op 12-07-2022 12:16 PM
Hallo!
Ik gebruik een Sandisk Ultra Dual Drive Go USB stick om foto's van mijn telefoon (S22+) naar mijn laptop over te zetten. Dat gaat goed.
Elke keer dat ik de USB stick in de telefoon steek krijg ik de melding van Systeem UI "Er is een USB-opslagapparaat niet veilig verwijderd. Als u wilt voorkomen dat uw telefoon onverwacht opnieuw start, slaat u niet-opgeslagen gegevens op en start u deze nu opnieuw".
Deze melding verschijnt dus direct na het erin steken, niet na het eruit trekken. 🙄
In de telefoon kan ik helaas nergens vinden, hoe ik de stick veilig kan verwijderen. Online vind ik wel info over hoe je dat doet, maar bij mij verschijnt geen mogelijkheid op het scherm om veilig te verwijderen. Is er iemand die weet waar en hoe ik het op de veilige manier kan verwijderen? Tot nu toe trek ik de stick er maar gewoon uit en voor de zekerheid start ik het toestel daarna opnieuw op, maar handig is het niet. 😏
Alvast heel erg bedankt voor het reageren.
Vriendelijke groet 😃
Opgelost! Ga naar oplossing.
12-07-2022 12:26 PM - bewerkt 12-07-2022 01:42 PM
12-07-2022 12:26 PM - bewerkt 12-07-2022 01:42 PM
op 12-07-2022 09:52 PM
Hartelijk dank voor je reactie en geruststelling.
Ik heb gekeken naar de uitleg via de link. Helaas herkent mijn telefoon de stick niet als opslag/device. Ik kán de instructies niet opvolgen. Heel vreemd eigenlijk, want verder wérkt het wel. 🤔
Aangezien het zonder meer verwijderen kennelijk geen vervelende consequenties heeft, laat ik het hier maar bij.
Nogmaals bedankt voor de vlotte reactie 😃
op 07-12-2022 05:08 PM
Die krijg ik ook met mijn SanDisk extreem SSD of met mijn Samsung Flashdrive 256 Gb. Zowel met mijn Samsung A51 als mijn Samsung Tab S6 tablet.
Om die melding niet te krijgen, schuif je van boven naar beneden de optiebalk waar ook je blauwe pictogrammen staan van bluetooth, wifi etc.
Daar staat een melding: USB-opslag toegevoegd
- je hebt twee keuzes, openen of ontkoppelen.
- kies voor ontkoppelen als je deze er uit wil halen.
Wacht even 5 seconden na kiezen van ontkoppelen, en je kan de stick of flashdrive verwijderen.
Je krijgt dan geen meldingen meer.
Dit is het juiste antwoord!
op 09-12-2022 03:57 PM
op 12-12-2022 02:13 PM
Om na te gaan of dit opgelost kan worden, hebben wij ook de mogelijkheid om op afstand met je mee te kijken. Je kan dan een afspraak voor een Hulp-op-Afstand-sessie maken, één van mijn collega's belt je dan terug en kijkt op afstand met je mee. Mijn collega kan daar waar nodig ook een aanpassing of wijziging doorvoeren. Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/2OhhbuU
op 13-12-2022 09:00 AM