op 21-01-2022 02:01 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 22-01-2022 12:34 AM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Mijn Watch 3 kon niet meer gekoppeld worden na de fabrieksherstel en back-up. De horloge moest dus ook een gereset worden om opnieuw te kunnen koppelen, om vervolgens ook weer via back-ups hersteld te worden.
Op alle sites die ik via Samsung Internet bekijk ben ik ook uitgelogd en moet ik dus weer opnieuw in zien te loggen (niet handig aangezien ik niet alle wachtwoorden uit mijn hoofd weet). Bij een paar app's heb ik weer in kunnen loggen, maar bij een aantal moet ik de wachtwoorden weer op zien te zoeken. Aangezien ik nou al weer een paar uur bezig ben heb ik het voor nu weer wel gehad. Morgen helaas weer verder met dit gedoe. Hopelijk controleert Samsung in het vervolg wel goed hun updates in plaats van met zo'n bug door te voeren.
Voor nu gooi ik de handdoek in de ring.
22-01-2022 07:35 AM - bewerkt 22-01-2022 07:36 AM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 22-01-2022 07:45 AM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 22-01-2022 09:14 AM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 22-01-2022 01:12 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
23-01-2022 08:37 AM - bewerkt 23-01-2022 08:40 AM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Ook werd uitgesloten dat het aan mijn zendmast in mijn dorp kon liggen. Gisteren heb ik namelijk in een heel ander deel van NL gebeld en opnieuw verbrak de verbinding spontaan na 15 min. en wat sec. en dat meerdere keren achter elkaar.
Vóór de factory reset heeft Samsung op afstand meegekeken op mijn phone naar alle settings etc. en ook een diagnose programma gedraaid maar er kwam geen fout uit of verkeerde instellingen o.i.d. Mijn phone leek prima in orde 😞
Zelf heb ik o.a geprobeerd, zonder succes:
- Netwerk reset
- In veilige modes bellen
- Netwerkinstellingen handmatig op allerlei manieren aanpassen en uitgeprobeerd... niets verhielp het probleem
- Bellen via WiFi uitgeschakeld
- Factory reset
- De Cache van de telefoon app legen of wissen
- De Cache van het hele toestel legen / wissen
- SIMkaart vervangen
- Met de SIMkaart in een ander toestel gebeld (meer dan 1 uur probleemloos gebeld vanaf dezelfde locate en provider)
- En zo nog veel meer
Mijn provider (KPN) heeft het netwerk zorgvuldig nagekeken maar kon er geen fout of storing in ontdekken. Ik weet nu echt niet meer wat het probleem nu toch kan zijn. Alle raad van medeslachtoffers op Internet gevolgd qua foutzoeken en opsporen maar steeds met hetzelfde resultaat, namelijk de phone lijkt na wat wijzigingen even te blijven verbinden om kort erop weer opnieuw de verbinding te verbreken na 15 min.
De phone is nu net iets meer dan een maand geleden nieuw gekocht en moet dus nu als laatste reddingspoging aan Samsung worden aangeboden ter reparatie. Dat is heel frustrerend, vooral in de wetenschap dat anderen dit vóór mij reeds deden en hun phone terug kregen met de melding dat er niets mis was met het apparaat??? De phone kostte € 1000,= en ik heb er niets aan. Hopelijk helpt mijn ellende een andere gebruiker op een of andere manier?
op 23-01-2022 09:08 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Zojuist heb ik een langere gesprek gehad, maar na 20 minuten (uitgaande gesprek) viel de verbinding weer weg. Daarna ben ik terug gebeld en tot 3 keer toe na iets meer dan een minuut ook weer een verbroken verbinding.
Het viel mij ook op dat na de fabrieksherstel toch nog Android 12 op mijn telefoon staat. Hoe krijg ik dit weer terug naar de vorige Android versie?
op 23-01-2022 09:54 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Ik ben dus blijkbaar niet de enige die na de fabrieksherstel nog steeds met dezelfde problemen zit. De fabrieksherstel heeft de telefoon ook niet terug naar de oude Androidversie gezet, dus ik vermoed dat daar de fout zit. Het lijkt mij dat dat toch terug gezet kan worden, aangezien het een fabrieksherstel is?
op 23-01-2022 10:25 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Zover ik begrijp ligt het degraderen van het besturingssysteem wat complexer. De chip(s) waar het besturingssysteem in gebracht wordt blijft ook na een hard of factory reset intact. Ik las op internet dat het mogelijk zou moeten zijn om de voorgaande versie erin terug te brengen (overschrijven) maar dat moet dan door Samsung zelf gedaan worden. Geen idee of dat ook zo is?
Het laatste dat ik me nog kan bedenken is dat men (mijzelf meegeteld) na de factory reset meteen de backup herstel procedure volgt waardoor dezelfde fout / bug weer teruggebracht wordt in het toestel.
Mijn toestel leek namelijk te werken na de factory reset voor meer dan een uur maar na de backup terugzetten was ook het probleem de volgende dag meteen terug. Er worden namelijk ook (verkeerde?) settings hersteld bij de restore handeling.
Dus wil ik als laatste optie proberen om de factory reset door te voeren met alleen datgene hersteld wat strikt noodzakelijk is om te bellen. En daarna stuk voor stuk delen herstellen als het probleem inderdaad verholpen lijkt te zijn.
Of ik wacht nog even op een mogelijke reparatie update 😭. Ik ben er nu al een dikke week onafgebroken mee bezig dus het is super frusterend om steeds weer te zien dat niets zin heeft gehad. Samsung weet het ook niet dus sta ik nu machteloos (en jij ook) met een dure phone waarmee je niet fatsoenlijk kunt bellen. Dat is nota bene de primary task van een phone 😱 Jij ook veel succes toegewenst.
op 23-01-2022 10:35 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Het vervelende is dat ik met een eigen bedrijf zit waarbij ik ook regelmatig word gebeld. Dan is het extra vervelend als ik door een klant word gebeld en de verbinding valt dan spontaan weg. In het ergste geval gaat mij dat dan klanten kosten.
Het vervelendste vind ik dat Samsung deze upgrade gewoon door heeft gevoerd zonder het goed te testen. Hopelijk komt er zeer snel een oplossing voor het probleem. Als er een optie is om de oude Android versie terug te zetten dan ben ik al geholpen.