Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Telefoon en draadloze oplader worden heet

(Onderwerp aangemaakt op: 21-08-2022 09:24 AM)
1099 Weergaven
Dommels2010
Explorer
Opties

Sinds 5 dagen ben ik in het bezit van de #Samsung Galaxy S22. Prima toestel tot zover.. Echter als ik dit toestel draadloos wil opladen, dan gaat het laadproces extreem langzaam en wordt het toestel en de lader extreem heet. Naar mijn mening gevaarlijk heet. Ik heb geen fast-charging draadloze opladers, maar dat heb ik ook niet nodig omdat mijn telefoon altijd gedurende de nacht oplaadt. Bij mijn vorige Galaxy-telefoons die ook draadloos kunnen opladen heb ik nooit problemen gehad. Toestellen werden een beetje warm, maar dit is normaal. Nu dacht ik in de Batterij-instellingen de 'snel draadloos opladen-optie' uit te zetten, maar dan nog gaat het verkeerd en wordt het toestel erg heet. Gisteravond bedacht ik alle 'snel opladen-opties' uit te zetten, dus ook van snel (en supersnel) laden met kabel. Toen kwam ik erachter dat mijn toestel wel op een normale opgeladen wordt. Net als bij mijn voorgaande Galaxy-telefoons. Blij dat ik hier achter ben gekomen en dus gewoon mijn draadloze oplader(s) kan blijven gebruiken, maar het lijkt me niet de bedoeling dat dit zo werkt.. Ik weet niet of ik hier goed zit, maar wellicht kan deze info worden doorgegeven aan Samsung en kan hier in de nabije toekomst een software/firmware update voor worden uitgegeven.. Mijn S22 is overigens helemaal up-to-date qua software-updates die tot nu toe zijn uitgegeven. Mvg. Remco

0 Likes

2 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedemorgen,

Gebruik je een orginele draadloze lader? Welke heb je?

De oplossing is om een orginele draadloze oplader van Samsung te gebruiken.

Je kan via de Samsung Members app > ondersteuning > foutrapporten dit soort problemen doorgeven aan de ontwikkelaars.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Oplossing
Dommels2010
Explorer
Opties
Goedemiddag, nee, geen problemen meer. Aanschaf van een originele Samsung lader is dan wel duurder, maar het werkt prima. Werkt ook goed bij snel draadloos opladen. De telefoon wordt dan wel warmer, maar niet heet. Bij deze kan ik dan ook van harte een originele Samsung lader aanbevelen. Tot op heden gebruik ik overigens nog steeds de Samsung S22 telefoon. Prima toestel!

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

10 Antwoorden
Oplossing
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedemorgen,

Gebruik je een orginele draadloze lader? Welke heb je?

De oplossing is om een orginele draadloze oplader van Samsung te gebruiken.

Je kan via de Samsung Members app > ondersteuning > foutrapporten dit soort problemen doorgeven aan de ontwikkelaars.
Dommels2010
Explorer
Opties
Goedemorgen, ik heb geen originele lader, maar ben ervan overtuigd dat dat niet de oorzaak is aangezien ik dit niet eerder heb meegemaakt.
Als toevoeging op mijn post heb ik een Bixby-routine toegevoegd die de snellaad-opties automatisch uitzet op het moment de draadloze oplader geactiveerd wordt.
Bedankt voor je suggestie, ik zal deze informatie doorgeven via de Samsung Members-app
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Welke oplader gebruik je dan? Dit probleem is zeer ongewoon en ik ben van mening dat het hier wel aan ligt. Met een orginele draadloze oplader zou het normaal moeten werken.
Dommels2010
Explorer
Opties

Het betreft een oplader van de Hema, input 5V-2A en output 5V-1A

Maar hoe verklaar je dan dat het wel goed werkt als alle snellader-opties zijn uitgezet en het bij mijn voorgaande telefoons ook goed werkt?

En welke draadloze oplader zou jij dan adviseren? 

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Een Hema oplader, ja dat is niet super betrouwbaar. Gewoon een orginele draadloze lader van Samsung kopen.
Dommels2010
Explorer
Opties
Ik zag dat het laatste antwoord als oplossing werd gemarkeerd. Daar ben ik het niet mee eens, want mijn oplader werkt prima bij mijn vorige telefoons, dus daar kan het niet aan liggen. Het probleem dat ik heb speelt ook bij andere draadloze opladers die prima functioneren. Gelukkig heb ik een workaround gevonden door een Bixby routine aan te maken (zie eerdere post) en daarmee het probleem omzeil. Echter lijkt me dit niet de bedoeling. Wie weet zal er in de toekomst nog eens een update komen die dit probleem helemaal zal oplossen. Ik heb het in ieder geval gemeld bij ondersteuning / foutrapportages.. Afwachten voor nu
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Dat is gedaan door een moderator.

Het beste antwoord en enige antwoord in dit soort situaties is om een orginele draadloze oplader te gebruiken.

Bij een oplader van een ander merk kan de werking niet worden gegarandeerd. In sommige gevallen is een oplader van een ander merk zelfs schadelijk voor het toestel.
Dommels2010
Explorer
Opties
Hi Patrick, dankjewel voor je toelichting. De verpakking van die andere (niet originele) laders geven aan voor algemeen gebruik en geschikt voor verschillende merken (waaronder Samsung). Desalniettemin zal ik binnenkort een Samsung lader aanschaffen voor de zekerheid. Bedankt voor je reacties en meedenken!
TonvL
First Poster
Opties

Hallo Dommels2010. Het is al een oud m.n.m. nog steeds actueel onderwerp en ik ben benieuwd of je met de originele Samsung draadloze oplader nog steeds een hitte probleem ervaart. Ik zie een reactie graag tegemoet. Vr gr.

0 Likes