Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Google assistent niet oproepbaar via spraakcommando

(Onderwerp aangemaakt op: 11-07-2022 02:58 PM)
884 Weergaven
Members_CuXrIDU
First Poster
Opties

Heeft er iemand de Google Assistent aan de praat gekregen op zijn S22 met Android 12?

Op mijn S21 kon ik vanaf het startscherm of zelfs bij een vergrendeld toestel via 'Oke Google' de assistent oproepen.

Met de S22 lukt me dit niet meer.

Ik checkte al alle settings in de Google app, heb de taal eens gewijzigd van Nederlands naar Engels (dan kon ik de Voice assistant helemaal niet meer aanvinken), alle updates geïnstalleerd, toestel herstart, cache en andere data van de Google app gereset, Voice match opnieuw doorlopen,... Bixby uitgeschakeld omdat dat voor conflicten kan zorgen met de Google assistent. Helaas allemaal zonder resultaat.

De microfoon werkt wel, want als ik de Google assistent via de app oproep, werkt alles wel correct. Maar daarvoor moet ik dus de app gebruiken, oproepen via spraakcommando werkt niet.

Uiteindelijk contact opgenomen met Google support, die konden het probleem ook niet oplossen en zeiden iets als 'dat kan bij nieuwere toestellen, even wachten tot Samsung een update uitbrengt en hopen dat het dan wel lukt'.

Suggesties welkom ☺️

Screenshot_20220711-155019_Google.jpg

Screenshot_20220711-155027_Google.jpg

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
pammetje
Pioneer
Opties

zet als eerste taal waarin je tegen  je assistent kunt praten engels USA

en nederlands als 2e taal. hierna kun je hey google activeren en de assistent trainen om je stem te herkennen. hierna werkt het( in ieder geval bij de s20 ) wel

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

5 Antwoorden
Oplossing
pammetje
Pioneer
Opties

zet als eerste taal waarin je tegen  je assistent kunt praten engels USA

en nederlands als 2e taal. hierna kun je hey google activeren en de assistent trainen om je stem te herkennen. hierna werkt het( in ieder geval bij de s20 ) wel

MartijnK
MegaStar
Opties

Hoi @Members_CuXrIDU, goedemorgen.

Is het je intussen nog gelukt om de Google Assistent in te stellen op jouw Galaxy S22? Je hebt zo te lezen zelf al een hoop stappen doorlopen om dit te verhelpen, heb je ook de gegevens van de Google Assistent gewist? Ga naar Instellingen > Apps > Assistent > Opslag en kies gegevens wissen, stel de Assistent vervolgens opnieuw in evenals de Voice Match.

Houd je me op de hoogte?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Members_CuXrIDU
First Poster
Opties

Dat werkt inderdaad om de assistent op te roepen.

De resultaten die je dan krijgt zijn helaas wel beduidend slechter dan als je als taal enkel Nederlands of Engels kiest... In de modus waar je alleen Nederlands als taal kiest, kun je bijvoorbeeld vragen om een WhatsAppbericht te sturen naar persoon x, maar met deze settings krijg ik gewoon een zoekresultaat via Google als ik dat commando geef...

Spijtig, maar in ieder geval bedankt voor de hulp ☺️

0 Likes
Members_CuXrIDU
First Poster
Opties

Hey Martijn, dat had ik inderdaad al geprobeerd. Alles behalve de primaire taal op Engels zetten, werkte niet.

0 Likes
pammetje
Pioneer
Opties

vandaag 21 augustus kreeg ik een update van google. nu werkt de asistent gewoon in het nederlands en werkt hey google ook  prima.