op 22-07-2023 08:38 PM
Ik heb volgende gemerkt, aangezien ik oplaad tot 85% en het steeds snel gaat is er een issue met de back up instellingen, deze geven aan "je apparaat maakt automatisch een back-up via wifi als het 2 uur lanf inactief is en wordt opgeladen.
Nu 2 uur inactief tijdens laden heb ik niet, aangezien het laden meestal rond de 30-35 minuten duurt en het apparaat dan ook geen 3 uur inactief is.
Ik hou er wel aan om mijn back up zou recent mogelijk te houden, kan ik ergens instellen dat de back up op bepaald tijdstip gemaakt wordt?
Alvast dank.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 23-07-2023 10:57 AM
Samsung Backup kan worden ingesteld op automatisch (eens per 24 uur) en heeft geen beperkingen voor de oplaadtijd. Google heeft een rare eis van 2 uur opladen. Er lijkt geen andere manier te zijn dan de telefoon langer opgeladen te houden of de back-up handmatig uit te voeren. Samsung vergelijken met Google-back-up, het enige verschil is het maken van een back-up van foto's naar Google-foto's. Als de synchronisatie met OneDrive is ingeschakeld in Samsung Gallery, wordt er ook regelmatig een back-up van de foto's gemaakt. Google-back-up is dan goed om te hebben, maar niet noodzakelijk.
op 23-07-2023 10:57 AM
Samsung Backup kan worden ingesteld op automatisch (eens per 24 uur) en heeft geen beperkingen voor de oplaadtijd. Google heeft een rare eis van 2 uur opladen. Er lijkt geen andere manier te zijn dan de telefoon langer opgeladen te houden of de back-up handmatig uit te voeren. Samsung vergelijken met Google-back-up, het enige verschil is het maken van een back-up van foto's naar Google-foto's. Als de synchronisatie met OneDrive is ingeschakeld in Samsung Gallery, wordt er ook regelmatig een back-up van de foto's gemaakt. Google-back-up is dan goed om te hebben, maar niet noodzakelijk.
op 23-07-2023 11:21 AM
Wel ik bedoel op een volledige back-up met onder andere de contacten en andere instellingen en apps.
Niet alleen op de foto's. Heb het niet voor OneDrive trouwens.
op 23-07-2023 12:45 PM
Kijk eens naar Samsung Back-up. Het maakt een back-up van bijna alles, behalve foto's. Als u op de 3 stippen klikt, wordt uitgelegd wanneer de back-up is voltooid en wat er allemaal wordt geback-upt, inclusief uitzonderingen.
op 23-07-2023 04:48 PM
Ja, die ken en is ingesteld, maar ik hou graag mijn google account ook om back-up te maken, en bij de vorige was dat dan geen probleem want als ik slapen ging hing die aan de lader tot ik opstond, ruim de 2 benodigde uren.
Ik veronderstel dat die Samsung back-up werkt zonder de OneDrive geactiveerd te hebben?
op 23-07-2023 06:17 PM
Samsung Backup werkt zonder OneDrive te activeren. One Drive wordt alleen gebruikt voor het synchroniseren van foto's uit Galerij. Voor Google Backup zijn helaas de enige opties om de telefoon langer aan de oplader aangesloten te houden of om handmatig een back-up te maken (door een Reminder of alarm in te stellen).