Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Battery health bekijken

(Onderwerp aangemaakt op: 02-02-2025 08:05 PM)
382 Weergaven
iGadgetman
Pathfinder
Opties
Waar kan ik eigenlijk de battery health bekijken in OneUi6 1? Sinds de aanschaf heb ik mijn S24U ingesteld op max 80% opladen. 
--- iGadgetman

Trollen rapporteer ik.
0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Dat is precies wat ik al zei ja. Tussen de 20 en 80% proberen te blijven en afkicken van social media👋 Dan komt alles goed.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

12 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedenavond,

Samsung Members app > Ondersteuning > Diagnose telefoon. Hier kun je de batterij testen en de huidige status ervan zien.

En instellingen > info telefoon > batterijgevevens.
iGadgetman
Pathfinder
Opties

In Instellingen zie ik niet hoever de degradatie is van de accu. Waarom zou ik de Members app hiervoor moeten gebruiken? Nooit geweten dat daar een diagnose tool zat. Maar ik kwam geen batterij check tegen. Geen wireless lader tot mijn beschikking. Locaties hoeven voor mij ook niet in dit geval. Ik weet dat dat werkt. 

--- iGadgetman

Trollen rapporteer ik.
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Je kan het exacte level van degradatie niet meten met de tools die Samsung geeft. Wel kan je via de Members app zien of de batterij nog goed is of niet. Een S24U is pas 1 jaar oud dus de batterij zal nog perfect zijn. Pas na velen jaren meestal gaan batterijen achteruit.
iGadgetman
Pathfinder
Opties

Mijn werkgever iPhone SE2022 (gekocht in 2022) heeft nog een 98% accu. Want daar kun je de degradatie wel zien. Simkaart-loos en is voor de werkgever ge-Intuned voor Microsoft. En als systeem tester ben ik benieuwd in heel veel data. En daar valt ook degradatie van de accu onder. Zijn er geen tools/apps die dit kunnen monitoren? 

--- iGadgetman

Trollen rapporteer ik.
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Vast wel, alleen zoals ik al zei het is vrij nutteloos. Of de accu nou op 100% is of 99.. Pas na 3 of 4 jaar kan het nuttig zijn om eens te gaan kijken.
iGadgetman
Pathfinder
Opties

Het is nutteloos wanneer je ieder jaar een nieuw toestel koopt. Ik heb gemerkt dat sociale media software een tol eist van de accu in 1 jaar. Ik probeer minimaal 3-4 jaar te doen met een toestel. Meten is weten.

--- iGadgetman

Trollen rapporteer ik.
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Na 4 jaar zal de batterij nog prima presteren. Software zal de batterij levensduur niet beïnvloeden. Het enige dat de batterij echt beïnvloed zijn je laad-cyclussen. Zorg dat de batterij niet onder de 20% komt en niet heel ver boven de 80%. Zo doe je het langste met de accu. Maar al laad je wel tot 100 elke dag en dan weer tot 0 dan is 3 a 4 jaar alsnog geen enkel issue.
iGadgetman
Pathfinder
Opties

2 identieke iPhones 13Pro Max een 4 jaar gekocht. Partner met veel Facebook/Messenger/Twitter/Instagram gebruik. Na 1 jaar. Mijn toestel 1% kwijt. Toestel partner was er inmiddels al 5% kwijt. 1 maal per dag laden. Altijd met kabel, nooit wireless. Sociale Media gebruik is wel degelijk een zware gebruiker. Vooral op achtergrond. Ik ben zeer behoudend wat apps. Toen was het zo dat je geen max kon instellen. Dat is met de 24U wel zo. Dus altijd op 80%. Laatste 2 generaties iPhones kunnen dat nu ook. 

--- iGadgetman

Trollen rapporteer ik.
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Zo werkt het niet. Of het nou een Iphone is of een Android, lithium ion batterijen degraderen enkel door vaak op te laden. Door het vele social media zal de batterij sneller droppen in % elke dag waardoor je vaker moet laden. Hele nacht aan de lader laten is ook niet goed. Er zit wel beveiliging op maar tegelijkertijd houd de lader het toestel de hele nacht op 100% dit veroorzaakt slijtage aan de batterij, zelfs als je 80% max hebt ingesteld.