Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung Pass

(Onderwerp aangemaakt op: 16-10-2022 07:50 PM)
575 Weergaven
Visje123
Voyager
Opties
Na openen app kwam ik in een behoorlijk gewijzigde omgeving uit. Er wordt gecontroleerd op veiligheid van wachtwoorden en op dubbele ww.
Vermeld wordt bij een app, dat nog 16 andere apps of websites gebruikmaken van dit ww. Dit klopt helemaal niet. Elke relatie heeft een totaal ander ww.
Ik ben me rot geschrokken. Wie neust er rond in mijn Samsung Pass? Veiligheid voorop, ok, maar dan van de app zelf aub. Bovendien ben ik van mening dat de verantwoordelijkheid van veilige accounts toch echt bij de gebruiker zelf ligt. Ik heb hier nogal een onbehaaglijk gevoel aan overgehouden. Kan ik Samsung Pass nog wel vertrouwen?
0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties
Dat snap ik. Niemand controleert dit, dit gebeurt door het systeem. Samsung Pass slaat de wachtwoorden voor je op.

Er is nu aan de app een stukje code toegevoegd dat controleert of het opgeslagen wachtwoord ook al ergens anders is opgeslagen. "Als wachtwoord bestaat in lijst met wachtwoorden, dan waarschuw gebruiker." Dit gaat dus automatisch, niemand kan jouw wachtwoorden inzien.

kevin-sig

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

4 Antwoorden
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Dag @Visje123,

Het controleren van dubbele wachtwoorden gebeurt op lokaal niveau, met de meest krachtige beveiliging, waardoor andere apps jouw wachtwoorden niet kunnen onderscheppen. Samsung Pass is daarom nog steeds te vertrouwen, en de meest veilige keuze voor een wachtwoordmanager.

Jij bent van mening dat de verantwoordelijkheid bij de eindgebruiker ligt, en dat ben ik helemaal met je eens. Samsung Pass zal daarom niets voor je wijzigen, maar je alleen ergens op wijzen. Jij kan als eindgebruiker zelf een afweging maken, Samsung Pass zorgt er alleen maar voor dat je dit doet met alle mogelijke informatie tot je beschikking.

Overigens is dit is een functie die in zo goed als alle wachtwoordmanagers zit tegenwoordig.

kevin-sig
Visje123
Voyager
Opties
Dag Kevin,
Veel dank voor je snelle reactie. Ik neem direct van jou aan dat Samsung er van alles aan doet om de veiligheid te waarborgen, maar deze vorm van beveiliging gaat wat mij betreft een stap te ver en tast het vertrouwen aan.
Wil/kan je mij uitleggen hoe en door wie of wat de inloggegevens worden gecontroleerd en vervolgens eventuele aanbevelingen doet. Het spook in mijn hoofd dat iemand of iets in mijn Samsung Pass snuffelt, wil ik graag kwijt.
Groeten, Visje 123
0 Likes
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties
Dat snap ik. Niemand controleert dit, dit gebeurt door het systeem. Samsung Pass slaat de wachtwoorden voor je op.

Er is nu aan de app een stukje code toegevoegd dat controleert of het opgeslagen wachtwoord ook al ergens anders is opgeslagen. "Als wachtwoord bestaat in lijst met wachtwoorden, dan waarschuw gebruiker." Dit gaat dus automatisch, niemand kan jouw wachtwoorden inzien.

kevin-sig
Visje123
Voyager
Opties
Veel dank. Ik ben gerustgesteld.
0 Likes