Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Android auto geluid zeer matig via S24 Ultra

(Onderwerp aangemaakt op: 03-03-2025 03:45 PM)
184 Weergaven
Members_Y5EaEcP
First Poster
Opties

Ik heb 2 weken terug terug een nieuwe auto gekocht en de dag daarna een dure audio installatie in laten bouwen - want ik hecht veel waarde aan een goede geluidskwaliteit.
Het valt mij op dat de geluidskwaliteit bij Android Auto - zowel draadloos als bedraad - slecht is met Spotify en YouTube. Het frequentiebereik is lang niet volledig, sommige tonen vallen gewoon compleet weg. Bijv. de complete middenfrequentie is moeilijk hoorbaar. Daardoor klinkt het geheel zonder enige dynamiek in het geluid. Vooral veel bass en hoge (schelle) tonen zijn hoorbaar en daardoor klinkt het vrij blikkerig (toch vervelend op een geluidsinstallatie van 5000€)...
Als je daarna via DAB+ of Bluetooth luistert, is die dynamiek en diepgang er wél en klinkt het ineens veel voller. Dit lijkt dus echt aan Android Auto te liggen op de S24 Ultra. Bug?
Een collega van mij heeft nml. een ander merk telefoon en daarmee klinkt Android Auto veel beter op mijn radio.

Ik heb vrijwel alles wat ik weet ingesteld zoals het zou moeten, zoals volume normalisatie 'uit', alle equalizers op telefoon ook 'uit', Dolby Atmos 'uit'. Toch helpt het allemaal niet. Welke codec word er gebruikt? 

EDIT: In mijn zoektocht naar de oorzaak viel me op dat bv. heel Reddit vol staat met identieke klachten... Dus ligt niet aan mij..

0 Likes
2 Antwoorden
Members_Y5EaEcP
First Poster
Opties

Ik ben er inmiddels denk ik achter. Samsung blokkeert het aanpassen van de 63 en 125 hz band bij android auto deze worden zelfs niet weergegeven..... Ongelooflijk maar waar. Daarom klinkt het voor geen meter. Wanneer krijgt de gebruiker de bevoegdheid wel oftewel wanneer komt er een update?

0 Likes
Oplossing
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @Members_Y5EaEcP,

Bedankt voor jouw bericht. Een goede geluidskwaliteit is immers belangrijk, we waarderen daarom jouw feedback hierover.  Wanneer je dit weer overkomt kan je beste gelijk via de Samsung Members-app een foutrapport hierover indienen. Ga hierbij naar Ondersteuning ---> Feedback verzenden ---> Klik op het potlood icoon ---> Foutrapport.  Hiermee kunnen zij dit verder onderzoeken en nagaan of dit met een update kan worden opgelost, wanneer dit met een update kan worden opgelost zal deze ook zo snel mogelijk worden uitgerold. 
-------------------------------
1. Reproduceer het probleem
2. Leg het vast op foto of video (zover het kan)
3. Druk lang op het Samsung Members-pictogram op het scherm Apps en tik op Foutrapporten
4. Tik op OK in het pop-upvenster voor het verzenden van systeemloggegevens
5. Selecteer Symptoomcategorie
6. Beschrijf het probleem in detail, voeg de nodige screenshots/foto’s/video’s toe en druk daarna op verzenden.
7. Stuur tevens gelijk binnen 10 minuten na reproductie een foutrapport op met de bijbehorende logs. Tijdens het versturen van een foutrapport dien je de systeemlogs verzenden vakje aan te vinden. 

Kan je ons laten weten of het indienen van het foutrapport is gelukt?

Met groet,
Ajay

Community Manager
0 Likes