Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

S22 Ultra boot loop na update!

(Onderwerp aangemaakt op: 02-12-2024 06:28 PM)
2555 Weergaven
Prpldaze
Explorer
Opties

Hallo iedereen,

Na het installeren van de nieuwste software-update tussen 21 - 24 november is mijn Samsung Galaxy S22 Ultra begonnen met ernstige problemen. Het toestel:

• Bevriest vaak.
  • Start willekeurig opnieuw op.
  • Zit nu vast in een bootloop en kan niet worden uitgeschakeld.

Ik heb geprobeerd de telefoon in veilige modus of herstelmodus (recovery mode) op te starten, maar zonder succes. Hierdoor kan ik mijn gegevens niet back-uppen, omdat het toestel niet lang genoeg aan blijft en nu zelfs helemaal niet meer aan gaat. De loop blijft doorgaan tot de batterij leeg is.

Ik heb dringend toegang nodig tot mijn bestanden en een oplossing voor dit probleem. Is er een mogelijkheid om mijn data te behouden en tegelijkertijd het apparaat te laten repareren? Daarnaast zoek ik advies over hoe ik mijn gegevens kan herstellen of back-uppen in deze situatie.

Mijn garantie eindigt op 23-1-2025 en sinds vandaag staat er ineens aangegeven dat mijn probleem niet onder de garantie zou vallen terwijl deze melding op 30 november niet naar voren kwam? . Met de klantenservice van Samsung kom ik op dit moment ook niet verder, deze reageren niet. Omdat er bij de reparatie aanvraag specifiek toestemming moet worden gegeven om gegevens te laten wissen durf ik het dus niet zomaar af te geven , ookal meld ik dit bij de storing om geen gegevens te verwijderen

Hulp wordt zeer gewaarderd (❁´◡`❁)

Update  : Mijn telefoon is 4 december overhandigd aan Dynafix, ondanks de melding valt alles gelukkig toch binnen de garantie. Omdat er geen onderdeel/onderdelen zijn om de reparatie te doen duurt het iets langer Bij de reparatie gegevens staat het volgende ; Repair work - Software upgrade. Daaruit haal ik dat het dan toch echt komt door de vorige update. 

Update 12-12 : Blijkbaar zijn de onderdelen ontvangen maar kon mijn telefoon niet gerepareerd worden ( geen extra uitleg oid in het portaal Dynafix ). De reparatie info is als volgt ; product gecrediteerd door externe technische dienst en wordt ikook  verwezen naar het verkooppunt ( dit zou dan Mediamarkt zijn ) maar bij meerdere posts zie ik dat ik een email moet ontvangen met een voorstel over een oplossing/creditering. RMA : iRMADRSA18504634

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Prpldaze
Explorer
Opties
Laatse update: Er is geen daadwerkelijke oplossing voor dit probleem. Voor de mensen die dit ervaren, probeer dit alsjeblieft op te lossen met de (web)winkel als het nog binnen de garantie ipv meteen naar Samsung te stappen, ook zodat je meer opties hebt qua concessie.

Vandaag ( 1 feb ) ontvang ik een nieuwe S24 ultra die de Exchange afdeling heeft toegestuurd ( nadat ik natuurlijk zelf weer heb moeten aangeven dat ze geen contact hebben opgenomen vóór 2 januari )In december had ik zelf al dit model aangeschaft vanwege de tijdnood van mijn vakantie maar een terugbetaling was niet mogelijk.

Mijn broer zal vast blij zijn met de telefoon. Hele vervelende situatie maar blij dat het nu eindelijk voorbij is 🙂↕️

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

51 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedenavond,

Bij een reparatie via Samsung worden de gegevens niet bewaard. Maar het grotere probleem is die bootloop, waarschijnlijk is de software corrupt geraakt of zit het ergens vast op de 1 of andere manier. In dat geval is de enige oplossing om het toestel opnieuw te installeren. Helaas gaan dan ook de gegevens verloren. Ik denk niet dat je je gegevens kunt redden😔
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Kees59
Hotshot
Opties
Je kan ook proberen in recovery menu cache te legen. Kijken of dat helpt.
Prpldaze
Explorer
Opties

Heb ik geprobeerd, ik kom nergens in omdat het vast blijft in de boot loop

0 Likes
Prpldaze
Explorer
Opties

Daar was ik al bang voor....

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Een hele harde les, altijd backups maken. Dit soort dingen kunnen heel zelden voorkomen.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Prpldaze
Explorer
Opties

Ik ben helaas niet de enige met dit probleem en is wereldwijd ondanks Samsung het niet op lijkt te (willen) pakken. Bepaalde apps en instellingen stonden al  automatisch aan voor backups/synch maarja je gaat er natuurlijk niet van uit dat je netjes met je telefoon omgaat en er na een update ineens niks meer werkt, het is niet anders. Misschien heb ik een beetje gelukt en werkt het na een tijd weer

Kees59
Hotshot
Opties
Hoe kom je in de recovery menu? Moet dit als de telefoon gekoppeld is met een pc?
0 Likes
Prpldaze
Explorer
Opties

Als de telefoon uit is volume knop + powerknop inhouden tot het trilt en zou dan in recovery mode moeten gaan. Aangesloten aan een pc en dan de knoppen inhouden heb ik ook geprobeerd maar omdat het zo snel weer uitvalt heeft het geen nut

0 Likes
Kees59
Hotshot
Opties
Je hoeft niet te wachten tot de telefoon uit is. Zou de knoppen constant vasthouden totdat het een keer lukt. Of doe dit ook?
0 Likes