Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Laden

(Onderwerp aangemaakt op: 27-02-2024 05:34 PM)
2275 Weergaven
SidR
Navigator
Opties
Weet iemand hier, of de S23 en de Watch6 ook stoppen met laden als deze vol zijn?
En of het dan ook uitmaakt of je draadloos of met stekker oplaad. Dus stoppen ze ook met laden als ze draadloos worden opgeladen?
Al zolang de mobiele telefoon bestaat, heb ik ze snachts naast me op het nachtkastje de hele nacht aan de lader liggen, nooit problemen met mn apparaten ook niet kwa levensduur.
Deze S23 heeft me wel 1600euro gekost dus ga je beren op de weg zien😆.
0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
MelkGeit
First Poster
Opties
De apparaten hebben software die ervoor zorgen dat je mobile apparaat stopt met opladen wanneer deze helemaal is opgeladen. Het enige is dat bij draadloos opladen warmte vrijkomt en daardoor de telefoon iets warmer word dan bij bedraad opladen. Dit is op langer termijn niet lekker voor de levensduur van de accu. Ook word helemaal opladen en leeg laten lopen van de batterij afgeraden wanneer je lang met je batterij wil doen. Dit omdat in beide gevallen alle elektronen in je batterij zich of aan de positieve of megative kant bevinden. Het beste is om hem tussen de 20/80 procent te houden voor een langere levensduur van de batterij.
Tip: je hebt een functie in de instellingen waarbij je telefoon niet verder oplaad dan 80 procent. Als je die extra 20 procent niet persé nodig hebt scheeld dat wanneer je je telefoon 's nachts op wil laden!

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

9 Antwoorden
Oplossing
MelkGeit
First Poster
Opties
De apparaten hebben software die ervoor zorgen dat je mobile apparaat stopt met opladen wanneer deze helemaal is opgeladen. Het enige is dat bij draadloos opladen warmte vrijkomt en daardoor de telefoon iets warmer word dan bij bedraad opladen. Dit is op langer termijn niet lekker voor de levensduur van de accu. Ook word helemaal opladen en leeg laten lopen van de batterij afgeraden wanneer je lang met je batterij wil doen. Dit omdat in beide gevallen alle elektronen in je batterij zich of aan de positieve of megative kant bevinden. Het beste is om hem tussen de 20/80 procent te houden voor een langere levensduur van de batterij.
Tip: je hebt een functie in de instellingen waarbij je telefoon niet verder oplaad dan 80 procent. Als je die extra 20 procent niet persé nodig hebt scheeld dat wanneer je je telefoon 's nachts op wil laden!
SidR
Navigator
Opties
Dank je, ja die dingen weet ik hoor, maar heb dat 80% en zo nog nooit gebruikt, altijd al 100% opgeladen, helemaal leeg worden ze nooit. Maar die 20% heb ik meestal toch wel nodig. Gaat mij eigenlijk alleen om draadloos opladen daar heb ik geen ervaring mee. Net als ik zei heb nooit problemen gehad met slecht wordende accu. Trouwens ,mijn SM-R800 classic 46mm had ik ook gewoon de hele nacht aan de lader liggen die is ook niet slechter geworden in die drie jaar.
0 Likes
rudi1962
Voyager
Opties

Hier nu net update naar UI 6.1 gedaan, en terwijl hij gisteren tot 85% opladen ging, 
nu nog maar tot 80%, hoe stel ik het in om hem terug tot 85% te laten laden?

0 Likes
rudi1962
Voyager
Opties

Hier nu net update naar UI 6.1 gedaan, en terwijl hij gisteren tot 85% opladen ging, 
nu nog maar tot 80%, hoe stel ik het in om hem terug tot 85% te laten laden?

0 Likes
rudi1962
Voyager
Opties

Ja, net gecheckt en staat ingesteld op 85%, misschien de beveiliging op 80% afzetten?

Is testen sebiet.

0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @rudi1962,

Bedankt voor jouw bericht. Kan je jouw toestel herstarten en controleer de instellingen voor de zekerheid. Ga naar Instellingen ---> batterij en apparaatonderhoud ---> Batterij ---> Meer batterij instellingen ---> Batterij beschermen.   

Wanneer dit niet werkt kan je proberen de Instellingen te resetten. Ga naar Instellingen ---> Algemeen beheer ---> Resetten ---> Alle instell. resetten.

Laat weten of het lukt.

Met groet,

Ajay

Community Manager
rudi1962
Voyager
Opties

Hetgene wat @OnnoJ uitlegde toegepast en dat werkt dus voor mij alles ok nu.

Maar snap samsung hun werkwijze niet, eerst tot 85 en dan zo maar op 80 gezet...onlogisch
Zelfde bij contacten vroeger stonden de letters van het alfabet rechts en kon je direct doorgaan nu moet 
je swippen naar beneden.............

0 Likes
rudi1962
Voyager
Opties

Laat maar is zeer bizar email adres dat zelfs via outlook niet weg gezet kan worden als ongewenst.