Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Voice over Wifi (VoWIFI) en VoLTE in België op S23 serie

(Onderwerp aangemaakt op: 19-12-2023 12:48 PM)
622 Weergaven
TDE08
Journeyman
Opties

Mijn actuele mobile provider Proximus kan me niet uitleggen waarom de optie VoWIFI enkel zou werken op een Samsung S smartphone met Belgisch/Luxemburgse software. (zie onderaan, tekst gekopieerd van hun website). 

Als ik een nieuw toestel inkoop bv. via een e-commerce platform zoals Coolblue of Bol.com, dan kan ik toch vooraf niet nagaan welke software hierop geladen is?

Heeft iemand hier een degelijke uitleg en goed advies voor? Is de werking van VoWIFI en VoLTE voor elke Belgische mobiele provider (Proximus, Telenet, Base...) afhankelijk van een zgn. Belgische versie van Samsung?

Overigens hebben we ook een Samsung A53 in huis waar de optie "Bellen over Wifi" aanstaat, maar we binnenshuis bij slechte 2/3/4G dekking ondanks deze optie geen normale telefoongesprekken mee kunnen voeren. Ook dat kan Proximus ons niet verklaren...

Quote Proximus website: ""Opgelet: kijk na of je Samsung toestel een BELUX variant is. Ga naar Instellingen > Info Telefoon > Softwaregegevens. Veeg omlaag tot je Softwaregegevens serviceprovider ziet. Als je in de code de 3 letters 'LUX' verwerkt ziet, betekent dit dat je toestel voor België en Luxemburg bestemd is." 

TDE08_0-1702989873825.png

...

Galaxy S23 Galaxy S23 Ultra  

13 Antwoorden
TDE08
Journeyman
Opties

Nog even de link naar de Proximus informatie die je online kan raadplegen: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaql_vowifi_global/bedrijven-en-overheden/support/telefonie/g...

0 Likes
Jimboo84
Black Belt 
Opties
Check mijn profiel, ik heb hier ergens zelf klachten over. Ik heb dan Orange maar daar werken dan HD+ calls niet. Volgens Orange zou dit over heel België moeten werken, maar foutrapporten naar Samsung Benelux levert geen resultaat op.
Heb zelf een S23U, maar dit issue was ook op voorgaande Belgische producten
0 Likes
Jimboo84
Black Belt 
Opties
En ik lees die uitleg wel graag. Ga maar eens naar de kelder, geen simbereik maar wel VoWiFi. Dat heeft nooit gewerkt met Samsung toestellen in België
0 Likes
TDE08
Journeyman
Opties

Bedankt voor je snelle reactie. Dat is erg verontrustend. Ik hoef niet eens naar de kelder te gaan, onze hele buurt (ook buiten op straat) heeft vrijwel geen ontvangst (iets beter met Base via 2G, nihil met andere providers). Proximus zelf heeft na 2 rondes bezwaar aan te tekenen, zelf aangegeven dat ik VoWIFI moet instellen en daarvoor stuurden ze de link naar hun site met modellen die dat zouden toelaten... terwijl ze op hun chat dan weer verwijzen naar Samsung om te laten bevestigen of het werkt op model X of Y uit hun lijst. Een onaangename vicieuze cirkel... Hopelijk vinden we een oplossing. 

Jimboo84
Black Belt 
Opties
Een cirkel idd, daarom dat ik klachten neerleg bij de ombudsdienst en zelfs de federale. Je hebt een Samsung product, dat moet vlot werken. Punt aan de lijn.

Probeer foutrapporten te sturen en op basis van hun feedback escaleren. Foutrapporten kun je sturen via de Samsung Members app
0 Likes
TDE08
Journeyman
Opties

Ik heb niet zo een goed gevoel bij het oplossen van problemen via ombudsdiensten... Ter info: ik heb zopas de technische 2de lijn van Proximus gesproken, een dame die zelf de omschakeling van een oude Samsung naar een S23 heeft gedaan. Ze had VoLTE opstaan, maar nog niet VoWIFI. Tijdens het gesprek heeft ze de de optie opgezet en op mijn vraag of ze dan het icoontje "tel/wifi" in de balk zag, antwoordde ze positief! Toch iets bemoedigends... bestellen online op een Benelux-site is wel aangeraden zegt ze; Werkt het niet, dan kan ik het toestel altijd terugsturen.

Jimboo84
Black Belt 
Opties
Vreemd dat je dat kunt aanpassen tijdens het bellen, ga ik eens proberen.

Heb mijn software versie eens nagekeken, hier staat geen Lux bij maar EUX. Mijn telefoon is wel een unlocked model, niet via een provider aangekocht. Aangekocht via Samsung België.

Tja, toestel terugbrengen is altijd wel een optie1703053976979.jpg
0 Likes
TDE08
Journeyman
Opties

Update 23/12: vanuit het Proximus member forum én de Samsung helpdesk is géén eenduidig antwoord gekomen of een S23 toestel met VoWifi functie zal werken bij ons, binnenshuis, in België, met een Proximus abonnement. Bij Coolblue hebben ze het antwoord ook niet : probeer en stuur het toestel terug als het niet werkt... 

Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @TDE08 ,

Bedankt voor jouw melding en uitgebreide uitleg. VoWIFI, oftewel; Bellen via WI-FI, is ook afhankelijk van jouw Wi-Fi provider. Kan je wel VoWIFI op je toestel selecteren?

Ga naar de app Telefoon --> klik op de 3 puntjes rechtsboven ---> Instellingen ---> Bellen via Wi-Fi.

Met groet,

Ajay

Community Manager
0 Likes