Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

foto's verfijnen na het fotograferen naar harder contrast

(Onderwerp aangemaakt op: 10-04-2024 05:01 PM)
731 Weergaven
krillz43
Pathfinder
Opties

Hallo,

ik vind de foto's minder naturel van kleuren dan de s20+.

De s24+ verfijnt de kleuren naar een harder contrast dan de natuurlijke kleuren. 

Hoe komt dit en waarom doet het toestel dit? 

0 Likes
16 Antwoorden
Henris5
Voyager
Opties
Ha @krillz43,

De camera van de S24+ is natuurlijk heel anders dan die van de S20+.

De S20+ kan je niet geheel vergelijken met de S24+ (12MP/50MP main camera). De verschillen zijn normaal. Ik ben wel benieuwd, misschien dat je wat vergelijkingsmateriaal kan plaatsen?

Veel plezier met je nieuwe S24+!

Fijne avond!
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedemorgen,

Als je dit niet fijn vind open de camera > instellingen >

Zet scene optimalisatie uit en die andere op minimum.

Persoonlijk vind ik mijn instellingen op de screenshots fijn want dat levert betere resultaten op met 50 en 200 megapixels.1712813277188.jpg1712813277207.jpg
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
krillz43
Pathfinder
Opties

Ok, maar de kleuren zijn minder naturel, vind ik. Overcontrast trekt op niks en dan moet ik die nadien bewerken met de editor. Met de S20+ was dit niet nodig. Als dit niet betert, wordt dit mijn laatste galaxy want de camera is de belangrijkste factor waarom ik een galaxy koop en de laatste edities zijn niet meer wat ze geweest zijn.

0 Likes
krillz43
Pathfinder
Opties

Het staat op minimum. Hij optimaliseert ze nadien in het fotoalbum, zelfde effect. 

0 Likes
Henris5
Voyager
Opties
Ja inderdaad. Het verschilt echt per persoon wat je mooi vindt. Heb je de tip van Patrick al opgevolgd? Anders kun je zelf in de stand 'meer' het e.e.a. aanpassen.
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Dan kun je de foto's in pro mode maken. Misschien is het ook een goed idee om de foto's op een ander apparaat te bekijken. Je telefoon geeft ze wellicht in meer kleur weer dan ze daadwerkelijk zijn.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
krillz43
Pathfinder
Opties

Hey, ik heb de s24+ al een tijdje hé, ik dacht dat het met een camera update wel opgelost zou geraken. Maar het harde contrast blijft. ( verpakkingsmateriaal heb ik niet) 

0 Likes
Henris5
Voyager
Opties
Begrijpelijk. Zou je misschien een keer dezelfde foto van de S20+ en de S24+ willen sturen?
0 Likes
krillz43
Pathfinder
Opties

De s20+ is verkocht. Ik heb de s24+ al een tijdje...maar ik heb net een foto van de zonsopgang gepost in de gallery. Nachtfotografie vind ik beter dan dagfotografie met de s24+

0 Likes