Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Google pay werkt niet

(Onderwerp aangemaakt op: 25-08-2022 08:23 PM)
1062 Weergaven
Everts22u
Explorer
Opties
Bij het instellen van google pay en de mcdonalds app krijg ik de melding dat mijn s22u niet aan de beveiligingsnormen voldoet. Hoe kan ik dot oplossen?
De telefoon is niet geroot, heb bij telefooninfo gekeken en dat geeft aan dat de telefoonstatus officieel is.

image image

23 Antwoorden
Everts22u
Explorer
Opties
Ik zie nergens de mogelijkheid om iets te updayen dus ik neem aan van niet
0 Likes
Neo001
Legend
Opties
Is je telefoon helemaal up-to-date? U kunt de apps scannen via Google Play Protect om te controleren of een van de apps niet voldoet aan de Google-normen. De Google Pay-app is nu vervangen door de Google Wallet-app.
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedenavond,

Waar heb je het toestel gekocht?
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
SjorsK
Maestro
Opties

Wat je allereerst kan proberen is een factory reset in de hoop dat het werkt. Ik heb onvoldoende informatie on het onderstaande uit te sluiten maar dit is waarschijnlijk het geval.

Mobile Payment Apps kunnen gebruik maken van een hardware root of trust van you device, als de trust verbroken is (bijvoorbeeld door rooten) en wordt een eenmalige, onomkeerbare wijzigingen in je toestel gemaakt waardoor deze functionaliteit permanent niet meer werkt. Het idee erachter is om de veiligheid van je (betaal)gegevens te garanderen.

Stel dat het een grijs-import model is die opnieuw door de verkopen geflashed is kan het ook zijn dat de versie van android niet gecertificeerd is waardoor de veiligheid ook niet gegarandeerd kan worden. 

Als het een nieuw toestel kan en een factory reset niet werkt kan je het eventueel nog terug sturen.  

Everts22u
Explorer
Opties
Ja, beveiliginspatch vanc1 augustus, google play protect geeft aand at alles in orde is
0 Likes
Everts22u
Explorer
Opties
Factory reset zal ik uiteindelijk proberen, maar daar wil ik het liefst zolang mogelijk mee wachten. Ik heb namelijk ook al met een een rootchecker gekeken of ik roottoegang heb, maar dat is niet het geval
0 Likes
Everts22u
Explorer
Opties
Van een kennis overgekocht
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
En waar heeft die kennis het gekocht? Heeft hij er andere firmware opgezet?
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
SjorsK
Maestro
Opties

Daar kan het aan liggen, stel dat iemand in het verleden het geroot heeft (ook al is dat inmiddels ongedaan gemaakt) of geflashed, dan is de hardware root of trust helaas doorbroken.