Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Gedeelte van opslagcapaciteit is gereserveerd voor besturingssysteem.

(Onderwerp aangemaakt op: 30-03-2023 08:57 AM)
1023 Weergaven
aron goedgeluk
Explorer
Opties

Ik was mijn telefoon opslag aan het nakijken om hem vervolgends flink ruimte vrij te maken. En dan zie ik dat de S22 ultra 512gb (64gb) aan systeem opslag in neemt. Is er een manier om die opslag ruimte terug te krijgen. Of ben ik die voor altijd kwijt. Ik heb mijn telefoon nog geen eens een jaartje 

Toen ik mijn telefoon net had was het maar 27gb systeemopslag Ik kan me niet voorstellen dat elke systeem update er 10gb systeem opslag voor in neemt? Als dit niet kan heb ik inderdaad pech. Maar als het wel kan hoor ik het graag.
0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedemorgen,

Systeemstorage is je Android systeem en je apps dus dat is normaal. Verder is 100 GB genoeg voor de meeste mensen, als je tekort komt dan download je Google drive en voeg je bijvoorbeeld 4 Gmail accounts toe, elke geeft 15GB gratis cloudopslag. Je kan er natuurlijk ook meer toevoegen.

Voor de batterij wil ik je doorverwijzen naar dit topic:

https://eu.community.samsung.com/t5/galaxy-s22-s22-s22-ultra/s22-ultra-batterijduur-verbeteren/td-p/...

Ik hoop dat je zo geholpen bent.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

9 Antwoorden
user47
Apprentice
Opties
- Als 1e waar ik van baal is dat samsung je laat betalen voor 128gb maar je krijgt maar 100gb want de 28gb die word al gebruikt voor de systemstorage.. je krijgt de 128gb wel maar je kan niet alles gebruiken :smiling-face:

- batterij van s10 ging 2 x zolang mee dan de s22 dus laat staan s20 en s21.
Batterij is echt niks waard gaat veel te snel leeg en dat met 5G uit 120hertz uitgeschakeld 

Heb nog nog genoeg dingen waarom s22 kopen weg gegooid geld is maar dit zijn wel hoofd aspekten 
0 Likes
Oplossing
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedemorgen,

Systeemstorage is je Android systeem en je apps dus dat is normaal. Verder is 100 GB genoeg voor de meeste mensen, als je tekort komt dan download je Google drive en voeg je bijvoorbeeld 4 Gmail accounts toe, elke geeft 15GB gratis cloudopslag. Je kan er natuurlijk ook meer toevoegen.

Voor de batterij wil ik je doorverwijzen naar dit topic:

https://eu.community.samsung.com/t5/galaxy-s22-s22-s22-ultra/s22-ultra-batterijduur-verbeteren/td-p/...

Ik hoop dat je zo geholpen bent.
user47
Apprentice
Opties

Sorry er word van alles geroepen zoals de batterij moet nog leren hoe je met de toestel omgaat of smart switch bug of je moet Fabriek instellingen terug zetten en hele dag kwijt zijn om je toestel zo te krijgen als hoe die eerst was en dat is waardeloos de trilfunctie die in s22 zit 0.0% NUTTELOOS sorry maar s22 kopen is echt 100% weggooien van JE geld

Iemand gaat natuurlijk reageren met: Dag wat vervelend dat je dit ervaart je kan ook dit proberen of dat proberen BLA BLA BLA ik wil gewoon me geld terug

0 Likes
user47
Apprentice
Opties

128GB toestel wat €800 kost krijg je thuis ontvangen met 28GB system storage dus je houd maar 100GB over

256GB toestel wat €1000 kost krijg je thuis ontvangen met 78gb system storage dus je houd 180GB over 

Iedereen die dit goed keurd.. zegt letterlijk en figuurlijk ik vind het niet erg om elke keer geld in de prullenbak te gooien 

EN DAN HEB IK HET ALLEEN OVER DE SYSTEM STORAGE LAAT STAAN;

1. HALVE DAG MET BATTERIJ

2. TRILFUNCTIE WAARDELOOS 

3. SIM EN WIFI VERBINDING GAAT TE STROEF

4. WORD TE WARM ALS JE OPLAAD

HEB NOG ZOVEEL TE MELDEN MAAR VIND HET ECHT ZONDE VAN ME TIJD
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedemiddag en welkom op het Samsung forum.

20 a 30 Gigabyte systeem opslag is normaal hier is verder niks mis mee, echter als je 78GB systeem opslag hebt dan zul je even een fabrieksherstel moeten doen, waarschijnlijk is er iets niet lekker gegaan toen je een backup terug zette? Heb je SmartSwitch gebruikt?

Verder ben ik het niet eens met je statement dat je geld weggooid. De S22 is een fantastisch toestel.

Als je problemen hebt met de batterij die niet lang genoeg meegaat dan kun je batterij tips volgen om dit beter te maken. Mijn S22 Ultra bijvoorbeeld had dik 2 dagen batterijduur.

Hier kun je lezen hoe ik dat voor elkaar had gekregen.

Wat is er mis met de trilfunctie?
Welke s22 heb je precies?
Wat gaat er stroef aan de verbinding? Zou je dat kunnen toelichten?
Elke telefoon wordt warm bij het opladen, dat is normaal.

En misschien is het een idee om geen capslock te gebruiken, dat wordt gezien als schreeuwen in een forum en dat is niet gewenst 😉
Moootje
Samsung Members Star ★★
Opties

Klik eens in het zelfde overzicht op de i naast apps. geef toestemming en je zult zien dat een hoop van de opslag wordt vervuld door de apps op je telefoon. 

Hiernaast is het niet gek dat er meer ruimte gebruikt wordt door het systeem. Vaak brengen updates nieuwe functies en dergelijke mee wat soms wat meer opslag kan kosten.

aron goedgeluk
Explorer
Opties
Naast apps staat bij mij 200gb (ik game er vaak mee ook) Dit stond al met toestemming aan sinds aankoop en installatie van het toestel.

Dus het is nog altijd 64gb systeem opslag wat me zorgen maakt. Ik had gehoopt dat het van 27gb niet naad 64gb zou gaan maaf onder de 35a 30gb zou blijven. Is er geen andere manier om dit te verminderen?,
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedemiddag,

Als je nog een aantal GB wilt verkrijgen dan kun je in de Mijn bestanden app bij zoeken intypen > Com.whatsapp en dan de folder Media. Deze zou je of kunnen verwijderen of op een computer of usb stick kunnen verplaatsen😉

Je zou ook via mijn bestanden > interne opslag alles behalve je mapje Android kunnen verplaatsen naar een externe opslag. Vergeet ook niet de prullenbak als je die aan hebt staan in mijn bestanden en de prullenbak van je Galerij. Waar ik mezelf ook wel eens op betrap is in de app Netflix als je die hebt, gedownloade films of series wissen maakt ook vaak een hoop ruimte vrij.

Als je je systeem opslag terug wilt naar 30GB ongeveer werkt een fabrieksherstel ook zalig.
Neo001
Legend
Opties
0 Likes