Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Niet tevreden met de batterijduur van de S22

(Onderwerp aangemaakt op: 29-04-2022 04:53 PM)
13972 Weergaven
rhoda_18
Apprentice
Opties

Ik heb mijn s22 gekocht 3 weken geleden,  maar ik ben niet tevreden met de prestaties van de batterij. Het is snel leeg. Is Samsung hebben een oplossing met dit probleem? 

85 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemiddag,

Ik heb sinds gisteravond de S22 Ultra en deze is in de nacht 2% verloren. Hebben jullie de laatste updates? Anders even een fabrieksherstel en zonder smartswitch installeren.

Ik gebruik maximale resolutie en hoge helderheid. Ook geen spaarstand.

Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Eduard82
Journeyman
Opties
Gordemiddag,
Wat heb jij toch geluk zeg. Ik heb toestel alles op minimaal zitten, maar dan nog.
Ik ga probeeren om hem terug op fabrieksinsteling te zetten, maar wat bedoel je precies met instaleeren zonder smartswitch? Ik doe altijd back uo in drive em dan weer herstellen.
Software update is ie vorzien, maar helpt niets. Blijft alleen opnieuw alles instellen.
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedenavond, 

Welke S22 heb je precies?

Heb je Smartswitch gebruikt? Zoja even een fabrieksherstel doen en het toestel handmatig inrichten. Ik heb zelf een S22 Ultra en de batterij is juist heel goed dus het kan wel.

rhoda_18
Apprentice
Opties
Ik heb de Samsung Galaxy s22
0 Likes
Berg80
Helping Hand
Opties

Sinds kort heb ik de Samsung Galaxy s22 in gebruik. Hiervoor had ik een S21 FE. Allereerst valt op dat de batterij van de S22 plus een stuk minder goed presteert dan de S21 FE. Ten tweede valt mij op dat Google play services bovenaan staat in batterij verbruik. Niet zozeer actief, maar vooral op de achtergrond. Is dit normaal? Ik heb al eens op gedwongen stoppen geklikt en cache geleegd, maar het achtergrondgebruik blijft maar doorgaan. Op mijn voorgaande Samsung phones en tablet liep deze app ook mee op de achtergrond, maar nooit zoveel als op de s22 plus. Ik heb 2 screenshots toegevoegd, waarbij ik moet aanmerken ik de batterij onla gs nog hebt opgeladen en deze momenteel op 79% staat.
Iemand tips om batterijgebruik van Google play services te verminderen?

image image

0 Likes
Berg80
Helping Hand
Opties
Ik ga daar ns naar kijken. Tnx voor de tip. Ik begreep idd al dat deze app veel regelt.
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedenavond,

Hoelang Google Play services actief is en hoeveel % batterij deze verbruikt ligt aan je eigen gebruik van je apps.

De Google Play service is mede verantwoordelijk voor het verbinden van apps met Google Services. Dus als jij apps gebruikt die in verbinding staan met bepaalde services van Google dan zal je Google Play services app meer batterij verbruiken. Dit is volkomen normaal. Dus wanneer er word gezegd dat deze app meer verbruikt dan wat normaal is dan moet ik helaas mededelen dat dit niet correct is. Het verbruik van de app Google Play Services ligt dus aan het eigen verbruik en hoeveel apps je hebt die gebruik maken van Google Services.

Daarnaast is de app Google Play services voor nog veel meer dingen verantwoordelijk. Als je meer informatie wilt over wat de Google Play Services nou precies doet dan kun je het beste even op Google gaan zoeken naar meer informatie. Het gaat hier in iedergeval om een zeer belangrijke app dus ik zou dit gewoon laten voor wat het is.

Wat je wel zou kunnen doen is uitzoeken welke apps allemaal gebruik maken van Google services en misschien een aantal van die apps die je zelden gebruikt in sluimerstand zetten en zorgen dat deze apps niet meer actief zijn op de achtergrond.

Hoe meer dingen er actief zijn in je telefoon hoe meer rekenkracht er nodig is vanuit de processor en hoe meer stroom er word verbruikt. Als je batterij wilt besparen dan zul je moeten zorgen dat er minder apps en services actief zijn op je toestel. Dus zorg dat apps die je zelden gebruikt ook niet actief mogen zijn op de achtergrond.
Berg80
Helping Hand
Opties
Zo goed als alles staat in sluimerstand. En sommige in de ultieme sluimerstand. Ik gebruik op gmail na verder geen google apps. En hiervan staat synchronisatie uit. Ik neem aan dat Whatsap, Outlook, Brave browser en een paar online spelletjes geen google achtergrond praktijken hebben.
0 Likes
Jimboo84
Black Belt 
Opties

Het wordt echt niet meer normaal met een tijd op scherm van 4u33. 

WQHD+, 120Hz, Zoek mijn mobiel(altijd locatie aan), ... een 5000mah batterij trekt dit allemaal niet. De batterij kan er echt geen volledige dag gebruik mee door. Op sommige momenten is het zelfs maar 3 uur.
Op screenshot zou de batterij in een geschatte waarde 17u33 meegaan. Echter is het zelfs maar 10u20. Dit toestel is niet kapot op hardware niveau.

Telefoon geïnstalleerd op Nederlands (België), zonder Smart Switch
Toestel is een 2 of 3tal weken geleden gereset naar fabrieksinstellingen.

image image image image

Jimboo84
Black Belt 
Opties
Alsof andere merken direct beter zijn is dan maar de vraag:
Enquête Test Aankoop: bij smartphones, tablets en laptops is batterij meest voorkomende pijnpunt

https://www.hln.be/tech/enquete-test-aankoop-bij-smartphones-tablets-en-laptops-is-batterij-meest-vo...
0 Likes