op 11-03-2023 12:28 AM - laatst bewerkt op 13-03-2023 09:33 AM door MartijnK
Ik heb een s22 gekocht (standaard de ultra s zijn mij te groot). Dacht laat ik eens een high end gsm kopen omdat mijn Huawei p20 nog maar een dag mee gaat en soms aan einde van de avond bijgeladen moet worden. Spijt als haren op mijn hoofd. Ik zit nu met een s22 die 2 tor 3 keer bijgeladen moet worden gloedje nieuw. Standaard ligt de powerbank inmiddels op de bank. Forums al gelezen dat je de gsm de tijd moet geven je accu prestatie te verbeteren. Inmiddels week of 8 verder en het is een dram. Daarna de tip gevolgd te resetten naar fabrieksinstellingen en alle gegevens handmatig over te zetten. Resultaat behalve halve dag werk om alle gegevens en apps weer te installeren zijn nihil. Hij heeft het na de reset wel geteld een halve dag volgehouden waar de Huawei een dag mee ging.
Tele2 geeft aan dat ik hem kan terugsturen. Kosten zijn dan nog een keer voor mij. In ieder geval de 15 euro verzenden en dan eventueel onderzoeks kosten. Altijd leuk als daar uit komt dat samsung besluit dat die goed is. Dan heeft het me vermoedelijk nog een keer 100 euro extra gekost. Vind ik wat riskant omdat ik geen zin heb nog meer uit te geven aan deze gsm als ik dat ook in een nieuwe kan stoppen die wel werkt naar behoren. Iemand nog andere tips?
Goede alternatieven voor deze prut gsm met betere accu duur en goede camera zijn ook welkom.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 11-03-2023 06:18 AM
op 21-04-2023 12:57 PM
Je hebt met de Samsung S22 een erg mooie en goede telefoon. Deze maakt ook gebruik van een slimme batterij en past zich aan je mobiele gewoontes om energie te besparen. Het toestel heeft echter wel wat tijd nodig om jouw gebruikspatroon te herkennen. Als het toestel eenmaal jouw gebruikspatroon kent dan kan de batterij zich beter aanpassen naar jouw verbruik. Uiteraard zitten wij ook niet stil en blijven wij ons ook bezighouden met het verbeteren van de gebruikerservaring en krijg je hier ook regelmatig een update voor.
Met het topic van Patrick kan je eventueel nog het één en ander aanpassen om de batterij duur verder te verlengen. Ook kan je via de Samsung Members-app het één en ander testen. Open de Members-app en ga naar Ondersteuning, kies hier voor Diagnoses en selecteer de Batterij test.
Wanneer dit geen verbetering oplevert zou je ook het toestel terug kunnen zetten naar de fabrieksinstellingen, wellicht dat er tijdens het overzetten iets niet helemaal goed is gegaan. Wanneer je je telefoon terugzet naar de fabrieksinstellingen maak dan eerst een back-up van je telefoon en vergeet WhatsApp daarbij niet 😇 Stel je telefoon vervolgens als nieuw in en zet alleen een back-up terug van je contacten en media bestanden, stel je apps één voor één in vanuit de Google Play Store en Galaxy Store.
Maakt ook dit geen verschil dan kan je via onze website het toestel aanmelden voor een serviceverzoek. Je kan dan kiezen voor de ophaalservice of voor een bezoek aan één van onze service punten, in het service centrum wordt jouw telefoon dan verder onderzocht.
Kijk hier voor meer informatie:
• Service Punten: https://bit.ly/2CKz9mr
• Ophaalservice: https://bit.ly/3eckAdW
Groeten,
Martijn
op 11-03-2023 06:18 AM
op 17-03-2023 02:55 PM
op 20-03-2023 11:00 AM
Hi @iris1111, goedemorgen.
Wat jammer om te lezen dat jouw nieuwe S22 niet aan je verwachtingen voldoet, je hebt met de S22 een erg mooie een zeer goede telefoon in handen. Ook jouw Galaxy S22 maakt gebruik van een slimme batterij en deze past zich om energie te besparen.
Je telefoon heeft echter wel wat tijd nodig om jouw gebruikspatroon te herkennen. Als het toestel eenmaal jouw gebruikspatroon kent dan kan de batterij zich beter aanpassen naar jouw verbruik. Met de link die @Patrick met je heeft gedeeld kan je ook de instellen van je telefoon na lopen en het energieverbruik om laag te krijgen 😇
Ook kan je via onze website een afspraak maken voor een bezoek aan één van onze service punten, mijn collega's kunnen dan ter plekke met je meekijken. Kijk hier voor meer informatie: Samsung Service Centers | Samsung Nederland
Groeten,
Martijn
24-03-2023 12:24 PM - bewerkt 21-04-2023 12:35 PM
op 21-04-2023 12:28 PM
21-04-2023 12:34 PM - bewerkt 21-04-2023 12:34 PM
op 21-04-2023 12:55 PM
op 21-04-2023 12:57 PM
Je hebt met de Samsung S22 een erg mooie en goede telefoon. Deze maakt ook gebruik van een slimme batterij en past zich aan je mobiele gewoontes om energie te besparen. Het toestel heeft echter wel wat tijd nodig om jouw gebruikspatroon te herkennen. Als het toestel eenmaal jouw gebruikspatroon kent dan kan de batterij zich beter aanpassen naar jouw verbruik. Uiteraard zitten wij ook niet stil en blijven wij ons ook bezighouden met het verbeteren van de gebruikerservaring en krijg je hier ook regelmatig een update voor.
Met het topic van Patrick kan je eventueel nog het één en ander aanpassen om de batterij duur verder te verlengen. Ook kan je via de Samsung Members-app het één en ander testen. Open de Members-app en ga naar Ondersteuning, kies hier voor Diagnoses en selecteer de Batterij test.
Wanneer dit geen verbetering oplevert zou je ook het toestel terug kunnen zetten naar de fabrieksinstellingen, wellicht dat er tijdens het overzetten iets niet helemaal goed is gegaan. Wanneer je je telefoon terugzet naar de fabrieksinstellingen maak dan eerst een back-up van je telefoon en vergeet WhatsApp daarbij niet 😇 Stel je telefoon vervolgens als nieuw in en zet alleen een back-up terug van je contacten en media bestanden, stel je apps één voor één in vanuit de Google Play Store en Galaxy Store.
Maakt ook dit geen verschil dan kan je via onze website het toestel aanmelden voor een serviceverzoek. Je kan dan kiezen voor de ophaalservice of voor een bezoek aan één van onze service punten, in het service centrum wordt jouw telefoon dan verder onderzocht.
Kijk hier voor meer informatie:
• Service Punten: https://bit.ly/2CKz9mr
• Ophaalservice: https://bit.ly/3eckAdW
Groeten,
Martijn
21-04-2023 02:12 PM - bewerkt 21-04-2023 02:15 PM