijn een prettige bonus maar zonder had ik hem waarschijnlijk ook wel gekocht! Samsung gadgetcase erbij en klaar is kees. 😉 Heb ondertussen ook al de bevestiging van Samsung dat mijn promo aanvraag voor 240 euro opslag geheugen korting is goedgekeurd. Kudos to Samsung! Dat wordt steeds sneller verwerkt, de 25ste ingestuurd en goedkeuring de 31ste in de mail! Dus voorlopig ga ik helemaal te gek op mijn nieuwe S24 Ultra!
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Nice! Geniet er van @MeanD, de S24 Ultra is inderdaad een pareltje 😎

kevin-sig
Jojo1960
First Poster
Opties
Mooi toestel, helaas dat de Nederlandse taal er niet in zit en ik eerst alles in het Engels moet vertalen voordat ik Spaans kan laten vertalen.
0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties
Fijn om te lezen dat je enthousiast bent, Jojo! Een deel van de Galaxy AI functies is al beschikbaar in het Nederlands. Voor het overige deel geldt dat meer taalpakketten later dit jaar beschikbaar komen.

kevin-sig
0 Likes
easylovera
First Poster
Opties
Ik kan niet wachten om s24 te rooten en daardoor ai onvoorstelbaar veel beter te laten worden door Galaxy AI zo zichzelf te kunnen laten herschrijven en dingen voor mij te doen waar alle bugjaegers van dromen. Dankjulliewel
0 Likes