Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Draadloos opladen na update gaat moeizaam

(Onderwerp aangemaakt op: 05-11-2023 09:18 AM)
476 Weergaven
MuppetNico
Apprentice
Opties
Ik heb de S22. Deze heb ik sinds anderhalf jaar. Echter sinds een paar maanden het euvel dat als ik deze op wil laden op de draadloze oplader, dat het toestel bij ca 85-90 procent niet meer (of heeeeeeeel langzaam) verder laad. Ik heb alle fast charge en super fast charge opties aanstaan, accu saver staat uit. 
De lader die ik gebruik heb ik van begin af aan gebruikt. Is niet origineel Samsung.
Ik heb het vermoeden dat dit probleem is begonnen na een update van de S22 software. Een vergelijkbaar probleem ben ik online tegen gekomen in de destijds S20 serie volgens mij.
0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

Lukt het wel als je jouw telefoon hebt opgestart in de Veilige Modus? Selecteer de aan/uit-toets boven het controle paneel en houd nu de knop voor Uitschakelen vast tot je de optie ziet voor Veilige Stand. Tik op Veilige Stand en je telefoon start vervolgens opnieuw op in de Veilige Modus. Met de Veilige Modus start je het toestel op zonder geïnstalleerde apps van derden, het toestel start dan uitsluitend met standaard applicaties op. 

Kijk hier voor informatie over je hoe je de Veilige Modus kunt starten op jouw toestel: https://bit.ly/2JQrwvP

Om na te gaan of dit met een update van uit ons kan worden opgelost, kan je het beste een foutrapport indienen via de Samsung Members-app. Mijn collega's van de R&D afdeling ontvangen dan ook een log van jouw telefoon en krijgen hier dan een beter beeld van. Wanneer dit met een update kan worden opgelost zal deze ook zo snel mogelijk worden uitgerold.

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
9 Antwoorden
Neo001
Legend
Opties

Kan het zijn dat de telefoon warm wordt en daardoor het opladen vertraagt ​​of helemaal stopt met opladen?

0 Likes
MuppetNico
Apprentice
Opties
Nee deze wordt niet warm. Althans uiteraard wel iets, maar niet warmer dan bekabeld.
0 Likes
Neo001
Legend
Opties

De functie Batterij beschermen is niet ingeschakeld, toch? Controleer of de telefoon naar 100% gaat wanneer deze wordt opgeladen terwijl deze op 80-90% staat. Als het 80% is, wordt het in het algemeen langzamer.

0 Likes
MuppetNico
Apprentice
Opties
De functie batterij beschermen staat uit. Als ik de telefoon bij die 85-90% van de alder afhaal, en er even later weer op leg, hervat de lader het laden. De ene keer wordt de telefoon dan doorgeladen tot 100%, de andere keer na een paar procent weer knipperende led op de lader en stopt/vertraagd het laden. Bekabeld laden heb ik nooit problemen. Zowel fast charging als normaal laden
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @MuppetNico, goedemorgen.

Goed dat je ons een bericht stuurt. Zo te lezen heb je zelf al het één en ander geprobeerd 👍 Hoe gaat het met opladen via een nadere draadloze oplader, het liefst eentje van Samsung 😇

Ook kan je via de Samsung Members-app het één en ander testen. Open de Members-app en ga naar Ondersteuning, kies hier voor Diagnoses en selecteer de test voor het draadloze opladen. Hoe is het resultaat hier?

Groeten.

Martijn

0 Likes
MuppetNico
Apprentice
Opties
Martijn. Ik had dat deel van de app al gevonden. Heb alles geprobeerd wat benoemd is behalve een samsung lader (om die als "test" aan te schaffen vind ik nogal prijzig). We hebben op twee S22 toestellen hetzelfde euvel bij 4 draadloze laders. We hebben onze originele laders (plat) in gebruik voordat we de S22 hadden. Na aanschaf S22 gebruikt en werkte tot na een van de laatste updates. Heb nieuwe draadloze Qi laders besteld (staand) en deze gebruikt. De kans dat de telefoon niet helemaal goed lag op de platte lader leek mij aannemelijk (hoewel nog steeds vreemd aangezien het eerder werkte). Echter de staande versie gaf hetzelfde euvel bij ca 90%. Bij de staande wist ik zeker dat de lader goed en in het midden van de lader stond. Was lader met dubbele spoel.
Bij plaatsing gaf de telefoon ook geen melding dat deze slecht geplaatst was of slecht laadde.
Wat zou een service center anders kunnen testen dan wat ik heb gedaan?
Aangezien deze S22 voor de laatste update(s) allebei goed deden opladen, maar sindsdien allebei bij 4 laders het probleem geeft, kan ik net anders concluderen dan een fout in de software waardoor dit optreedt. Het is namelijk ook steeds bij ca 90%. Als het plaatsen niet goed zou zijn, zou dit probleem bij andere percentages ook optreden, en dat is niet het geval.
Dit euvel is blijkbaar eerder bij S20 ook geweest, en met software update opgelost.
0 Likes
Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

Lukt het wel als je jouw telefoon hebt opgestart in de Veilige Modus? Selecteer de aan/uit-toets boven het controle paneel en houd nu de knop voor Uitschakelen vast tot je de optie ziet voor Veilige Stand. Tik op Veilige Stand en je telefoon start vervolgens opnieuw op in de Veilige Modus. Met de Veilige Modus start je het toestel op zonder geïnstalleerde apps van derden, het toestel start dan uitsluitend met standaard applicaties op. 

Kijk hier voor informatie over je hoe je de Veilige Modus kunt starten op jouw toestel: https://bit.ly/2JQrwvP

Om na te gaan of dit met een update van uit ons kan worden opgelost, kan je het beste een foutrapport indienen via de Samsung Members-app. Mijn collega's van de R&D afdeling ontvangen dan ook een log van jouw telefoon en krijgen hier dan een beter beeld van. Wanneer dit met een update kan worden opgelost zal deze ook zo snel mogelijk worden uitgerold.

Groeten,

Martijn

0 Likes
MuppetNico
Apprentice
Opties
Martijn

Ik zal de veilige modus optie vanavond uitproberen. Hoe wordt een fout rapport gegenereerd en hoe kan ik deze dan verzenden?
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Via onze Samsung Members-app kun je een foutrapport indienen, open de Samsung Members-app en kies voor Ondersteuning. Scroll je dan iets naar beneden, dan zie je de optie staan om een Foutrapport in te dienen. Mijn collega's gaan dit dan verder onderzoeken en kunnen dan nagaan of dit met een update vanuit ons kan worden verholpen 😇

Groeten,

Martijn

0 Likes