26-01-2023 08:58 AM - bewerkt 26-01-2023 08:59 AM
Bij het inloggen (met mijn google account) op de website wordt een verificatiecode verstuurd naar mijn Galaxy S22. Die ga ik verkopen want ik stap over op iPhone. Het Samsung account wil ik nog niet beeindigen maar kan ik ik (nadat ik de Galaxy S22 terug heb gezet naar fabrieksinstellingen) nog inloggen zonder een Samsumg telefoon waar een verificatie code naar gestuurd wordt?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 26-01-2023 11:15 AM
Probeer het volgende: log uit bij uw Samsung-account. Vul nu uw Google e-mail-ID in en klik op wachtwoord vergeten op het wachtwoordscherm. U ontvangt dan een e-mail om het wachtwoord voor uw Samsung-account opnieuw in te stellen. De volgende keer dat het u om een wachtwoord vraagt, kunt u dit wachtwoord gebruiken.
op 26-01-2023 12:17 PM
Dat werkt. Bedankt.
op 26-01-2023 09:39 AM
Goedemorgen. Voor het Samsung-account is een authenticatie in twee stappen vereist. U kunt Microsoft Authenticator of SMS instellen. Bekijk de onderstaande link voor meer details. Als je dat eenmaal hebt ingesteld, kun je de telefoon verwijderen uit de lijst waarnaar de verificatiecode wordt verzonden. Dit doet u in Beveiliging > Code naar apparaten verzenden.
op 26-01-2023 10:27 AM
Ik moet dus de bestaande authenticatie in stappen wijzigen naar sms of MS Authenticator. Dat moet in mijn profiel onderdeel Beveiliging. Maar daar moet ik een wachtwoord invullen. Ik log in met mijn Google account. Welk wachtwoord? Ik log in met mijn Google account en het wachtwoord daarvan is onjuist.
op 26-01-2023 10:38 AM
Op de inlogpagina zijn er 2 opties - Inloggen met Galaxy apparaat en Inloggen met uw account ID. Klik hierop en je ziet 2 opties - klik op Inloggen met Google. Lukt dit niet voor jou?
op 26-01-2023 11:00 AM
Jazeker wel. Maar wat daarna gebeurt; daar gaat mijn vraag over:
- als ik op de website inlog (lap/desktop dus) met met Google account krijg ik daarna op mijn Galaxy S22 een melding en een verificatiecode. Die code moet ik invoeren en ik ben ingelogd. Geen probleem.
- maar wat als ik mijn Galaxy S22 niet meer heb. Antwoord: dan moet ik eerst de tweestap authenticatie wijzigen zodat de verificatiecode per sms wordt verstuurd. Geen probleem, wil ik best doen.
- voor het wijzigen van de tweestap authenticatie is een wachtwoord vereist. Maar welk wachtwoord moet dat zijn? Ik ben immers met mijn Google account ingelogd en heb geen ander wachtwoord.
Ofwel: hoe kan je na met je Google account te hebben ingelogd de tweestap authenticatie wijzigen?
op 26-01-2023 11:15 AM
Probeer het volgende: log uit bij uw Samsung-account. Vul nu uw Google e-mail-ID in en klik op wachtwoord vergeten op het wachtwoordscherm. U ontvangt dan een e-mail om het wachtwoord voor uw Samsung-account opnieuw in te stellen. De volgende keer dat het u om een wachtwoord vraagt, kunt u dit wachtwoord gebruiken.
op 26-01-2023 12:17 PM
Dat werkt. Bedankt.