op 08-02-2024 08:14 PM
08-02-2024 09:06 PM - bewerkt 08-02-2024 09:13 PM
Ik gebruik de stand: Slaap (instellingen - Standen en routines)
Deze stand gaat op een bepaalde tijd aan (22:00 uur) en weer uit (06:00).
Wat deze stand ook doet is "Niet storen" aanzetten. Dus in de tijd dat de Slaap stand aanstaat, staat de telefoon ook op Niet storen!
Als ik dan ga naar: Instellingen - Meldingen kan ik daar tikken op Niet storen.
Je vindt daar een kopje: Toegestaan tijdens Niet storen
Tik hier op Oproepen en berichten en in het volgende scherm kun je individuele contacten kiezen die jou WEL mogen bereiken tijdens Niet storen.
Je kunt hier nog meer instellingen doen. Lees even wat voor jou van toepassing is.
Als je een bericht (of WhatsApp) krijgt van een toegevoegd contact, krijg je dus ook een melding hiervan met geluid als de Slaap stand (en Niet storen) actief is.
Als je na het instellen van Oproepen en berichten 1 scherm teruggaat, zie je ONDER Oproepen en berichten het kopje: App-meldingen
Als je hierop tikt, kun je individuele Apps toestaan jou te bereiken als Niet storen ingeschakeld is. Maar ik gebruik dit NIET. Ik wil het alleen meegeven, mocht je een bepaalde App hebben die ook tijdens Niet storen geluid mogen maken, kun je dit daar instellen. Als je hier WhatsApp zou kiezen krijg je dus ALLE meldingen door van WhatsApp en niet zoals hierboven beschreven individuele contacten.
Ik hoop dat dit helpt.
op 08-02-2024 09:22 PM
op 08-02-2024 09:29 PM
Onder App-meldingen staat nog een kopje Alarmen en geluiden
Hier heb ik nog aanstaan: Alarmen en Mediageluid
staan die bij jou ook aan?
op 08-02-2024 09:32 PM
op 08-02-2024 09:59 PM
Sjips!
Dan weet ik het zo 1,2,3 ook niet meer. 😐
Lijkt allemaal goed te staan. Ik heb het net nog even getest met de smartphone van mijn vrouw.
Als ik haar verwijder bij individuele contacten op mijn telefoon EN de stand Slaap inschakel, krijg ik geen melding (geen geluid). Als ik haar dan weer toevoeg krijg ik wel melding (met geluid) als ik een WhatsApp stuur vanaf haar telefoon naar die van mij.
Gebruik je ook de Slaap stand met die optie Niet storen (staat daar ingesteld)?
In de Slaap stand en dan tikken op Niet storen (NIET op het rode min-teken tikken, maar op de tekst)
Daar zie je ook weer Oproepen en berichten! Als je hierop tikt, kun je hier ook individuele contacten opgeven!
Let op!!! Als je contacten opgeeft en weer 1 scherm teruggaat NIET vergeten rechtsonderin op Gereed te tikken! Anders gaan je aanpassingen verloren.
Dit is het enige wat ik nog kon bedenken. Als het hierna nog niet werkt, weet ik het helaas echt niet meer.
Succes en ik hoop dat het zo lukt.
op 08-02-2024 10:19 PM
op 09-02-2024 02:36 PM
Hallo @luiji_78,
Bedankt voor jouw bericht. Wij kunnen op afstand dan met je meekijken door middel van onze "Hulp op Afstand" service. Wanneer je een afspraak maakt voor een Hulp op Afstand-sessie dan kan mijn collega de instellingen na lopen en daar waar nodig een aanpassing doen. Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/2OhhbuU
Met groet,
Ajay