Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Fotokwaliteit op pc is zeer ondermaats, op de S22 ultra ogen ze nochans mooi

(Onderwerp aangemaakt op: 08-08-2022 10:54 PM)
337 Weergaven
carinebarzeele
Apprentice
Opties

Ik maak met mijn S22 Ultra foto's, behoorlijk aantal megapixel.   Als ik mijn foto's op pc overzet is de kwaliteit heel erg ondermaats, het lijkt wel of ik die foto's genomen heb met een cameraatje van in de jaren '70.   Mijn scherm is wel al oud en heeft een resolutie van 1920 x 1080 , destijds gebruikelijk.   Ligt mijn probleem daaraan ?   En dan begrijp ik nog niet waarom mijn man met zijn degelijk fototoestel heel scherpe en goede foto's maakt en deze op scherm dan wel diezelfde kwaliteit behouden.....   Wat is hier mis met mijn foto's ?

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @carinebarzeele, goedemiddag.

Of dit te maken heeft met jouw computer is iets wat wij niet op afstand kunnen beoordelen. Je kan natuurlijk wel voor een andere camera stand kiezen. Heb je ook de camera instellingen al eens gereset? Open de Camera-app en tik op het tandwieltje. Onderin staat dan de optie voor Instellingen resetten.

Om de Community schoon en overzichtelijk te houden heb ik je topics ook bij elkaar gezet 😇

Houd je ons op de hoogte?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
7 Antwoorden
carinebarzeele
Apprentice
Opties

Formaat van mijn foto's is bij mij gemiddeld 2.1 MB, terwijl ze toch 12 megapixel zouden moeten zijn.   Bij overdracht naar pc trekken ze dus op niks.  Wat doe ik verkeerd ???

Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

2.1MB is de grootte. 12 Megapixel is het aantal pixels. Je doet niks verkeerd.

https://www.cameraland.nl/blog/wat-zijn-megapixels

http://www.dekantoorvakhandel.nl/advies/meest-gestelde-vragen/wat-is-een-megabyte/

Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
carinebarzeele
Apprentice
Opties

Dank je wel Patrick, ik was natuurlijk in de war.  Feit blijft dat ik goede foto's maak, maar op pc lijken dat heel slechte foto's te zijn.   Ligt dit aan mijn scherm resolutie ?  Die is een beetje achterhaald, anderzijds maakt mijn man met zijn fototoestel heel knappe en zuivere foto's en die zien we op pc dan wel in goede kwaliteit.

0 Likes
Se7n
Hotshot
Opties
Waarschijnlijk gebruiken jullie de digitale zoom als jullie foto's maken. Dan is de kwaliteit ronduit slecht. Je mag en kan een fototoestel niet vergelijken met een smartphone.
0 Likes
carinebarzeele
Apprentice
Opties
Normaal gezien via kabel.
0 Likes
Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @carinebarzeele, goedemiddag.

Of dit te maken heeft met jouw computer is iets wat wij niet op afstand kunnen beoordelen. Je kan natuurlijk wel voor een andere camera stand kiezen. Heb je ook de camera instellingen al eens gereset? Open de Camera-app en tik op het tandwieltje. Onderin staat dan de optie voor Instellingen resetten.

Om de Community schoon en overzichtelijk te houden heb ik je topics ook bij elkaar gezet 😇

Houd je ons op de hoogte?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Jeljeijr
First Poster
Opties
Ik ben amalya
0 Likes