op 11-01-2024 12:31 PM
Ik september heb ik een nieuwe S23 gekocht (online in NL). Nu blijkt dat ik geen updates ontvang.
Bij nader onderzoek zie ik dat deze telefoon ‘ branded’ is (wat raar is gezien ik het in NL heb gekocht). De CSC-code van de telefoon geeft aan EUX/-/EUX/PLS. Wat volgens mij betekent dat de telefoon is bedoeld voor de Poolse markt en is geregistreerd (branded) door de provider PLUS in Polen.
Online heb ik meerdere berichten gezien van mensen met deze code (die buiten Polen leven) waar de updates het niet doen. Nu zag ik dat je met SamSW de code kunt veranderen. Maar heb liever dat Samsung dit zelf doet gezien het niet helemaal zonder risico's van virussen is.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 11-01-2024 01:37 PM
Ah kijk, dan krijg je een import toestel voor een paar tientjes goedkoper helaas. Ik zou het met ODIN doen.
Hier staat hoe het moet, als je het goed doet word er ook niks gewist.
Alleen dit doen: HOME_CSC_OXM
op 11-01-2024 04:31 PM
Ik zou een goede backup maken en Android 14 + juiste CSC erop zetten.
op 29-05-2024 01:38 PM
Hallo @Members_bC4K5AA,
Bedankt voor jouw bericht. We raden inderdaad aan om contact op te nemen met jouw verkoper hierover, dat wellicht binnen hun voorwaarden ze jou van een oplossing kunnen voorzien. Laat weten of het lukt.
Met groet,
Ajay
11-01-2024 12:48 PM - bewerkt 11-01-2024 12:51 PM
Hoi @Gossee01 , waar heb je het toestel gekocht dan? Bol.com? Samsung doet dit niet. Je kunt het zelf doen als je handig bent, er komt geen virus op. Firmware kan je ook hier downloaden: https://www.sammobile.com/samsung/galaxy-s23/firmware/#SM-S9110
op 11-01-2024 01:29 PM
Hoi @Rohit , Ik heb de telefoon gekocht bij Joeps.nl
Op zich ben ik wel handig in dit soort dingen. Welk programma zou jij aanraden? Ik zag dat je met samfw de csc code kan aanpassen. Maar dat ziet er niet heel betrouwbaar uit.
op 11-01-2024 01:37 PM
Ah kijk, dan krijg je een import toestel voor een paar tientjes goedkoper helaas. Ik zou het met ODIN doen.
Hier staat hoe het moet, als je het goed doet word er ook niks gewist.
Alleen dit doen: HOME_CSC_OXM
op 11-01-2024 04:27 PM
Hoi @Rohit ,
Ik heb via Odin de CSC geupdate. Alleen heeft dit niet de truc gedaan, steker nog bij de software update geeft hij aan: "Uw huidige softwareversie wordt ondersteund ondersteund".
Ik heb alleen de HOME_CSC_OXM geupdate naar de versie van EUX. Echter staat er bij de softwareversie serviceprovider nog steeds EUX/-/EUX/PLS. Ik had verwacht dat daar nu EUX/-/EUX/EUX zou staan.
Ik bedacht me ook dat ik CSC heb geupdate van versie 14, maar ik heb nu Android 13 draaien. Zou dat nog uitmaken. Ik wil hem eigenlijk terug zetten naar de oude versie (PLS), maar dan heb ik waarschijnlijk versie 13 nodig? Wat denk jij?
op 11-01-2024 04:31 PM
op 11-01-2024 04:43 PM
In deze post beweert iemand het volgende: If it's a European carrier, switching to EUX will disable OTA.
Wat volgens mij de automatisch update is. Dus mijn vraag is wat is de juiste CSC is om erop te zetten?
https://xdaforums.com/t/samsung-galaxy-s23-eux-csc-no-firmware-updates-since-may-2023.4624761/
op 11-01-2024 04:45 PM
op 11-01-2024 05:13 PM
Ik heb alles geupdate naar android 14 firmware met de PLS versie. Alles werkt goed. Heb alleen nog steeds een pLs versie van de CSC. Weet nu nog niet of de volgende update wel automatisch wordt aangeboden?
op 17-04-2024 11:41 PM