Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Accu S22 gaat halve dag mee

(Onderwerp aangemaakt op: 11-03-2023 12:28 AM)
1096 Weergaven
iris1111
Journeyman
Opties

Ik heb een s22 gekocht (standaard de ultra s zijn mij te groot). Dacht laat ik eens een high end gsm kopen omdat mijn Huawei p20 nog maar een dag mee gaat en soms aan einde van de avond bijgeladen moet worden. Spijt als haren op mijn hoofd. Ik zit nu met een s22 die 2 tor 3 keer bijgeladen moet worden gloedje nieuw. Standaard ligt de powerbank inmiddels op de bank. Forums al gelezen dat je de gsm de tijd moet geven je accu prestatie te verbeteren. Inmiddels week of 8 verder en het is een dram. Daarna de  tip gevolgd te resetten naar fabrieksinstellingen  en alle gegevens handmatig over te zetten. Resultaat behalve halve dag werk om alle gegevens en apps weer te installeren zijn nihil. Hij heeft het na de reset wel geteld een halve dag volgehouden waar de Huawei een dag mee ging.

Tele2 geeft aan dat ik hem kan terugsturen. Kosten zijn dan nog een keer voor mij. In ieder geval de 15 euro verzenden en dan eventueel onderzoeks kosten. Altijd leuk als daar uit komt dat samsung besluit dat die goed is. Dan heeft het me vermoedelijk nog een keer 100 euro extra gekost. Vind ik wat riskant omdat ik geen zin heb nog meer uit te geven aan deze gsm als ik dat ook in een nieuwe kan stoppen die wel werkt naar behoren. Iemand nog andere tips?

Goede alternatieven voor deze prut gsm met betere accu duur en goede camera zijn ook welkom.

0 Likes

2 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedemorgen,

Wat jammer om te horen dat je zovaak moet laden.

Het is gelukkig wel mogelijk om je accu te verbeteren. Ik ga je een topic sturen met tips, als je alles uitvoert zul je niet meer overdag bij te hoeven laden.

https://eu.community.samsung.com/t5/galaxy-s22-s22-s22-ultra/s22-ultra-batterijduur-verbeteren/td-p/...
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

Je hebt met de Samsung S22 een erg mooie en goede telefoon. Deze maakt ook gebruik  van een slimme batterij en past zich aan je mobiele gewoontes om energie te besparen. Het toestel heeft echter wel wat tijd nodig om jouw gebruikspatroon te herkennen. Als het toestel eenmaal jouw gebruikspatroon kent dan kan de batterij zich beter aanpassen naar jouw verbruik. Uiteraard zitten wij ook niet stil en blijven wij ons ook bezighouden met het verbeteren van de gebruikerservaring en krijg je hier ook regelmatig een update voor.

Met het topic van Patrick kan je eventueel nog het één en ander aanpassen om de batterij duur verder te verlengen. Ook kan je via de Samsung Members-app het één en ander testen. Open de Members-app en ga naar Ondersteuning, kies hier voor Diagnoses en selecteer de Batterij test. 

Wanneer dit geen verbetering oplevert zou je ook het toestel terug kunnen zetten naar de fabrieksinstellingen, wellicht dat er tijdens het overzetten iets niet helemaal goed is gegaan. Wanneer je je telefoon terugzet naar de fabrieksinstellingen maak dan eerst een back-up van je telefoon en vergeet WhatsApp daarbij niet 😇 Stel je telefoon vervolgens als nieuw in en zet alleen een back-up terug van je contacten en media bestanden, stel je apps één voor één in vanuit de Google Play Store en Galaxy Store.

Maakt ook dit geen verschil dan kan je via onze website het toestel aanmelden voor een serviceverzoek. Je kan dan kiezen voor de ophaalservice of voor een bezoek aan één van onze service punten, in het service centrum wordt jouw telefoon dan verder onderzocht. 
Kijk hier voor meer informatie:

• Service Punten: https://bit.ly/2CKz9mr
• Ophaalservice: https://bit.ly/3eckAdW

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
19 Antwoorden
Oplossing
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedemorgen,

Wat jammer om te horen dat je zovaak moet laden.

Het is gelukkig wel mogelijk om je accu te verbeteren. Ik ga je een topic sturen met tips, als je alles uitvoert zul je niet meer overdag bij te hoeven laden.

https://eu.community.samsung.com/t5/galaxy-s22-s22-s22-ultra/s22-ultra-batterijduur-verbeteren/td-p/...
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
iris1111
Journeyman
Opties
Patrick bedankt voor je feedback. Maar de accuduur is, laat ik het heel netjes zeggen, uitermate teleurstellend. Inclusief al je tips maakt dit geen klap uit en zit ik einde van de dag met een powerbank op de bank. Dit was voor mij eens maar nooit meer een samsung. Terugsturen kan blijkbaar niet meer dus ik zit opgescheept met een gsm waar ik meer dan ontevreden over ben. Liefste ga ik terug naar Huawei die het met gemak 2 dagen meegaat. Verkoop ik deze teleurstellende zogenaamde high end gsm op marktplaats en weer ik samsung gsm s voortaan. Feit is dat ik door mij te laten verleiden een duurdere,in de hoop betere, gsm te kooen ik met eennkredietschuld zit en extra kosten voor bescherming en hoesjes ook doodzonde natuurlijk. Opsturen en onderzoek doet samsung maar dat kost je dan wel centjes......tele2 geeft ook geen thuis want ook daar moet ik betalen voor opsturen en onderzoek. Bijkomend dat de garantie van samsung dan vervalt omdat een derde partij hem open maakt. En dan heb ik het nog niet eens over het ongemak alles weer opnieuw te moeten installeren en je gsm tijdelijk kwijt te zijn. Kortom ik voel mij behoorlijk in de maling genomen. mijn vraag wat kan samsung aan klantgerichte services bieden?
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @iris1111, goedemorgen.

Wat jammer om te lezen dat jouw nieuwe S22 niet aan je verwachtingen voldoet, je hebt met de S22 een erg mooie een zeer goede telefoon in handen. Ook jouw Galaxy S22 maakt gebruik van een slimme batterij en deze past zich om energie te besparen. 

Je telefoon heeft echter wel wat tijd nodig om jouw gebruikspatroon te herkennen. Als het toestel eenmaal jouw gebruikspatroon kent dan kan de batterij zich beter aanpassen naar jouw verbruik. Met de link die @Patrick met je heeft gedeeld kan je ook de instellen van je telefoon na lopen en het energieverbruik om laag te krijgen 😇

Ook kan je via onze website een afspraak maken voor een bezoek aan één van onze service punten, mijn collega's kunnen dan ter plekke met je meekijken. Kijk hier voor meer informatie: Samsung Service Centers | Samsung Nederland 

Groeten,

Martijn

iris1111
Journeyman
Opties
Helemaal mee eens veel blabla. De beste Marijn geeft ook zo n standaard kulantwoord en heeft duidelijk niet eens de moeite genomen mijn vraag te lezen. Hij verwijst naar dingen die ik al gedaan heb. Ik verwacht ook dat weinig meedenken is en meer het standaard riedeltje dat samsung medewerkers moeten afvuren. Hetzelfde gebeurde namelijk in de samsung store, waar ik ook ben geweest. Batterij getest door medewerker en het verrassende antwoord; mevrouw de accu is goed het ligt aan uw gebruik. En dan een heel verhaal waarom bij normaal gebruik de accu een halve dag meegaat maar het toch echt een fantastisch toestel is! Een goed antwoord kreeg ik niet waarom een 600 euro duurder toestel bij zelfde gebruik nog niet eens een derde van de accutijd heeft als mijn oude. Meest verrassende antwoord dat gegeven is is dat het aan mijn levensstijl lag. Want dat ik niet 3 keer per dag de gsm aan de lader wil leggen is redelijk afwijkend blijkbaar. Iets wat de gewone gebruiker schijnbaar helemaal prima vindt. Feit is ik heb een high end toestel gekocht wat niet presteert en het nog geen halve dag uithoud waar mijn oud besje makkelijk een dag mee ging. Mijne s22 staat inmiddels op marktplaats. En mijn Huawei neem ik weer in gebruik. Eens maar nooit meer samsung. Zowel wat betreft kwaliteit van toestel als de service.
Toets
Navigator
Opties
Mooie handleiding Patrick heb er veel toegepast maar eigenlijk, als ik eerlijk ben, vind ik het van de zotte dat ik een telefoon in zijn functies en mogelijkheden moet gaan beperken omdat de batterij gewoon niet doet wat ie zou moeten doen zoals Samsung in feite beloofd heeft. Heb de S22 nu een paar dagen in bezit als opvolger van 20FE dus het krijgt nog het voordeel van de twijfel zolang de batterij mijn gebruik nog moet leren maar helaas kan ik weet ook nog niet echt warm voor lopen...
iris1111
Journeyman
Opties
Ik denk dat die twijfel meer dan gegrond is. Ik zat na leren van de batterij nog steeds met een gsm die 2 tot 3 keer aan de lader moest worden gelegd. Belachelijk gewoon.
Toets
Navigator
Opties
De kosten van de telefoon in acht nemend is het ronduit schandalig dat de batterij zoooo ondermaats is!
Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

Je hebt met de Samsung S22 een erg mooie en goede telefoon. Deze maakt ook gebruik  van een slimme batterij en past zich aan je mobiele gewoontes om energie te besparen. Het toestel heeft echter wel wat tijd nodig om jouw gebruikspatroon te herkennen. Als het toestel eenmaal jouw gebruikspatroon kent dan kan de batterij zich beter aanpassen naar jouw verbruik. Uiteraard zitten wij ook niet stil en blijven wij ons ook bezighouden met het verbeteren van de gebruikerservaring en krijg je hier ook regelmatig een update voor.

Met het topic van Patrick kan je eventueel nog het één en ander aanpassen om de batterij duur verder te verlengen. Ook kan je via de Samsung Members-app het één en ander testen. Open de Members-app en ga naar Ondersteuning, kies hier voor Diagnoses en selecteer de Batterij test. 

Wanneer dit geen verbetering oplevert zou je ook het toestel terug kunnen zetten naar de fabrieksinstellingen, wellicht dat er tijdens het overzetten iets niet helemaal goed is gegaan. Wanneer je je telefoon terugzet naar de fabrieksinstellingen maak dan eerst een back-up van je telefoon en vergeet WhatsApp daarbij niet 😇 Stel je telefoon vervolgens als nieuw in en zet alleen een back-up terug van je contacten en media bestanden, stel je apps één voor één in vanuit de Google Play Store en Galaxy Store.

Maakt ook dit geen verschil dan kan je via onze website het toestel aanmelden voor een serviceverzoek. Je kan dan kiezen voor de ophaalservice of voor een bezoek aan één van onze service punten, in het service centrum wordt jouw telefoon dan verder onderzocht. 
Kijk hier voor meer informatie:

• Service Punten: https://bit.ly/2CKz9mr
• Ophaalservice: https://bit.ly/3eckAdW

Groeten,

Martijn

0 Likes
iris1111
Journeyman
Opties
Beste Martijn.
Lees je uberhaupt wel voor je zo' n niet helpend standaard samsung klantenservice antwoord opkrabbelt? Of is het tekenent voor de klantenservice van samsung niet te luisteren naar de klant en ze met kluitje en een veel te dure belabberde telefoon in het riet te sturen? Inmiddels namelijk wel mijn ervaring. Lees nog even terug, probeer dan eens een echt antwoord te schrijven....alvast een tipje, want ik vermoed dat de impuls om weer een standaard verhaaltje op te gaan schrijven moeilijk te onderdrukken is: al het geneuzel wat je opschrijft is al gedaan. Concluderend dat de oh zo fantastisch s22 een prutaccu heeft en het aan de telefoon ligt en niet aan de gebruiker. S22 is dus gewoon een grote mislukking en miskoop....deze gsm is een absolute afrader voor iedere normale gebruiker en in bijzonder voor intensive gebruiker tenzij ze het prima vinden om hem tig keer aan de lader te hangen en niet erg te vinden wat minder "mobiel" te zijn met hun mobiel als ze weer eens tijdens het bellen het ding weer aan de lader moeten hangen...